עבודה מס' 061830
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ההתייחסות לתוצר היצירתי ומשמעותו.
4,835 מילים ,24 מקורות ,1999
עבודה זו עוסקת ביצירתיות אצל הילד המפגר בעל הפיגור הבינוני.
בעבודה זו אבדוק לא את התהליך אלא את התוצר היצירתי.
האם בכלל יש מקום ליצירתיות אצל אדם בעל אינטליגנציה נמוכה?
האם אפשר להתייחס בצורה שווה לציור של אדם מפגר ושל אדם בעל מנת משכל תקינה?
האם הגדרות היצירתיות תקפות עבור המפגר?
קיימים חסרים רבים בחומר הספרותי בנושא. היו נושאים שרציתי להשוות אצל הילד החריג ואצל הילד הרגיל. נאלצתי במספר מקרים למלא חסרים אלה מתוך התנסות אישית שלי ומתוך שיחות עם אנשי מקצוע.
תוכן העניינים:
מבוא
הגדרת הפיגור השכלי
רעיון הנורמליזציה
יצירתיות ואינטליגנציה
יצירתיות ופיגור
התפתחות הכושר הגרפי של הילד (מעובד מתוך: ציורי ילדים כאמצעי הבעה ואבחנה, יהודה רימרמן)
חומרי היצירה
הצבע בציורי ילדים
סיכום
ביבליוגרפיה
Buck, L.A. Creativity in the retarded, Journal of the International Association of Empirical Aesthetics, Vo. 9, 1991.
Getzels, J.W. and Jackson, P.M., Creativity and Intelligence, New York, 1962.
Kellogg, R. Children's drawings / Children's Minde, New York, 1979.
Lowenfeld, V. and Brittain, W.L. Crative and Mental Growth, London, 1964.
Mackinnon, D.W. The nature and nurture of creative talent, Americal Psychologist, Vo. 17, 1962.
Stabler, J.R. and Stabler, J.O. and Karger, R.H. Evaluation of paintings of Nonretarded and Retarded persosns by gudges with and without Art training, America Journal of Mental Deficiencey, Vo. 81, 1977.
Yamamoto, K. Validation of Tests of creative Thinking, Exeptional children, Vo. 31, 1965.
Zaidee, L. Art and handicapped child, London, 1972.
איליה, ד. השפעה של התנסות באמנות פלסטית - ציור ופסול על חשיבה יצירתית של ילדים בעלי פיגור גבולי, תזה למ.א., אוניברסיטת חיפה, 1982.
אלמוסניני, י.ג. פעילות מוטורית יצירתית לשיפור איכות חייהם של ילדים בעלי פיגור בינוני, תזה למ.א., אוניברסיטת חיפה, 1992.
אמיתי, ד. ילדים יוצרים, תל-אביב, 1972.
בן-נון. מ. מילים בשפה אחרת, תל אביב, 1993.
בן-פורת, ש. הקשר בין יצירתיות, אינטלגנציה, אישיות והסתגלות תלמידים איטיים בשתי מסגרות חינוכיות, תזה למ.א., האוניברסיטה העברית, 1973.
הדר, מ. יצירתיות, אינטלגנציה ותכונות אישיות אצל ילדים בכיתה א', תזה למ.א., אוניברסיטת בר אילן, 1977.
להב, צ. ציורי ילדים ככתב, תל אביב, 1987.
לנדאו, א. יצירתיות, תל-אביב, 1970.
לנדאו, א. פסיכולוגיה של היצירתיות, ירושלים, 1970.
מורגנשטרן, מ., לואה-ביר, ה., מורגנשטרן, פ. אימון מעשי לילדים בדרגת פיגור עמוק וקשה, לונדון, 1981.
פרידמן, ל. איפיוני התנהגות הבינאישית אצל ילדים בעלי פיגור שכלי, תזה למ.א., אוניברסיטת חיפה, 1981.
רובינשטיין, ג. השוואת שתי שיטות הוראה שונות בטפוח יצירתיות אצל ילדים מבוססים וטעוני טיפוח, תזה למ.א., האוניברסיטה העברית, 1973.
רונן, ח. נורמליזציה ואידאל בשילוב, הד החינוך, כרך ס"ג, 1988.
רונן, ח. פיגור שכלי, בתוך: זקס, ש. (עורך) סוגיות בחינוך מיוחד, תל-אביב, האוניברסיטה הפתוחה, 1989.
רימרמן, י. הילד הניכר בציורו, ישראל, 1975.
רימרמן, י. ציורי ילדים כאמצעי הבעה ואבחנה, ישראל, 1990.
אומנות · אמנות · חינוך · יצירתיות · מיוחד · פיגור · שכלי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצירתיות אצל הילד בעל הפיגור הבינוני", סמינריון אודות "יצירתיות אצל הילד בעל הפיגור הבינוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.