תוכן העניינים
רציונל אישי
תקשורת המונים ומקומה בתוכנית ההאבקות WWF
תקשורת המונים משודרת : הטלוויזיה
האלימות כנושא החברה הטלוויזיונית
הטלוויזיה - התהליך היצירתי והרעיון הדרמטי
טלוויזיה - השפה האור - קולית
תוכנית ההאבקות WWF כמייצגת מאבק המיתולוגי בין הטוב המושלם לבין הרע המושלם
הטלוויזיה כמתעדת לעומת טלוויזיה המייצגת מציאות בדיונית
סיכום
ביבליוגרפיה
רציונל אישי
בחירת הנושא נובעת, בעיקר, מעצם הסתייגותי ממנו, שכן מגיל צעיר נרתעתי מתוכנית האבקות
זו - לא מצאתי בה דבר וחצי דבר מעניין ומהנה. הרתיעה שלי מהתוכנית התעצמה ביום בו
הייתי עדה לחיקוי של התנהגות אלימה - פיזית בין שני בנים בכיתתי, שכמעט ונסתיימה באסון,
והטביעה בי חותם. ברצוני לציין כי כילדה לא הייתי מודעת לעובדה שהתוכנית מבוימת, ובגיל
מבוגר יותר, כאשר הבחנתי בזיוף ובעיוות המציאות שבתוכנית, שאלתי את עצמי לא פעם באשר
לכוח המשיכה הטמון בה .
כשנתבקשתי, במסגרת הקורס: "תקשורת וחינוך", לבחור נושא לעבודת סמינריון, החלטתי
דווקא לחקור נושא שהוא ממני והלאה, נושא שלכאורה לא הייתי עוסקת בו ומתעניינת בו בשום
מסגרת אחרת. ניתן לומר כי עצם הסתייגותי מהתוכנית הניעה אותי לחקור אודותיה, לנסות
להבין את ההתחברות של אנשים אליה ואת השפעותיה, כמייצגת את המדיום הטלוויזיוני בפרט
ואת תקשורת ההמונים ככלל. מחקר זה אינו מחקר כמותי, אלא איכותי, ולכן כשאדון
בהשפעות התוכנית אסתמך על מחקרים שכבר נעשו.
ההתעסקות עם האבקות חופשית הייתה הזדמנות נפלאה עבורי להתמודד עם נושא האלימות,
שהוא נושא אותנטי, אקטואלי, מדובר ומרכזי, העולה לא אחת, בצורות שונות, לסדר היום
הציבורי, והנותן את אותותיו בחיי היומיום שלנו. נושא, שאל לנו להתעלם ממנו ככלל,
ושלמידתו לעומק, בפרט, יכולה לתרום לי רבות בתחום האישי - כאמא לילדים, בתחום
הציבורי - כאשת חברה, ובתחום המקצועי, כמורה לעתיד .
העבודה בנויה בסדר מעגלי וחוקרת את הנושא מהמעגל החיצוני, הרחב - תקשורת המונים, דרך
מעגל מצומצם יותר - המדיום הטלוויזיוני, מכשיר התקשורת, ועד למעגל המצומצם ביותר -
הסדרה, תוכנית ההאבקות WWF, כשהמעגלים נפגשים ביניהם לאורך כל העבודה, ומעידים על
אינטראקציה הדוקה .
אפתח ואומר כי אומנם השנים הטובות ביותר של הWWF - היו בתחילת שנות ה90 -', אולם עם
כניסת המתחרים, WCW, לשוק הפך המאבק בין שתי הליגות לצמוד, ובשנת 1996 הצליחה
WCW לרכוש את רוב כוכבי הWWF - והפכה לליגה השולטת בשוק ההיאבקות החופשית.
למרות נתונים אלו, בחרתי לעסוק בWWF -, שאליה התוודעתי ונחשפתי ושממנה הושפעתי,
כמייצגת את הלהיט התורן של ה"רסלינג" - ההתאבקות חופשית .
אדירם , ש ( 1998 ) . "הצגת השרירים הגדולה" . ידיעות - אחרונות , 24 שעות , עמוד 14 .
