היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי גומלין בין קולנוע וטלוויזיה ישראלי בנוגע לייצוגי מיניות

עבודה מס' 060850

מחיר: 470.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקבלת יחסי גומלין אלה ליחסי הגומלין שבין חלקי הנפש - המודע והתת מודע (לפי מבנה הנפש של פרוייד) .

11,598 מילים ,26 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
מהי מיניות ?
תורת הנפש של פרוייד
קולנוע ישראלי
ייצוגי מיניות בקולנוע ישראלי
טלוויזיה ישראלית
ייצוגי מיניות בטלוויזיה ישראלית
סיכום
ביבליוגרפיה

הקדמה

הטענה המרכזית - יחסי הגומלין בין הקולנוע לטלוויזיה הישראלית בהקשר למיניות הינם משלימים ומנוגדים בהקבלה ליחסי הגומלין שבין חלקי הנפש - המודע והתת מודע {לפי מבנה הנפש של פרוייד}.

לטלוויזיה יש השפעה רבה על הקולנוע. זו השפעה שהיא לא פעם דו כיוונית. מבחינה היסטורית, הקולנוע קדם לטלויזיה. למעשה הטלווזיה החלה להיות פופולרית בעולם המערבי רק בשנות הארבעים של המאה העשרים. הקולנוע היה מאוד פופולרי כבר בתחילת המאה העשרים. לכן זה נראה טבעי יותר לעסוק בהשפעות הקולנוע על הטלוויזיה, מאחר שמבחינה כרונולוגית נראה שזו ההשפעה החזקה יותר, שכן המדיום הקולנועי קדם לטלוויזיה כאמצעי תקשורת. אך כפי שקורה לא פעם בתקשורת ההמונים, אין קשר כרונולוגי מחייב מבחינת השפעת מדיות ישנות על מדיות חדשות. לעיתים, הופעת מדיום חדש מחייב את המדיום הישן לפעול ולהגיב, ובטווח הארוך ההשפעה היא פעמים רבות הדדית.
מכאן שיש סימביוזה מסויימת בין שני המדיות המתוארות, וכתוצאה הקולנוע כמדיה ישנה יותר נאלצה לחדש ולהשתנות בעקבות כניסתה של מדיית הטלוויזיה, וכך גם בהמשך הטלווזיה נאלצה להשתנות בעקבות חידושי התכנים וייצוגי המיניות שהוחדרו למדיית הקולנוע.
הלגה קלר מתארת את יחסי הגומלין בין הטלווזיה והקולנוע כדו קרב שהגיע למצב של דו קיום הכרחי. לטענתה לא רק שהטלוייזיה והקולנוע השלימו זה עם קיומו של זה, הם אף ניזונים ומשלימים זה את זה.

"..הטלוויזיה אף לקחה אחדים מהזאנרים שהיו קיימים בקולנוע ופיתחה אותם בצורה פחות מתוחכמת, הטלוויזיה אומנם פחות מתוכחמת אך תופסת מקום מרכזי יותר בחיי הצופה מהקולנוע"..

בעבודה זו בחרתי לעסוק בהשפעות יחסי הגומלין שבין הטלוויזיה והקולנוע הישראליים בתחום ממוקד והוא ייצוגי המיניות. אנסה להמחיש כיצד הקולנוע והטלווזיה הישראלים מקבילים ומנוגדים בהתאם לתיאוריית מבנה הנפש של פרוייד.
כך שבשעה שהקולנוע המוקדם של שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 הציג ביטויי מיניות בוטים בהקבלה למבנה הנפש הפנימי של פרוייד, הוא ה"איד", המבטא דחפים ותשוקות, הטלוויזיה של התקופה הביעה מיניות בצורה מודחקת ועצורה במקביל ל"אגו" במבנה הנפש של פרוייד. אך לקראת שנות ה-90, המצב השתנה והתהפך, וכך יצא שהטלוויזיה הפכה להיות חלון הראווה של המיניות, ובכך מימשה את היותה ה"איד" והקולנוע חזר למקורות רומנטיקנים, ונעשה ל"אגו" השולט על עצמו נוכח מגבלות ודרישות קהל הצופים, והחברה.

{בעקבות הקשיים במציאת סדרה עלילתית משנות ה-70 לצפייה חרגתי גם לתחילת שנות ה-80}
-------------------------------------------------------------------------------
1. הלגה קלר, לדעת לצפות, הוצאת מעלות, 1995, ירושלים ,עמוד 17.

