עבודה מס' 050349
מחיר: 312.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מחקר זה מציג פעילות של הקמת "מסעדה" כאמצעי לטפח מיומנויות שונות אצל ילדי הגן.
8,652 מילים ,7 מקורות ,1999
בשנים האחרונות התפתחה בארץ תרבות פנאי חדשה ומעניינת - הקניונים. בכל עיר וישוב הוקמו קניונים בזה אחר זה, כפטריות לאחר הגשם.
השעות הפנויות נוצלו לשיטוט בין הקניונים השונים, כאשר בכל מרכז קניות שכזה ניתן למצוא כמעט את כל אפשרויות הבילוי והקניות: בתי קולנוע, מסעדות, סופר- מרקט, חנויות בגדים וקוסמטיקה, בנק ועוד.
הורים רבים נוהרים עם ילדיהם לקניונים ומבלים שעות רבות בתוכם.
משום כך, צוות הגן בו אני מתנסה (גן חובה) הגה את הפיכתו של גן הילדים לקניון, בו יוכלו הילדים לחוות את המציאות בחלל הגן.
אפשרויות הלמידה הן בלתי נדלות: שפה כתובה ודבורה, מתמטיקה, נורמות חברתיות ועוד.
לאחר שהרעיון גובש, החלטנו לחשוף אותו בפני ההורים דרך מודעה שנתלתה בלוח המודעות, בה אנו מבקשים את שיתוף הפעולה על-ידי הבאת חפצים שונים. כמו כן, הרעיון הועלה בפני הילדים בשעת מליאה, על מנת לשמוע את דעתם בנושא.
בתוך תהליך העשייה הנרחב, בחרתי להתמקד בפעילות בחנות אחת מתוך המכלול והיא "המסעדה" לשם טיפוח האוריינות בגן. הנחותיי הן שתוך עשייה שכזו ניתן לקדם את עולם המושגים של הילדים ואת יכולת החשיבה שלהם. הילדים יהיו שותפים פעילים בתהליך הקמת המסעדה ובפעילות בה, כאשר סביבת הגן תזמן חשיפה לשפה הכתובה (ספרים, חוברות, שלטים) והעמקת היכולת בתחום השפה הדבורה (תוך דיונים ושיחות). בשיחות אלה יושם גם דגש על תרבות דיבור וגישה סובלנית כדי לעורר מוטיבציה להתנסויות.
בעבודה זו אפרוש מספר פעילויות שמטרתן לענות על הנחותיי שלעיל. בסיומה של כל פעילות יוצגו מהלך הפעילות כפי שהתקיים בפועל וניתוח רפלקטיבי הבוחן כל פעילות לגופה.
תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. רקע תיאורטי - טיפוח האוריינות בגן הילדים באמצעות הקמת "מסעדה"
3. פעילויות (מערך, ביצוע וניתוח)
פעילות מספר 1 - הצגת רעיון הקמת "מסעדה" וסיעור מוחין בנושא
פעילות מספר 2 - ארגון הסביבה בפינת המסעדה
פעילות מספר 3 - התפריט
פעילות מספר 4 - גזירת תמונות של מאכלים וציור מאכלים לשם בניית תפריט
פעילות מספר 5 - הכנת תפריט
פעילות מספר 6 - בעלי התפקידים במסעדה
פעילות מספר 7 - הפרסומת בעיתון ושימוש בה לפרסום מסעדת הגן
פעילות מספר 8 - הכנת פרסומות למסעדת הגן
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה
גודמן, ק', גודמן, י' (1993). יחסי קריאה וכתיבה: תפקודים פרגמטיים בתוך: אוריינות חדשה - לקט מאמרים עורכת, ש. ברוש, הוצאת המרכז לטכנולוגיה חינוכית.
טיל, ו' (1993). לקראת תיאוריה חדשה - כיצד לומדים ילדים לקרוא ולכתוב באופן טבעי? בתוך: אוריינות חדשה - לקט מאמרים עורכת, ש. ברוש, הוצאת המרכז לטכנולוגיה חינוכית.
כהן, נ' (1989). גם הקניון הגיע לגן בתוך: הד הגן: בטאון לבעיות חינוך בגיל הרך, כרך נ"ד, ע"מ: 69-82.
סולברג, ש' (תשנ"ז). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר. מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. הוצאת משכל מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד ע"ש י.ל. מאגנס, האוניברסיטה העברית ירושלים.
סמילנסקי, ש' (תשכ"ט). המשחק הסוציודרמטי
קורת, ע', סנפיר, מ' ובכר, א' (1991). התפתחות הבנת השפה הכתובה בגיל הגן ואפשרויות טיפוחה. מכללת לוינסקי לחינוך, תל-אביב.
קנאלה, ג'. ס', (1985). מתן הזדמנויות לפעילויות חקרניות במסגרת הוראת הקריאה למתחילים. מתוך: ג. זוננשטיין (ע.) (1991). קול קורא כל קורא - ב'. ירושלים: משרד החינוך והתרבות.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפוח האוריינות בגן הילדים באמצעות הקמת "מסעדה"", סמינריון אודות "טיפוח האוריינות בגן הילדים באמצעות הקמת "מסעדה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.