עבודה מס' 050978
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת הגישות השונות ביחס לילד המחונן ולבעיות שנובעות מהיותו מחונן.
5,893 מילים ,14 מקורות ,2000
מחוננות - הגדרות וסוגים
מהי מחוננות? חוקרים רבים עסקו בנושא וניסו להגדירה.
דהאן והאוינגרוסט בשנת 1957 מציעים הגדרה בה הם מפרטים את התחומים בהם המצויינות באה לידי ביטוי:
יכולת קוגניטיבית;
חשיבה יצירתית;
יכולת ספציפית;
מנהיגות;
כישורים מכניים (מעשיים);
כשרון באומנויות
שנה אחריהם חוקר בשם וויטי מגדיר ילדים מחוננים ככאלה "שהביצועים שלהם ברמה מצוינת לאורך זמן בתחומים בעלי ערך פוטנציאלי."
בשנת 1967, פיתח Taylor (טיילור) את הגישה שלו שמתייחסת לכשרונות בתחומים שונים ( Multiple Talents approach ). מטרתו הייתה לקדם את מגוון היכולות וכישורים שיש לתלמידים בכיתה. הוא סיווג את יכולות לשישה תחומים: אקדמי, חשיבה מעשית, תקשורת, חיזוי, קבלת החלטות, תכנון.
"מחוננות - זאת תרומה יקרה מאוד של כישורים בולטים שמאפשרת לאותו אדם מחונן לתקשר עם הסביבה ברמה גבוהה ביותר של הישגים ויצירתיות."
עוד חוקר ידוע בשם Marland שעמד בראש ועדה שמינה קונגרס אמריקני לבדיקת סוגיית טיפוח מחוננות הציע את ההגדרה הבאה:
"ילדים מחוננים הם אלה שבעלי מקצוע מגדירים אותם כבעלי מידה גדולה של יכולות בולטות אשר מאפשרות להם להגיע לביצועים ברמה גבוהה. הילדים האלה זקוקים לתכניות לימודים שונות ולשירותים מעבר לאלה שתוכנית של בית-ספר רגיל יכול לספק לתלמידים, וזאת כדי הן לממש את עצמם וגם לתרום לחברה."
(מרלנד, 1972)
ראשי פרקים:
מחוננות - הגדרות וסוגים
מאפיינים של ילדים מחוננים
מאפיינים של ילדים מחוננים וקשיים רגשיים הנובעים מהם
קשיים רגשיים של מחוננים
סביבה המטפחת מחוננות
ביבליוגרפיה
זיו, אבנר, מחוננות וכשרונות מיוחדים, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1998.
לנדאו, אריקה, האומץ להיות מוכשר, הוצאת דביר, 1990.
נבו, ברוך, אינטליגנציה אנושית, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1997.
Delisle, James R. Berger Sandra L., (1990) Underachieving Gifted Students.
Freedman, Joshua Jensen, Anabel, Joy and Loss: The Emotional Lives of Gifted Children.
Gagn, Francoys, Definitions of Giftedness. Servey of Recent Scholars Definitions: Constructs and Models Pertaining to Exceptional Human Abilities.
Mendaglio, Sal, (1995), Guidelines for Handling the Dark Side of Emotional Sensitivity in Gifted Children.
Mendaglio, Sal, Purut, C., The Emotional Drama of Giftedness: Self Concept, Perfectionism, and Sensitivity.
Osborn, Julia B., (1996), Gifted Children.
Roedell, Wendy C., (1990), Nurturing Giftedness in young Children.
Silverman, Linda Kreger, (1992), How Parents Can Support Gifted Children.
Silverman, Linda Kreger, Emotional Intensity.
Tolan, Stephanie S., (1990), Helping Your Highly Gifted Child.
Webb, James T., Nurturing Social-Emotional Development of Gifted Children.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחוננות ובעיות רגשיות", סמינריון אודות "מחוננות ובעיות רגשיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.