עבודה מס' 060390
מחיר: 217.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: עריכת מחקר באמצעות הצגת תמונות.
4,297 מילים ,26 מקורות ,2001
השפעת מתן מידע על זיכרון דמויות סטריאוטיפיות
תוכן העניינים:
השפעת מתן מידע על זיכרון דמויות סטריאוטיפיות
שיטה
תוצאות
דיון
מקורות
נספח- המידע שנמסר לנבדקים
על פי השערת המידע ניתן, על ידי מתן מידע, ליצור שינוי בתפיסה
סטריאוטיפית. בספרות המחקרית קיימת מחלוקת לגבי סוג האינפורמציה שיש לתת
על מנת ליצור את השינוי המשמעותי ביותר בסטריאוטיפ. מחקר זה בא לבדוק שאלה
זו תוך שימוש בכלי מדידה אשר אינו פונה לערוצים המודעים אלא מנסה לפנות אל
הערוצים הלא מודעים על ידי שימוש הצגת תמונות של קבוצה סטריאוטיפית, כפי
שיוסבר בהמשך. ההשערה היא כי למידע חיובי תהיה ההשפעה הגדולה ביותר על
שינוי הסטריאוטיפ. סטודנטים זכרים (45) נתבקשו לזכור כמות גדולה ככל האפשר
של פרטים מצילום של עולה אתיופי אשר הוצג לפניהם, כאשר ההנחה היא כי
נבדקים בעלי תפיסה סטריאוטיפית לגבי אתיופים יתפסו אותם כחלק מקבוצה
הומוגנית, ולכן יזכרו מספר פרטים נמוך יותר. במחקר תופעל משתנה המידע לפני
הצגת התמונות על ידי מתן מידע חיובי, שלילי או אי מתן מידע כלל, בשלוש קבוצות
אקראיות של נבדקים. כצפוי, התוצאות איששו את ההנחות והעלו כי נבדקים
שקיבלו מידע חיובי זכרו מספר רב יותר של פרטים מנבדקים אשר קיבלו מידע שלילי
או לא קיבלו מידע כלל. בדיון נדונה שאלת התוקף האמפירי של התוצאות
והשתמעות הממצאים לפיתוח תוכניות התערבות חברתיות, לשיכוך המתחים
ולשירושם של הדעות הקדומות.
וייל, ש. (1987). יוצאי אתיופיה בוגרי מערכת החינוך בישראל. המכון לחקר הטיפוח בחינוך.
טור-כספא מ. (1996). איום נתפס, צורך בשליטה וסטריאוטיפים: הקשרם לדעות קדומות של ישראלים כלפי עולים מרוסיה ומאתיופיה. עבודת תיזה, אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן.
פרידמן, י. (1986). היבטים חברתיים ולימודיים בקליטתם של עולי אתיופיה. מכון הנרייטה סאלד, 1-8 .
שטאל, א. (1979). מתחים בין עדתיים בעם ישראל. תל-אביב: עם עובד - תרבות וחינוך.
Allport, G.W. (1954). The Nature of Prejudice. Cambridge, MA: Addison Wesley.
Amir, Y. (1969). Contact hypothesis in ethnic realtions. Psychological Bulletin, 32, 319-342.
Amir, Y., Ben-Ari, R. (1985). International Tourism, Ethnic Contact and Attitude Change. Department of psychology, Bar-Ilan university., Ramat-Gan, Israel.
Ashmore, R.C., Del Boca, F.k. (1981). Conceptual approaches of stereotypes and stereotyping. In D.L. Hamilton (Ed.), Cognitive Processes in Stereotyping and Intergroup Behavior (pp. 1-35).
Ashmore, R.D. (1970). Solving the problem of prejudice in B.E. Collins (Eds.), Social Psychology Reading. Mass, Addison, Wesley.
Brewer, M.B Miller, N. . (1984). Beyond the contact hypothesis: theoretical perspective on desegregation, in N. Miller and M.B. Brewer (Eds.), Groups in Contact: The Psychology of Desegregation (pp. 281-302). Orlando, FL: Academic Press.
Hewstone, M., Brown, R.J. (1986). Contact and Conflicting Intergroup Encounters. Oxford: Black Well.
Judd, C.M., Ryan, C.S., Parke, B. (1991). Accuracy in the judgement of in-group and out-group variability. Journal of Personality and Social Psychology, 61, 366-379.
Katz, D., Braly, K.W. (1933). Racial Stereotypes of 100 college students. Journal of Abnormal and Social Psychology, 28, 280-290.
Lambert, A.J. (1995). Stereotypes and social judgment: the consequence of group variability. Journal of Personality and Social Psychology, 68, 388-403.
Linville, P.W., Fischer, G.W. (1993). Exemplar and abstraction models of perceived group variability and stereotypicality. Social Cognition, 11, 92-125.
Macrae, C.N., Bodenhausen, G.V., Milne, A.b., Jetten, J. (1994). Out of mind but back in sight: Stereotypes on the rebound. Journal of Personality and Social Psychology, 67, 808-817.
Osgood, C. E., Suai, G., Tannenbaum, P. (1951). The Measurement of Meaning. University of Illinois Press.
Park, B., Hastie, R. (1987). The perception of variability in category development: instance and versus abstraction based stereotypes. Journal of Personality and Social Psychology, 53, 621-635.
Park, B., Rothbart, M. (1987). Perception of outgroup homogeneity and levels of social categorization: Memory for the subordinate attributes of ingroup and outgroup members. Journal of Personality and Social Psychology, 42, 1051-1068.
Rokeach, M. (1960). The Open and Closed Mind. New York: Basic Books.
Secord, P.F. (1959). Stereotyping and favorableness in the perception of negro faces. Journal of Abnormal and Social Psychology, 59, 309-314.
Stangor, C. Duan, C. (1991), Effects of multiple task demand upon memory for information about social groups. Journal of Experimental Social Psychology, 27, 357-378.
Stephan, W.G. Stephan, C.W. (1984). The role of ignorance in intergroup relation. In N. Miller M.B. Brewer (Eds.), Groups in Contact. New York: Academic Press.
Triandis, H.C. (1975). Cultural training, cognitive complexity and interpersonal attitudes. In R. Brislin, S. Bochner W. lonner (Eds.) Cross Cultural Perspectives on Learning. New York: Wiley.
Weldon, D.E. Carlstone, A., Rissman, A.K., Slobodin, L., Triandis, H.C. (1975). A laboratory test of effects of culture assimilation training. Journal of Personality and Social Psychology, 32, 300-310.
Williams, R.M (1947). The Reduction of Intergroup Tension. New York: Social Science research council.
גזעני · אפליה · דעות · קדומות · סטראוטיפים · סריאוטיפים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מתן מידע על זיכרון דמויות סטריאוטיפיות", סמינריון אודות "השפעת מתן מידע על זיכרון דמויות סטריאוטיפיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.