היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות הצרכנים בחנויות הענק בישראל

עבודה מס' 062644

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת רשתות השיווק והסביבה העסקית, ניתוח התנהגות הצרכנים בענף, מחקר, המלצות ומסקנות.

14,952 מילים ,21 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הערכות ענף המזון במילניום השלישי הינה אחד הנושאים המרכזיים המעסיקים את מקבלי ההחלטות בענף המזון. תחום קמעונאות המזון בארץ ובעולם הינו אחד התחומים התחרותייםביותר.
סקטור חנויות הענק צמח בשנים האחרונות בעשרות אחוזים בעוד סקטורים אחרים נשחקו אל מול המיתון הכבד המתמשך בשנים האחרונות.
צמיחת נתח השוק הכולל של חנויות הענק נבעה בעיקרה מגידול על חשבון חנויות הרשת הקטנות והמכולות הפרטיות השכונתיות אשר אט נעלמות מענף המזון בישראל. הצלחת חנויות הענק אינן מנת חלקן של רשתות המזון הגדולות אלא גם כוללת רשתות ענק בבעלות פרטית.

מטרת העבודה היא בדיקת מאפייני התנהגות הצרכנים בחנויות המגה מזון.
התנהגות צרכנים מקיפה את תהליכי ההחלטה ופעילויות הנוגעות לקניה, לשימוש ולהפטרות מן המוצר. מהרגע שנוצר הצורך, תהליך קבלת ההחלטה, ע"פ רמת המעורבות בנושא, תהליך הקניה, סוג השימוש במוצר ותהליך ההפטרות ממנו.
ערכנו מחקר אשר מטרותיו כללו:
א. אפיון קהל הצרכנים של חנויות הענק. (פילוח)
ב. בדיקת הגורמים המשפיעים על הצרכן בבואו לבחור חנות ענק.
ג. בדיקת התנהגות הצרכן ועמדותיו בנוגע לשירותים ולמוצרים המוצעים ע"י חנות ענק.
השערת המחקר היא כי קיים קשר חיובי בין המיקום הגיאוגרפי, רמת המחירים והשירותים השונים הניתנים בחנות ובין החלטת הצרכן ועמדתו בבואו לבחור חנות ענק.
שיטת הדגימה בה נבחר היא דגימה לא הסתברותית מסוג מדגם נוחות. את השאלונים נחלק בקרב בני המשפחה והחברים - סה"כ 100 שאלונים.

המתחרות הגדולות בשוק הן שופרסל, הריבוע הכחול וקלאבמרקט אשר מפעילות תתי רשת בקונספט של חנויות ענק וכן רשתות פרטיות אשר הבולטות בהן הן רשת טיב טעם וחצי חינם.
סופרמרקט שנות ה-2000 הינו תוצר של הבנת השינויים המתרחשים סביבנו. רשתות השיווק מתחרות בינהן תוך מאמץ רציף להגשים את רצונותיו של הצרכן.
השינויים בסגנון חיים, בדפוסי קניה וצריכה, בהתפתחות הטכנולוגית ובהתגברות התחרותיות, הינם חלק מן הגורמים המרכזיים אשר הביאו למגמות הצרכניות החדשות המשפיעות על הענף כולו.
בדקנו את ההשערה כי קיים קשר חיובי בין המיקום הגיאוגרפי, רמת המחירים והשירותים השונים הניתנים ברשת ובין החלטת הצרכן ועמדתו בבואו לבחור חנות ענק. מתוצאות הבדיקה הסקנו מסקנות והמלצנו המלצות שיווקיות.
המלצותינו השיווקיות כוללות התייחסות לשירות הלקוח בענף, גידול נתח לקוח בענף - מיקסום רכישה ע"י לקוחות קיימים, שינויים מומלצים באופי מועדוני הלקוחות והתייחסות למותגים הפרטיים בענף.
במצב של מיתון, אסטרטגיית רשתות השיווק צריכה להתמקד בנתח לקוח ולא רק באסטרטגיית נתח שוק. פתיחת סניפים בפורמטים המצליחים, במקומיים גיאוגרפיים נספים, סביר ותגדיל את המכירות, אך זהו לא הצעד היחיד היכול להשיג גידול זה. כל צעד אשר יהווה שיפור בחוויית הקניה של הצרכן עשוי לתרום להגדלת נתח לקוח.

