היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות

עבודה מס' 020824

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השפעת המעבר לכיתה רגילה על התלמיד לקוי הלמידה.

6,498 מילים ,22 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק האם העברת תלמידים מכיתה אחת לשניה משפיע על התלמיד, והאם המעבר מכיתה חלשה יותר לכיתה "רגילה" של ילדים רגילים משפיע על הילד, ואם כן באיזו מידה.

במציאות ימינו רוב החברות מעורבות ומאופיינות בשיטות שונות של הישג ושיוך ובדפוסי הניידות והסטטוס. אומנם חברות תעשיתיות נוטות להמעיט בחשיבות מרכיב הסטטוס השיוכיים ולקדם מוכשרים מהשכבות השונות, אך עדיין קימת השפעה ניכרת של הגורמים השיוכיים. אחד המאפיינים של הגורם השיוכי הוא כיתת הלימוד של הילד.
הילד נמצא בבית הספר היסודי שמונה שנים שבהם, ברוב המקרים ההורים עוברים מקום ישוב או שמעבירים את הילד מסיבות שונות: רמת בית הספר אינה נאותה, הסתכסכות עם צוות המורים ועוד. מה שיותר שכיח הוא מעבר בין הכיתות לבין עצמן; מעבירים ילד מכיתה אחת לשניה או מהקבצה אחת לשניה.
העבודה תסקור בתחילה את "כיתת המוצא"- כיתה של ילדים ליקויי למידה אשר נמצאים רוב היום ביחד תחת השגחה מיוחדת. שני תלמידים יועברו, במהלך הניסוי, לכיתה של הילדים ללא ליקויי הלמידה, ולאחר זמן תערך תצפית לגבי התנהגותם, התקדמותם בלימודים והתקדמותם מבחינה חברתית.

ראשי פרקים
1.מבוא והצגת הנושא
2.סיווג כיתות
3.מהות ליקויי הלמידה
4.התפתחות הילד
5.השפעת קשרים חברתיים והאוירה בכיתה על התפתחות הילד
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

מקורות:

1.אריקסון, א., (1986) ילדות וחברה, ספריית הפועלים, תל אביב.
2.גלבוע, ציפי, (1989), בחינת הגורמים הקשורים לרמת ידע אובייקטיבית ורמת ידע נתפשת של מתבגרים בנושא המין, תל-אביב.
3.זיו, אבנר. (1984), הכיתה כקבוצה חברתית, תל-אביב,
4.זיו, אבנר, שחורי חיים. "השאלון הסוציומטרי- כלי עבודה בדי המורה", החינוך, דצמבר 1976.
5.כהן, אדיר. (1990), סיפור הנפש- ביבליותרפיה הלכה למעשה, הוצאת אח, קריית ביאליק.
6.מרגלית, מלכה. לקות למידה: המשגות מחודשות והשתמעויות טיפוליות, מתוך "פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך", תשמ"ד.
7.מוס,רולף. (1988), תאוריות על גיל ההתבגרות, תל-אביב.
8.סנדרס, מריון. (1979), הערכה קלינית של קשיי למידה, ספריית הפועלים.
9.פרוסטיג, מ. (1966), תוכנית לפיתוח תפיסה חזותית, שיקגו.
10.קדרון, רבקה. (1976), לקות למידה- אפיון אבחון וטיפול, משרד החינוך והתרבות, תל-אביב.
11.רחמני, לוי. (1981), מח ולמידה, הוצאת פפירוס, אוניברסיטת ת"א.
12.שמאק את שמאק. (1985), תהליכים קבוצתיים בכיתה, הוצאת אח, חיפה, עמודים 160-178,42-32 .
13.שהם אפרת, (1988) "עברינות אלימה בקרב קטינים לאחר מלחמת יום הכיפורים", עברינות וסטיה חברתית,(ט"ז).
14.שרן,שלמה, שרן, יעל. (1969), ליקויי למידה ותיקונם, ספרית הפועלים, תל-אביב.
1. APTHORP S. HELEN.,(1995), "PHONETIC CODING AND READING IN CILLEGE STUDENTS WITH OR EITHOUT LEARNING DISABILITIES", J.O. LEARNING DISABILITIES, VOL 28, 6, PP.342-352.
2. BLYTH W.A.L., "THE SOCIOMETRIC STUDY OF CHILDREN GROUPS IN ENHLISH SCHOOLS",(1960), BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL STUDIES, 8, PP,127-147.
3. ELMER, E., (1968) CHILDREN IN JEOPARDY. PITTSBURG: UNIVERSITY OF PITTSBURG.
3. LERNER JANET,(1985), LEARNING DISABILITIES,NORTLESSTERN ILLINOIS UNIVARSITY.
4. PARRILL- BURNSTEIN M.,(1995), PROBLEM SOLVING AND LEARNING DISABILITIES, GRUNE STRATTEN ,P 212.
5. SILVER E.A.,(1995), FOUNDATION OF COGNITIV THEORY AND RESERCH OF MATHEMATICS PROBLEM - SOLVING INSTRUCTION. IN "COGNITIVE SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION" EDITED BY SCHAENFELD A.H. UNIVERSITY OF CALIFORNIA . PP 33-60
6. SWANSON H.L.,(1995), "INFORMATION PROCESSING THEORY AND LEARNING DISABILITIES. AN OVERVIEW". JOURNAL OF LEARNING DISABILITIES, V. 20 NU. 1 ;JANUARY. PP 3-6.
7. PARRILL D,BURNSTEIN M.,(1995), PROBLEM SOLVING AND LEARNING DISABILITIES, GRUNE STRATTEN.
8. STOTHARD E.S., AND HULMET CHARLES,(1995), "A COMPARISION OF PHONOLOGICAL SKILLS IN CHILDREN WITH READING COMPREHENSION DIFFICULTIES AND CHILDREN WITH DECODING DIFFICULTIES",J.O. CHILD PSYCOLOGY,VOL 36. 3, PP.399-408.

תגים:

חינוך · חריג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות", סמינריון אודות "שילוב ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.