היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפוח מיומנויות אורייניות בגיל הרך

עבודה מס' 050823

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי וכן תכנית לימוד המטפחת מיומנויות אורייניות בגיל הרך.

11,524 מילים ,29 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

אוריינות היא מערכת שכוללת בתוכה את השפה הדבורה והכתובה, אשר באמצעותן מעבירים מסרים מסוימים בעלי תכונות שונות.
לאוריינות ולאדם קשר רציף. קשר זה מתבטא בבחינות רבות: בחינוך האדם, באינטראקציה שלו עם החברה, בהתפתחות קוגניטיבית ובשימושה כמכשיר לביטוי ולהבעה של רעיונות, מחשבות ורגשות.

פרוייקט זה עוסק בטיפוח מיומנויות אורייניות. במהלך הפרוייקט אציג תוכנית לימוד אשר מטפחת מיומנויות אורייניות בגיל הגן.
חלקו הראשון של הפרוייקט עוסק ברקע התיאורטי של המיומנות וכולל בתוכו פרקים אודות מיומנות בכלל ומיומנויות אורייניות בפרט והרקע הפסיכולוגי בטיפוח מיומנויות אורייניות. ברקע זה אציג את כל הידע שלמדתי וחקרתי מן הספרות הכתובה על נושא זה.
החלק השני הוא החלק הדידקטי בטיפוח מיומנויות אורייניות. הוא עוסק באוכלוסיית היעד עימה עבדתי, כאשר בשלב הראשון יבוא פרק שמציג את היכולויות הרב- תחומיות של הילד האוניברסלי, שבהם הוא משתמש בזמן שהוא יתמודד עם למידת המיומנויות האורייניות; שיקולי הדעת בבחירת כל מיומנות-יסוד שטיפחתי במהלך השנה, ותיעוד מכלול פעילויות ההוראה הבאות לטפח את הילד במיומנויות האורייניות.
חלקו השלישי והאחרון של הפרוייקט מסכם את עבודתי מבחינת נקודת ראייתי האישית.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק ראשון - החלק התיאורטי והפסיכולוגי

פרק ראשון - מיומנויות ודרכי התפתחותן
1.1. הגדרות למושג מיומנות
1.2 התפתחות המיומנות והטיפול בדרכי התפתחותה
1.3 מיקום המיומנות בתהליך ההוראה

פרק שני - חשיבה
2.1. הגדרות למושג חשיבה
2.2. אפיוני חשיבה בגיל הרך
2.3. הקשר בין השפה לחשיבה

פרק שלישי - שפה
3.1 שתי אופנויות לשפה: הדבורה והכתובה
3.1.1. השפה הדבורה
3.1.2. השפה הכתובה
3.2 הדרכים לרכישת השפה הדבורה
3.3 הדרכים לרכישת השפה הכתובה
3.4 שפה ואוריינות

פרק רביעי - אוריינות
4.1 ניצני אוריינות
4.2 טיפוח ניצני אוריינות


חלק שני - החלק הדידקטי

1. פרק ראשון - מיומנויות יסוד נבחרות לטיפוח בגן
1.1.שיקולי דעת בבחירת המיומנות
1.2. מיומנות החריזה
1.2.1. הגדרות ומשמעויות לחריזה
1.2.2. שיקולי דעת בבחירת מיומנות החריזה
1.3. מיומנות אוצר המילים
1.3.1. הגדרות ותכונות יסוד למיומנות אוצר המילים
1.3.2. שיקולי הדעת בבחירת מיומנות אוצר המילים
1.4. מיומנות התרגום
1.4.1. הגדרה למושג 'תרגום'
1.4.2. שיקולי הדעת בבחירת מיומנות התרגום

2. פרק שני - תכנון הנושא בגן הילדים
2.1. יכולויות רב-תחומיות
2.2. תאור אוכלוסיית היעד- מקום ההתנסות.
2.3. פרישה גרפית של הנושא הנלמד.
2.4. התאמת אמצעי הוראה.

