היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיה עסקית - חברת מירס

עבודה מס' 062424

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד להכניס מוצר סלולרי חדש לשוק רווי.

6,902 מילים ,11 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הארגון שאליו מתייחסת העבודה הוא חברת מירס שקיבלה לאחרונה את הרשיון להתחרות כמפעיל סלולרי רביעי בשוק הישראלי. השוק הסלולרי בישראל נחשב כיום לשוק התחרותי ביותר בישראל , הלקוחות נהנים ממחירים נמוכים, השוק רווי ביותר כאשר לכל 8 מתוך 10 איש יש כבר מכשיר סלולרי.
הבעיה שבפניה ניצבת חברת מירס היא כיצד לחדור לשוק זה מבלי להיגרר להוצאות הפרסום הענק של החברות האחרות; כיצד לזכות בנתח שוק סביר; כיצד להעביר לצרכן את יכולות המכשיר המיוחדות ולשכנעו לקנות גם במחיר גבוה יותר מהמקובל בשוק. התמודדות עם בעיה כזו דורשת פתרונות יצירתיים, חשיבה לא קונבנציונאלית, חדשנות.
בפרק הראשון בחנו את שלבי התהליך של פיתוח מוצר או שרות חדש ויישמנו אותם כתהליך של מציאת פתרון לבעיה שהוגדרה.
בשלב חילול הרעיונות נעזרנו במפגש של סיעור מוחות שנעשה בארגון. בסיומו של שלב זה התקבלו רעיונות רבים לפתרון הבעיה. בתום השלב הראשון של ניפוי הרעיונות נותרנו עם 7 רעיונות שעליהם יישמנו את הניפוי המעמיק בעזרת טבלת ההחלטות וקיבלנו את הרעיון הנבחר. הרעיון שנבחר היה לעבור לשיטת מכירה/שיווק מדלת לדלת בעזרת כוח אנשי המכירות הקיים של החברה. הרעיון פותח, גובשה מדיניות שיווק תואמת, בוצע פיילוט שיווקי ומסחור הרעיון בשוק.
המסקנה היא שאפשר לעשות דברים אחרת ולהשתחרר מפרדיגמות קיימות די בקלות, החוכמה לרתום את הפוטנציאל הקיים בארגון לפתרון הבעיה, לצאת מהמסגרות הנוקשות המגדירות את תפקידו של כל אחד, ולתת חופש לאנשים לעלות רעיונות לא רק בתחום עיסוקם המוגדר.
זה מביא אותנו לפרק השני שבו יש ניסיון ללמוד ממקרה זה להכלילו על כל הארגון במטרה להפוך אותו לארגון יצירתי המעודד יצירתיות, חדשנות ויזמות, כחלק מתרבותו הארגונית. המודל שנבחר ליישום בארגון הוא המודל של רובינסון וסטרן שמדברים על שישה מרכיבים שיש ליישמם בארגון על מנת להפכו לארגון יצירתי.
המרכיבים של המודל הם: התאמה בין יעדי החברה לפעולותיה, פעילות יזומה שתהיה מגובה במערכת שתנהל את הרעיונות שעולים כאשר לכל עובד תהיה נגישות אליה,עידוד פעילות בלתי רשמית בארגון, הגדלת הכושר לגילוי תגליות באקראי,לעודד מתן גירויים לעובדים לשיפור היצירתיות, להקפיד על תקשורת פתוחה ויעילה בארגון.
היישום גם מדבר על ביטול דרגי הביניים כדי לשטח את הארגון ולייעל את העבודה.
המודל הוא מהפכה לארגון כמו חברת המירס המתנהלת בצורה הירארכית עם דגש על חשיבה אנכית. היישום בהחלט אפשרי שכן לחברה יש את פוטנציאל כוח האדם הדרוש, מדובר באנשים חושבים שעובדים בארגון היי-טק . הצלחת היישום תלויה במידה רבה בנכונותם של מנכ"ל החברה והמנהלים הבכירים ליישמה.
אין ספק שהחברה חייבת להציע משהוא חדשני יוצא דופן אם ברצונה להצליח בשוק כל כך קשה.
מכאן גם נובע הפרק השלישי שמדבר על מעבר לארגון לומד . ארגון יצירתי מטבע הדברים הוא גם לומד הוא פתוח לרעיונות, אנשים מקשיבים אחד לשני, אין דברים מובנים מאליהם. לא ניתן לדבר על ארגון יצירתי לפי המודל של רובינסון וסטרן מבלי לדבר על ארגון לומד שני הדברים קשורים ומשלימים זה את זה .
לגבי הארגון הלומד בחנו את יישומם של חמש אבני הבסיס לארגון לומד לפי מאמרו של גרווין.
המסקנה היא שניתן בהחלט להפוך את הארגון לארגון לומד וחלק גדול מהדברים כבר מיושמים.
מסקנה נוספת היא שארגון יצירתי וחושב הוא גם ארגון לומד .

תוכן העניינים:
מנהלים
תאור הארגון
תאור הבעיה
יישום תהליך פיתוח המוצר והשרות לפתרון הבעיה
עידוד החדשנות והיזמות בארגון
למידה ארגונית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

גרווין , דויד (1993) , "בניית ארגון לומד" Harvard Business Review .
דה בונו, א. (1988), מדריך לחשיבה יוצרת , כנרת בית הוצאה לאור.
דה בונו, א. (1996), שישה כובעי חשיבה , כנרת בית הוצאה לאור.
דה בונו, א. (1997), שש נעלי פעולה, כנרת בית הוצאה לאור.
פיטרס , ט. (1998), הסמינר של טום פיטרס ,מהדורה שישית, תל אביב, מטר ספריית המרכז הישראלי לניהול.
פיטרס , ט. (1998), טום פיטרס חדשנות או למות , תל אביב, מטר ספריית המרכז הישראלי לניהול.
פיטרס , ט. (1997), המרדף אחרי ה - "WOW " ,מהדורה שלישית, תל אביב, מטר ספריית המרכז הישראלי לניהול.
קנוק ויליאם (1996),"העולם החדש- המגמות והמהפכות שישנו את חיינו בתחילת המאה ה 21 ", BUSINESS CLASS ,01-05-96 ,12-1 .
רובינסון אלאן וסטרן סאם (1998), "הארגון היצירתי,כיצד לגרות את עובדיך ליצור ולחדש", BUSINESS CLASS ,01-05-98 ,8-1 .
De Wit, B Meyer,R (1998) , Strategy: Process, Content, and Context-An International Prespective , Second Edition, London , International Thomson Business Press .
Johnson,G Scholes, K. (1999), Exploring Corporate Strategy , Fifth Edition, U.K , Prentice Hall Europe.

תגים:

מפעיל · סלולרי · תקשורת · טלפון · נייד · מוטורולה · טכנולוגיה · סיעור · מוחות · ארגון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה עסקית - חברת מירס", סמינריון אודות "אסטרטגיה עסקית - חברת מירס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.