עבודה מס' 062488
מחיר: 544.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: השוק הישראלי והשוק האירופי.
16,301 מילים ,20 מקורות ,2003
בעבודה זו נבדקו יחסי הגומלין שבין ישראל לאיחוד האירופי תוך שימת דגש על ענף הקוסמטיקה בארץ ובאירופה. לאור ניתוח סביבת המאקרו נמצא כי התחרות בענף זה קשה ביותר, כמו כן עולה כי חברה המעונינת להצליח בעידן הגלובליזציה, חייבת לצאת מחוץ לאתרים המקומיים ולפעול מעבר לים, תוך התמודדות עם תרבויות שונות, ופיתוח קשרים עם בנות ברית מקצה העולם.
מעבודה זו ניתן ללמוד כי האיחוד האירופי מעונין לדאוג ליציבות ולשלום באזור, תוך שמירה על קיום סעיפי האמנות. נקודה עקרונית נוספת עבור האיחוד האירופי, אותה עלינו לקחת בחשבון לאורך כל פעילותנו באירופה, שמירה על זיהום האטמוספירה ושמירה על איכות הסביבה.
לאחר שנבחנו החוזקות, החולשות, האיומים, וההזדמנויות של חברת לוריאל, המייצגת את הפירמה האירופית בעבודה זו, אימצתי המלצה של שילוב שתי אסטרטגיות פעולה עיקריות. החברה דומיננטית מאוד בעולם, בעלת מוניטין ומותג מוביל בשוק לפיכך המלצתי, בשלב הראשון לפעול באסטרטגיית התקפה מול מתחריה ולאחר מכן לעבור לאסטרטגית ביצור.
חברת קרליין המובילה בארץ בענף הקוסמטיקה נבחרה לייצג בעבודה זו את הפירמה הישראלית.
החברה מוזגה עם חברת נאש תמרוקים ויחדיו יצאו בהשקת קו חדש של מוצרי איפור.
החברה שואפת להרחיב את פעילותה מעבר לים לפיכך הומלץ לה לפעול כמיזם משותף עם פולין.
פולין נבחרה לשותפות זו הן מאחר וענף הקוסמטיקה שלה מתפתח ביותר, והן לצד העובדה כי בשנת 2004 היא אמורה להצטרף לאיחוד האירופי ולהנות מכל ההטבות שמציע האיחוד.
אסטרטגיית שותפות תעניק יתרון לשתי המדינות. ישראל תתרום ידע וניסיון רב יותר בתחום, ופולין תתרום את הסיוע והמענקים להם היא תהיה זכאית לקבל כחברה באיחוד.
לצד אסטרטגיה זו, וכראיה לטווח הרחב מומלץ לחברה לאמץ את האסטרטגיה האקולוגית, לפיה, הפירמה תדאג להשתמש בחומרים שניתן למחזר אותם, תדאג להקטין ככל הניתן את כמויות הפסולת אותה היא מייצרת, ותפעל להתפטר מהפסולת שנוצרה בצורה אחראית.
החברה תנקוט במסע פרסומי נרחב ובקמפיינים שיראו לכולם את המודעות הרבה שלה לנושא עקרוני כל כך לאיחוד, נושא איכות הסביבה.
אנו כחברה שמבצעת ניסויים בבעלי חיים, נדאג להשתמש בשם אחר, לשמירת האינטרסים שלנו.
בפני החברה הישראלית עומדות הזדמנויות רבות לפעול בזירה האירופית, אך ההזדמנות החשובה מכולם היא תוקפם של ההסכמים בין ישראל לאירופה, המעניקים לה אפשרויות לתמיכה ולסיוע שיעזרו בצמיחתה.
תוכן עניינים:
2 הקדמה
2.1 - ישראל והאיחוד האירופי
3 מבוא
4.1 שוק הקוסמטיקה
4.1.1. - גודל שוק
4.1.2 - מגמות
4.1.3 - פילוח צרכנים
4.4 .1 - הסביבה התחרותית (מודל חמשת הכוחות(
4.2 - האיחוד האירופי
4.2.1 - גודל שוק
4.2.2 - מגמות
4.2.3 - פילוח שוק
4.2.4 - הסביבה התחרותית - השוק האירופי
5.1 השוק הישראלי
5.1.2 - הסביבה הכלכלית
5.1.3 - הסביבה החברתית
5.1.4 - הסביבה הטכנולוגית
5.1.5 - איכות הסביבה
5.1.6 - הסביבה החוקית משפטית
5.2 -ניתוח הסביבה התחרותית - האיחוד האירופי
5.2.1 - הסביבה הפוליטית
5.2.2 - הסביבה הכלכלית
5.2.3 - הסביבה החברתית
5.2.4 - הסביבה הטכנולוגית
5.2.5 - איכות הסביבה
5.2.6 - הסביבה החוקית
S.W.O.T - 6
6.1 - חזקות - פירמת ישראלית
6.2 - חולשות - הפירמה הישראלית
6.3 - חזקות - הפירמה האירופית
6.4 - חולשות - הפירמה האירופית
6.5 - הזדמנות - ישראל
6.6 - איומים - ישראל
6.7 - הזדמנות האיחוד האירופי
6.8 - איומים - האיחוד האירופי
7 - חלופות אסטרטגיות
7.1 - דרכי פעולה אפשריות לפירמה האירופית
7.2 - דרכי פעולה אפשריות לפירמה הישראלית
8 - סיכום ומסקנות
8.2 - המלצות על חלופה אפשרית
ביבליוגרפיה
נספח - הצמיחה בשוק הקוסמטיקה והטואלטיקה במערב אירופה לשנים .2001-2002
אואן, ר. דיינמס, מ. (1990) אירופה ללא גבולות 1992ת"א, הוצאת מטר.
אהרוני, י. (1997) אסטרטגיה עסקית, ת"א, צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
מיכאל, פ. (1991) אסטרטגיה של יתרון תחרותי, הוצאת מיצוב בע"מ.
קוטלר פ. קוטלר על השיווק, (1991), ת"א, הוצאת מטר.
Cameron, (1999) The Business Students Handbook Developing Transferable Skills, London Times.
Deresky, H. (1994), International Management -Managing Across Borders and Culturs. Harper Collins.
Dinan, d. (1999) Ever Closer union- an introduction to European interration, boulder London 2nd Edition.
Mercardo, S.Welford, R. Perscott, K.(2000), European Business - An Issue - Based approach, 4th Edition, Financial Times. Natural Ingredients For Cosmetics Export Macon R. E-L, 2000
The Market and distribution of cosmetics BOSS informacje Ekonomiczne Eu Market Survey 2000
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק הקוסמטיקה", סמינריון אודות "שוק הקוסמטיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.