אילין , י ( 1994 ) . תקשורת המונים המשודרת והחברה . תל - אביב : איילון , עמודים 143 - 145 .
אמצעי תקשורת המונים בישראל ( 1988 ) . בתוך : כספי , ד ולימוד , י ( עורכים ) . תל - אביב : האוניברסיטה הפתוחה , עמודים 557 - 758 .
בורדייה , פ ( 1999 ) . על הטלוויזיה . תל - אביב : בבל , עמודים 92 - 96 .
בן - אליעזר , י ( 1987 ) . מידע במדיה . תל - אביב : אחיאב , עמודים 71 - 76 , 100 - 110 .
בנדר , א ( 1994 ) . "אצלנו שוברים כסאות על הראש כמו בטלווזיה" . מעריב , עמוד 10 .
גורן , ד ( 1986 ) . תקשורת ומציאות - מושגי יסוד בתקשורת המונים . ירושלים : כתר , עמודים 15 - 28 .
Gerbner , G . L.Gross ( 1976 ) "Living With Television : The Violence Profile" , Journal of Communication . pp.172 - 199
המילטון , ע ( 1982 ) . מיתולוגיה . גבעתיים : מסדה , עמודים 117 - 136 .
וולידג , ש , ל ( 1994 ) . המדריך השימושי לתקשורת - מדריך עיוני ומעשי לעיתונאות , לפרסום וליחסי דיבור . תל - אביב : ועדים , עמודים 17 - 35 , 94 - 97 , 230 - 232 .
כץ , א . ואחרים ( 1992 ) . תרבות הפנאי בישראל : תמורות בדפוסי הפעילות התרבותית 1970 - 1990 . ירושלים : מכון גוטמן , פרק ה' .
למיש , ד ( 1990 ) . נא להכיר טלוויזיה - מבוא לצריכה ביקורתית . הוצאת מרכז הדרכה של אגף הנוער מחוז חיפה , עמודים 6 - 78 , 115 - 118 , 121 - 122 .
למיש , ד ( 1994 ) . החופש לצפות : מבט שני בטלווזיה . אבן יהודה : כרס , עמודים 174 - 176 , 123 - 139 , 11 - 46 , 157 - 166 , 107 - 127 .
מאמרים בחינוך למדיה ( 1995 ) . בתוך : מירה פוירשטיין ( עורכת ) . מכללת אורנים , עמודים 210 - 212 , 158 - 206 , 238 .
מיברג , ר ( 1994 ) . "יותר מדי בשר - פחות מדי מוח" . מעריב היום , עמוד 9 .
מפגשים סביב הטלווזיה - מדריך למורה ( 1998 ) . ירושלים : מעלות , ירושלים , עמודים 73 - 89 .
משקפים ( 1994 ) . גיליון 22 , מוזיאון ישראל , ירושלים : ידיעות אחרונות , עמודים 9 - 15 , 28 - 31 , 36 - 37 , 56 - 59 , 68 - 71 .
נאור , ר ( 1998 ) . "אופרה אחרת" . מעריב , מוסף עסקים , עמודים 20 - 21 .
סיפנברין , ע ( 1998 ) . "זירה לרצח" . ידיעות - אחרונות , 24 שעות , עמוד 14 .
פוסטמן , נ ( 2000 ) . בידור עד מוות . תל - אביב : ספרית פועלים , הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, עמוד 110 .
קלר , ה ( תשנ"ה ) . לדעת לצפות - עיון בתכנים ובדרכי הבעה בקלונוע ובטלווזיה , כרך א' , ירושלים : מעלות , עמודים 5 - 60 , 70 - 80 , 129 - 173 , 184 - 194 .
רוזנבלום , ע ( 1993 ) . "גם בבית הספר אל תנסו את זה" . הארץ .
המונים · אלימות · היאבקות · FWW · רסלינג · טלויזיה · טלביזיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקומה של תוכנית ההאבקות בתקשורת המונים ותפקודה כחיזיון טלוויזיוני, הנותן ייצוג משמעותי לאלימות.", סמינריון אודות "מקומה של תוכנית ההאבקות בתקשורת המונים ותפקודה כחיזיון טלוויזיוני, הנותן ייצוג משמעותי לאלימות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.