עבודה מס' 062352
מחיר: 191.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת הספרות בנושא ודעה אישית.
3,166 מילים ,15 מקורות ,2002
תוכן העניינים:
מבוא - גורמי ההתעניינות
סקירת הספרות
דיון ומסקנות
השלכה על עתיד מקצועי
ביבליוגרפיה
הרכב הכיתה הוא הטרוגני. התלמידים נבדלים זה מזה במינם, בדתם, בלאום. הם בעלי כישורים
ותחומי עניין שונים. למרות ההבדלים האלה, על מערכת החינוך להביא את כל התלמידים לרמה
אחידה, וזאת בכדי שיצליחו להשתלב בחברה כבוגרים. תלמידים "חריגים" מהווים חלק בלתי נפרד
מהכיתה. ולכן על המורים בעידן החדש לטפח יכולת לנהל כיתה משולבת ולהפיק את מירב התועלת
מכל התלמידים. גם התלמידים "החריגים" יכולים לתרום לכלל התלמידים, בהיותם אינדיבידואל,
יש להם תכונות שלילד "רגיל" לפעמים אין.
בחרתי להרחיב את הידע בנושא שילוב הילד החריג במסגרת החינוך הרגיל, כיוון שנתקלתי במקרה
של ליקויי למידה בפרוייקט חונכות של אוניברסיטת חיפה, בו אני חונכת. החניכה היא בעלת ליקויי
למידה, אבל מכיוון שהיא לומדת בכיתה רגילה ומקבלת עזרה ממורים לחינוך מיוחד, ניתן לראות
את התקדמותה מתחילת שנת הלימודים.
לדעתי, יש לכלול נושא ילדים לקויי למידה בתכנית הלימודים באוניברסיטה. בהיותי סטודנטית
שנה ראשונה, עדיין לא פגשתי נושא חשוב זה.
העבודה כוללת סקירת ספרות מחקרית בנושא שילוב הילד החריג במערכת החינוך הרגילה. קיימת
השוואה בין מדיניות השילוב לבין מדיניות ההפרדה, הבעת דעה אישית בנושא, דיון ומסקנות.
ברנדס, עופר., נשר, פרלה (1996). שווים ולא נפרדים - תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. בתוך: ברנדס, עופר (עורך) הקפיצה השלישית: שינויים ורפורמות במערכת החינוך בשנות התשעים, ירושלים: משרד החינוך והתרבות, 127-146.
גולן, רחל (1995). שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה, ירושלים: משרד החינוך והתרבות, גף להכשרת עובדי הוראה.
ד"ר כל-טוב, יעקב (1999). השילוב האחראי של ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות, הגיג גבעה: שנתון המכללה הדתית לחינוך גבעת ושינגטון, 7, 163-172.
לייזר, יונה ., אבישר, גלעדה (2000). תמורות ורפורמות בחינוך המיוחד והערכתן כשינוי וחידוש, סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, 15, 1, 57-67.
מושל-רביד, ארנה (1993). שילוב תלמידים חריגים בחינוך הרגיל - סקירת ספרות מקצועית, ירושליים: מכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות.
קדרון, רבקה (1992). לקות למידה - לקויי למידה במערכת החינוך, הד החינוך - בטאון הסתדרות המורים בישראל, סז, 1, 6-10.
רונן, חנן (1992).הילד בעל הצרכים החינוכיים המיוחדים בכיתה הרגילה, סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום ,(1) 7, 75-91.
רונן, חנן (1997). הכללתם של ילדים חריגים בחינוך הרגיל, סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום ,12, 2, 21-29.
רונן, חנן (1988). נורמליזציה כאידיאל: על שילוב המוגבל בחברה, הד החינוך, ס"ג(ד), 11-12.
רייטר, שונית (1989). שילוב ילדים חריגים בבתי ספר רגילים - אתגר לשנות ה-90, סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום , 6, 25-38.
שכטמן, ציפורה (1991). שנוי עמדות של מורים בחינוך הרגיל כלפי שילוב החריג במסגרות רגילות: ממצאים אמפיריים ותכנית התערבות, דפים: כתב-עת לעיון ומחקר בהכשרת מורים, 13, 54-59.
חינוך · חריג · למידה · לקויי · לקות · מיוחד · שילוב
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב תלמידים בעלי לקויי למידה בכיתות רגילות", סמינריון אודות "שילוב תלמידים בעלי לקויי למידה בכיתות רגילות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.