היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד פרסום עם אלמנטים מיניים משפיע על הטרדה מינית כנגד נשים

עבודה מס' 061209

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם פרסומות בעלי אלמנטים מיניים המציגים את האישה כאובייקט מיני תורמות לתופעת ההטרדה המינית כנגד נשים?

8,932 מילים ,25 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

דיווחים הולכים וגוברים בכלי התקשורת על הטרדה מינית, עליה משמעותית במודעות הציבור לנושא, תלונות במשטרה ותביעות הנידונות בבתי המשפט בארץ ובעולם מעידים על קיומה של התופעה באופן שאין להתעלם ממנה.
מחקרים בנושא ההטרדה המינית מתארים את שכיחות התופעה, מצב קורבנותיה, סיטואציות בהן היא תוספת מקום, הרגשות המתעוררים בעקבותיה וניסיונות לשרטט פרופיל כלשהו של מטריד ומוטרד פוטנציאליים. המחקרים אף מתארים נזקים פיזיים (כאבי ראש, גב, איבוד משקל) ונזקים פסיכולוגיים של מושא ההטרדה (דיכאון, עצבנות, חוסר עניין עד אפתיה). ( .(Renick, 1980
השאלה בה עוסקת עבודה זו היא: "האם פרסומות בעלי אלמנטים מיניים המציגים את האישה כאובייקט מיני תורמות לתופעת ההטרדה המינית כנגד נשים?"