תוכן עניינים
מנהלים
1. סקירה כללית, ניתוח הסביבה העסקית
1.1 היסטורית רשתות השיווק בענף המזון בישראל
1.2 התחרות בענף רשתות השיווק בישראל
1.3 ניתוח המתחרים המרכזיים
1.3.1 שופרסל
1.3.2 הריבוע הכחול
1.3.3 קלאב מרקט
1.3.4 רשתות פרטיות
1.4 סקירת השוק בעולם
1.5 תיאור הסביבה החיצונית על פי מודל pest - d
1.5.1 סביבה כלכלית
1.5.2 סביבה טכנולוגית
1.5.3 סביבה פוליטית-ביטחונית
1.5.4 סביבה תרבותית- חברתית
1.5.5 סביבה דמוגראפית
1.6 מגמות ותנודות בענף הקמעונאות
1.7 גורמי מפתח והצלחה בענף
פרק 2 - ניתוח התנהגות הצרכנים
2.1 קריטריונים לפילוח
2.1.1 סוגי התנהגות
2.1.2 דרכי איסוף מידע
2.1.3 מודלים לקבלת החלטות
2.1.4 מעורבות למותג
2.1.5 עמדות הצרכן
2.1.6 נאמנות למותג
2.1.7 הנעת הצרכן
2.2 השפעות סביבתיות
2.2.1 קבוצות חברתיות
2.2.2 מעמד סוציו אקונומי
2.2.3 גורמי מצב
2.2.4 גורמי תרבות
2.2.5 משפחה
2.2.6 עונתיות
פרק 3 - המחקר
3.1 מטרות המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 שאלות המחקר
3.4 אוכלוסיית המחקר
3.5 שיטת הדגימה
3.6 מבחנים סטטיסטיים
3.7 ניתוח תוצאות המחקר
3.7.1 תיאור דמוגראפי של הנדגמים
3.7.2 מבחנים סטטיסטים
פרק 4 - המלצות ומסקנות
4.1 סיכום ממצאי המחקר
4.2 המלצות שיווקיות
4.3 המלצות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

גבע, א. התנהגות צרכנים, כרכים א'-ב' , האוניברסיטה הפתוחה, 1994
פרופ' מיכאל אתגר, ניתוח ענף רשתות שיווק, 1997
קוטלר, פ. , הורניק, י. ניהול השיווק, המהדורה הישראלית האוניברסיטה הפתוחה, 2000
הורניק, י. ניהול השיווק: שיטות ,עיונים ואסטרטגיות, האוניברסיטה הפתוחה, 1986
יזרעאלי, ד. שיווק הלכה למעשה, מהדורה שלישית, צ'ריקובר, 1980
Loudon, D& Della Bitta, A.J. Consumer Behavior: Concepts & Applications. McGraw Hill 1988.
Assael, H, Consumer Behavior & Marketing Action, 3rd ED. PWS - KENT, 1987
Kotler, P. Marketing Management : Analysis, Planning, Implementation & Control 7th ED. Englewood Cliffs, N.J : Prentice -Hall, 1991
Engell, J.F. , Blackwell R.D & Kollatt D.T. Consumer Behavior, 2nd ED. Hillsdale Dryden Dess 1973
Schiffman, L.G. & Kanuk, L.K. Consumer Behavior, 7TH ED. Englewood Cliffs, N.J : Prentice -Hall, 1991


תגים:

מזון · אופ · הכחול · הריבוע · מזון · קלאבמרקט · רשתות · שופרסל · שיווק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות הצרכנים בחנויות הענק בישראל", סמינריון אודות "התנהגות הצרכנים בחנויות הענק בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.