3. פרק שלישי - פרישת הנושא בגן הילדים
3.1. שילוב טיפוח המיומנות בסביבה הלימודית - מיומנות החריזה
3.2. שילוב טיפוח המיומנות בסביבה הלימודית - מיומנות אוצר המילים
3.3. שילוב טיפוח המיומנות בסביבה הלימודית - מיומנות התרגום
3.4. פיזור הפעילויות בנושא הנבחר בגן הילדים.
3.5. מערכי פעילויות נבחרים (5)
חלק שלישי - סיכום
סיכום והערכה
ביבליוגרפיה למחנך
ביבליוגרפיה לילד

מקורות:

אדר צ. ולוי, י. (1959) אנציקלופדיה חינוכית ב'. משרד החינוך והתרבות ומוסד ביאליק. ירושלים 776-774.
אופק, ד. (1978) "תנו להם ספרים" ספריית פועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי, השומר הצעיר.
אמסטרדם, ח. ובלום, א. (1993) "הכתיבה כתהליך תקשורתי" מחשבות כתובות, 6/5. 29
ארנון, ר. (1994) למידה במחשבה תחילה, פסיכולוגיה של החשיבה בחיי היום יום ובבית- הספר, יסוד, 10-11, 36-18
ארנון, ר. (תשמ"ח) החשיבה, הוראת הפסיכולוגיה במוסדות להכשרת עובדי הוראה. ירושלים, 5
בר-אל, צ. ונוימאיר, מ. (1994) מפגשים עם הפסיכולוגיה, הוצאת רכס, 19
ברוך, מ. פרוטרמן, מ. (1983) "לכל שיר יש שם" הוצאת פפירוס, אוניברסיטת תל-אביב.
ברוש, ש. (1993) אוריינות חדשה, לקט מאמרים, מט"ח, 8,5
גודמן, י. (תש"ן) "התפתחותה של האוריינות בשלביה הראשונים" קול קורא: ב', ירושלים, 44-41
גלנץ, י. (1989) החשיבה- תפקוד תלת כיווני. צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
גרדנר, ה. (1996) אינטליגנציות מרובות, התיאוריה הלכה למעשה, ת"ל, 21
דונלדסון, מ. (1984) חשיבה של הילדים, ספריית הפועלים, 26
הול, נ. (תש"ן) הכתיבה בשלביה ההתחלתיים, קול קורא, ב', 81-93
הרץ-לזרוביץ, ר. (תשמ"ד) ללמוד בכיתה פעלתנית: הרצוי והמצוי, מדריך למורה, ירושלים, 59-57.
ולדן, צ. (תשנ"ד) לקט מחשבות ומאמרים, בית-ברל, מלל, 1-2, 26
ולדן, צ. (1991) "הקולמוס, הבולמוס והפולמוס", הד הגן: נ"ה, הסתדרות המורים בישראל, 373-371, 376.
ולדן, צ. (1992) חינוך לשוני בגיל-הרך, מל"ל, בית-ברל, 14,7
ולדן, צ. (1993) מחשבות כתובות, 6/5 מל"ל 29
כספי, מ. (1973) החשיבה, אנתולוגיה, בית הספר בית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית, ירושלים, 80
כספי, מ. (1978) מי חושב?, גישה פסיכולוגית-חינוכית. מסדה בע"מ, רמת-גן 136-137
לוין, ג. (1986) מיומנויות של ילדי גן, משמעותן וטיפוחן, הד הגן: נ', 448-441
לוין, ג. (תשל"א) "פעילות והתנהגות", פרקים בפסיכולוגיה בגיל הגן, הוצאת אוצר המורה.
ליפשיץ א. (1989) "כשרים, מיומנויות ויכולות", החינוך המשותף, מ"ב: 62
לנדאו, ד. (תש"ל) "היסודות הריתמיים של השירה", הוצאת שוקן, ירושלים.
עירית, ל. וסלון, מ. (1990) מבוא לפסיכולוגיה, 3: יחידה 8, האוניברסיטה הפתוחה, 42,34
קורת, ע. (1990) התפתחות הבנת השפה הכתובה בגיל הגן ואפשרויות טיפוחה. מכללת לוינסקי לחינוך, ת"א, 29
קינג, פנינה (1991) "תרומת הגננת בניתוב הילד לקראת קריאה", הד הגן: נ"ה, 422-420
קלר, י. (תש"ן) מבוא לפסיכולוגיה, יחידות 6-4, האונ' הפתוחה, 1
"אפשר להשאיר הודעה" / נירה הראל.
"מטריה ופטרייה" / מירי בן ברוך.
"עץ של חרוזים" / סמדר שיר.
"קוראים לי יו-יו" / דתיה בן-דור.
"כובע הקסמים" / לאה גולדברג.
"מעשה בכובעים" / יהודית גורביץ ושמואל נבון

תגים:

מיומנות · אורינות · בחינוך · שפה · כתיבה · חשיבה · קריאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפוח מיומנויות אורייניות בגיל הרך", סמינריון אודות "טיפוח מיומנויות אורייניות בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.