בתחילה מובאת סקירה ספרותית המסקרת את מושג ההטרדה המינית, החוקים כנגד ההטרדה המינית, תופעת האלמנטים המיניים של נשים בפרסומות והשפעתם על הטרדה מינית כנגד נשים.
עבודה זו מבוססת על כללי המתודולוגיה האיכותית. המחקר האיכותי שואב את נתוניו מהמערך הטבעי (צבר נעמה, 1997), במקרה דנן פרסומות בעלות אופי מיני לגבי נשים. המכשיר העיקרי של החוקר צריך להיות יכולת קליטה גבוהה של מצבים בינאישיים, רגישות, פתיחות ותובנה להתרחשויות.
מכיוון שלא ניתן לבצע ראיונות או שאלונים לגברים מטרידים וכיצד הושפעו מהפרסומות, התמקד המחקר על הסוגיה המתייחסת למידת האפשרות שיש בפרסומות המציגות נשים כאובייקט מיני להשפיע על גברים להטריד נשים בקרבתם ולשדלן להיענות להצעותיהם המיניות.
המחקר שבוצע בוא מחקר איכותי הסוקר תיאוריות ביחד עם הצגת פרסומות בפני גברים. לאחר הצגת הפרסומות בפני שלוש קבוצות של גברים בעזרת שאלון בדקתי את מידת השפעת של אותן פרסומות על נושא ההטרדה המינית. השאלה המרכזית היתה האם פרסומות בהן מופיעות נשים המשדרות מיניות עלולות להוות, בקרב גברים, גורם או מניע להטרדה מינית שלהם כלפי נשים בסביבתם הקרובה.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
הטרדה מינית כנגד נשים
הגדרות להטרדה המינית
סמיוטיקה בפרסום
הפרסום במדיה
המסר המיני בפרסום
התנהגות צרכנים כתגובה למסר פרסומי
הפרסום בעל אופי מיני של נשים והשפעתו על הטרדה מינית
המחקר
מתודולוגיה
מטרת המחקר
שאלת המחקר
השערת המחקר
שיטת המחקר
מהלך המחקר
אוכלוסיית המחקר
ממצאים ודיון
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אוגלבי, ד. (1988) הפרסום עפ"י אוגלבי. כתר, ירושלים
בן אליעזר, י. (1990) הממלכה השביעית, סוגיות בתקשורת המונים. המכללה למנהל.
גבע, א. (1994) התנהגות צרכנים. כרך I - החלטות קנייה. האוניברסיטה הפתוחה.
הורניק, י. (1999) ניהול השיווק. האוניברסיטה הפתוחה.
הורניק, י. קוטלר, פ. (2000) ניהול השיווק. האוניברסיטה הפתוחה. מהדורה תשיעית.
"הפרסומת והדימוי העצמי שלך" (אפריל 26, 2001), בתוך: "לה-בריאות" - האתר של האגודה לקידום בריאות נשים בישראל.
ויימן, ג. (1995) "הפרסומת כראי החברה", בתוך: פוירשטיין, מ. (עורכת) מאמרים בחינוך למדיה. מכללת אורנים, בי"ס לחינוך של התנועה הקיבוצית.
כספי, ד. (עורך) (1999) אמצעי תקשורת המונים בישראל: מקראה. האוניברסיטה הפתוחה. ת"א.
למיש, ד. (1994) החופש לצפות: מבט שני בטלוויזיה. רכס.
למיש, ד. (1996) "נשים יפות סטריאוטיפים מכוערים: דימויי נשים בפרסום הישראלי", בתוך (עורכים) הורניק, י. ליברמן, י. : ניהול הפרסום, כרך א'. האוניברסיטה הפתוחה.
ניר, א, רהב, א. (1993) פרסום בטלוויזיה - המדיום, המסר, הכסף. הוצאת מטר.
Barthel, D. (1992) "Men, Media and the Gender Order When Men Put on Appearances. Advertising and the Social Construction of Masculinity", in: Craig, S. (ed.) Men, Masculinity and the Media. Research on Men and Masculinities. Sage.
Fitzgeiald, L.F., Shullman, S.L., Bailey, N. (1988). "The Incidence and Dimensions of Sexual Harassment in Academic and the Workplace". Journal of Vocational Behavior, 32. pp 152-175.
Fitzgeiald, L.F., Shullman, S.L. (1985). The Development and Validation of an Objectivity Scored Measure of Sexual Harassment. Paper presented to the American Psychological Association, L.A.
Goffman, E. (1979) Gender Advertising.
James, J. (1981). "Sexual Harassment". Public Personnel Management Journal, 10. pp 402-407.
Limpinnian, D. (April, 2002) "The Portrayal of Men and Women in TV Ads" - Internet.
http:// www.aber.ac.uk/media/Students/del0001.html
Mackinnon, C.A. (1979). Sexual Harassment of Working Women. New Haven and London Yale University Press.
Padgitt, S.C. and Padgitt, J.S. (1986). "Cognitive Structure of Sexual Harassment, Implication for University Policy". Journal of College Student Personnel, 27. pp 34-39.
Renick, J.C. (1980). "Sexual Harassment of Work, Why it Happens, What to do About it?". Personal Journal. pp 653-662.
Richmond, D. Hartman, T.P. (1982) "Sex Appeal in Advertising", in: Journal of Advertising Research. Vol. 22(5). Pp. 53-61
Roscoe, B., Goodwin, M.P., Repp, S.E and Rose, M. (1987). College Student Journal, 21 (3). pp 254-273.
Rossi, P.H, Weber, Burdin, E. (1983). "Sexual Harassment on the Campus". Social Science Research, 12. pp 131-157.
Taflinger, R.F. (April 22, 2002) "Sex and Advertising" - Internet.
http://www.wsu.edu:8080/~taflinge/sex.Html
Yarborough, M. (June 12, 1999) "Gender-Pitched Advertising: Do Men and Women See the Same Thing?" - Internet. http:// village.fortunecity.com/carnival/383/adverts.htm

תגים:

אישה · אפליה · אפלייה · אשה · מין · מסר · נשים · סמיוטיקה · פירסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד פרסום עם אלמנטים מיניים משפיע על הטרדה מינית כנגד נשים", סמינריון אודות "כיצד פרסום עם אלמנטים מיניים משפיע על הטרדה מינית כנגד נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.