מקורות:

איילון, יצחק, תקשורת ההמונים המשודרת - והחברה, הוצאת איילון, 1994, תל -אביב.
בורנשטיין, יגאל, קולנוע: פענוח, פרשנות ופיתוי, הוצאת סל תרבות ארצי, אומנות לעם, 1998, תל -אביב.
גרוס נתן, גרוס יעקוב, הסרט העברי, הוצאת המחברים, 1991, ירושלים.
ניב, קובי ,על מה הסרט הזה ?, הוצאת דיבר, 1999, תל -אביב.
צבי, גיורא, הלא מודע ותיאוריית הפסיכונורוזות, הוצאת אוניברסיטת תל -אביב, 1988, תל -אביב.
קלר, הלגה, לדעת לצפות, הוצאת מעלות, 1995, ירושלים.
שוחט, אלה , קולנוע ישראלי -היסטוריה ואידאולוגיה, הוצאת ברירות, 1994, תל -אביב.
שניידר מאיר, הקולנוע הישראלי, הוצאת כנרת, 1994.
מבטים פיקטיבים, {עורכים: גרץ נורית,לובין אורלי, נאמן ג'אד}, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1998, תל- אביב.
Eysenck, H.J, Nias, D.K, Sex, Violence and The Media, Granada Publishing, 1980, London, New York.
Kuhn, Annette, Cinema, Censorship and Sexuality, Routledge Publishing, 1988, London, New York.
Weeks, Jeffrey, Sexuality, Ellis Horwood Limeted Publishing, 1986, London, New York.
Wollen ,Peter, Signs and Meaning in Cinema
Sexual Rhetoric, {ED. Carstarphen, Meta. G, Zavoina, Susan.C.{ ,Greenwood Press, 1999, London.
עיתונאות:
בן- אליעזר, יריב. {ד"ר}, המריונטות של הטלוויזיה, מתוך: "קולנוע", גליון מספר 5, הוצאת המכון הישראלי לקולנוע, ספטמבר 1979 .
נאמן, יהודה, שאלת הלשון והקולנוע הישראלי, בתוך :"זמנים מודרנים", מספר 40 -30, 1991.
Altman, Charles. F, Psychoanalysis and Cinema: The Imaginary Discourse, IN: "Movies and Methods", {ED. Nichols, Bill}, Vol. 2, 1985, New York.
Baudry, Jean-Louis, Ideological Effects of the Basic Cinematographic Apparatus, }Trans. Alan Williams {IN: "Film Quarterly", Vol. 28, NO.2, Winter 1974.
Buscombe, Edward, Gledhill, Christine, Lovell, Alan, Williams, Christopher, Psychoanalysis and Film, In: "The Sexual Subject" , From: SCREEN MAGAZIN, Routhledge Publishing, 1992, London, New York.
Kleinhans, Chuck ," Teaching and Studying Sexual Images" , IN: "JUMP CUT", NO. 40 ,March, 1996.
Konkel, Dayl, Cop Christine, Calvin Caroline, Sexual representations in American Television, IN: "Film Comment Interview" , Film Society Publications, Vol.22, NO. 4, July-August 1986.
Langrall ,Kate. Folb , Positive Sexuality on TV , IN: "Transitions ", Vol. 12, No. 2, December 2000 .
Mulvey, Laura, Visual Pleasure and Narrative Cinema, IN: "Screen", Vol. 16, No. 3, Autumn, 1975.
O'pray, Michael, Movies, Mania and Masculinity, IN: "Journal of Popular Film and Television", {ED. Merck, Mandy} Vol. 23, No.1, 1982.
Rodwick, David, Psychoanalysis, Sexual Difference, and Film Theory, IN: "Film Criticism" ,{ED. Michaels, Lloyd} Vol. XVII, No. 1, Fall 1992.
Sapolsky, Barry. S, Tabarlet, Joseph. O, Sex in Primetime Television, IN: "JOBEM", Vol. 35 , No. 4 fall 1991.

תגים:

טלווזיה · ייצוגי · ישראלי · ישראלית · מיניות · קולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי גומלין בין קולנוע וטלוויזיה ישראלי בנוגע לייצוגי מיניות", סמינריון אודות "יחסי גומלין בין קולנוע וטלוויזיה ישראלי בנוגע לייצוגי מיניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.