היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסונליזציה באינטרנט-שיווק דרך דיוור ישיר

עבודה מס' 062816

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק האם שיטת הדיוור הישיר באינטרנט אכן יעילה.

4,795 מילים ,12 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
רקע תיאורטי
השערות המחקר ומתודולוגיה
הצגת הממצאים
דיון
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספח

רשת האינטרנט אשר התפתחה וצמחה בעשור האחרון הביאה לשינוי גדול ומשמעותי בחיינו.
אם בעבר יכולנו לתקשר עם חברים אשר שוהים בחו"ל באמצעות הטלפון, כשכל שיחה עלתה
מאד ביוקר, היום המהפכה הטכנולוגית הביאה לכך שכל יום, כל שעה, ניתן לשוחח ולצ'וטט
באינטרנט עם חברינו, ואפילו לראות אותם ולקיים איתם שיחה ווקאלית, כשהכול בתשלום
אפסי.
כמו כן דרכים נוספות לשוחח הן בשיטה א-סינכרונית, דרך כתיבת ושליחת דואר אלקטרוני.
אם בעבר, דואר היה נשלח ומגיע תוך מס' ימים בתוך המדינה, היום דואר אלקטרוני יכול
להישלח ולהגיע תוך מס' שניות ממקום כלשהו בעולם לצדו השני.
שיטה חדשה יחסית של שיווק נכנסה בעקבות מהפכת האינטרנט; חברות שונות מפרסמות את
מוצריהם השונים דרך שליחת אי-מיילים ללוחות תפוצה אותם יוצרות ע"י אינפורמציה שניתנת
ע"י הצרכנים עצמם, או ע"י רשימות שניתנות ועוברות אליהן דרך חברות שונות.
בעבודה זו בחרתי לבדוק את צדו של הנמען בנושא זה, כלומר, את התייחסותם של קהל
הצרכנים, גולשי האינטרנט, לאותם אי-מיילים ופרסומות אשר נשלחות אליהן.
בחלקה התיאורטי של העבודה גיליתי כי מחקרים שונים מצאו ששיטה זו נתפסת בקרב
הגולשים לחודרנית ופולשנית. הנחתי בעקבות הספרות התיאורטית בתחום כי גולשי האינטרנט
מפתחים "אנטי" מסוים כלפי אותן פרסומות, ואותן חברות המפרסמות אותן, ועל כן, יפתחו
אדישות והשיטה לא תהיה יעילה ואפקטיבית.

שאלת המחקר
האם שיטת הדיוור הישיר באינטרנט אכן יעילה?

השערת המחקר
שיטת הדיוור הישיר באינטרנט גורמת לקהל הצרכנים לפתח "אנטי" כלפי החברות המשתמשות
בשיטה זו, כלומר, כאשר יקבל משתמש פרסום לתיבת האי-מייל האישית שלו הוא ברוב
המקרים יתעלם ממנו, והשיטה לא תהיה אפקטיבית.

מתודולוגיה
יש לציין כי עבודה זו בוחנת את נקודת מבטו של הנמען, כלומר, קהל הצרכנים.
הנושא ייבדק ע"י שאלונים שיחולקו לגולשי אינטרנט;
האוכלוסייה אותה בחרתי כמדגם למחקר הנה: 20 בני 25-35, כש50%- מהם הנם גברים, ו 50%-
נשים.
כמו כן, כולם עובדים במשרה מלאה באחת מחברות ההיי-טק הגדולות בישראל, ולכן הנם
נגישים רוב היום למחשב ולאינטרנט, וניתן להגדירם כבעלי מעמד סוציו אקונומי בינוני-גבוה
ובעלי רמת השכלה בינונית-גבוהה.

מקורות:

אלספאץ', ט. INTERNET EMAIL סיור מודרך, משלוח, קבלה וניהול הודעות מקוונות, תל אביב: אופוס, 1996.
ליין מ. ב. Internet לעסקים, הרצליה: הוד-עמי1997 ,.
קרמליש, כ. אינטרנט לאנשים עסוקים. תל אביב: אופוס, 1996.
קנטר, ל. איך לעשות הון באסטרטגיית המידע?, תל אביב: אופוס, 1995.
Begg Borei K. Do the New world of Managing and Electronic Mailing list. Library Trends, Spring 1999, vol:47 issue: 4, p 686-699.
Business week: Database Market, Number: 703, 5/9/94.
Jonathan C, Spam - costs to business - escalates, Bizreport: March 13, 2003
Magdalini E. Michalis V. Web Meaning for Web personalization, ACM translation. On: Internet Technology, vol:3 issue:1, February 2003.
Resnick, R. Web Marketing Today. Issue 45, June 1. 1998
Schlesinger L .The bottom line of Spam. Tech Update, March 2002.
Strauss, J. E-marketing, 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, 2003

תגים:

maps · אינטרנט · אלקטרוני · דואר · דיוור · מייל · סייבר · פרסונליזציה · קיברנטי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסונליזציה באינטרנט-שיווק דרך דיוור ישיר", סמינריון אודות "פרסונליזציה באינטרנט-שיווק דרך דיוור ישיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.