היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפוח החשיבה המתמטית בגיל הרך

עבודה מס' 061862

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התהליכים הקוגניטיביים שבבסיס החשיבה המתימטית וחשיבות טיפוחה בגיל הרך.

2,927 מילים ,14 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
התפתחות החשיבה המתמטית
המספר והחשיבה המתמטית
טיפוח החשיבה החשבונית בגיל הרך
טיפוח החשיבה המתמטית בגילאים 3-6 שנים
התפתחות דרכי החשיבה המתמטית של ילדים בגיל 5-8 שנים
חשיבות החשיבה המתמטית
ביבליוגרפיה


החשיבה המתמטית - תחילתה עם השפה המתמטית הבונה לקראת חשיבה מתמטית.
השפה המתמטית קיימת בחיינו היומיומיים ומהווה חלק אינטגרלי מחיינו
השגרתיים, תוך שימוש יומיומי בשפה המתמטית, כמו חיוג מספרי הטלפון,
הסתכלות בשעון הזמן, תקציב לחשמל, מים... ימי השבוע. חשיבות רבה נודעת
לתשתית פיתוח השפה המתמטית ולטיפוח החשיבה המתמטית, בהתאם להתפתחותו
של הילד.
אנו כהורים או כמחנכים בגיל הרך ובבית הספר, פותחים צוהר לעולם הילדים, אנו
מקנים ומטפחים אוריינות מתמטית.
בעבודה זו ייסקרו תיאוריות ושיטות לטיפוח חשיבה מתמטית בגיל הרך.

מקורות:

Baroody, A.J. (1984). Children's Difficalties in Subbtraction: Some Causes and Cures. Aritmetic Teacher. November 1984.
ברנע, ע. (2000). מוח מתמטי: על יכולות ולקויות. גלילאו 40, 2000.
גביש, ת. (1998). לחשוב, להבין, להצליח. אמצעים להקניית כמות, עמ' 46-66.
גביש, ת. (1998). לחשוב, להבין, להצליח - פיתוח חשיבה מתמטית. מהו ייצוג פנימי? עמ' 41-66, הוצאת אח חיפה.
גינצבורג, ה.פ. (1997). ליקויי למידה מתמטיים: נקודת מבט מהפסיכולוגיה ההתפתחותית. תרגום מתוך:
Ginsburg, H.P. (1997). Mathematics Learning Disabilities: Aview from developmental psychology. In Journal of Learning Disabilities, vol 30, no. 1, January-February 1997, pp. 20-33.
דרעין, ע. (תשנ"ב). איבחון הילד הסובל מליקויי למידה. מדריך מעשי למחנכים, סמינר אורנים.
כהן, נ. ואף על פי כן בדידים - תגובה למאמר של תלמה גביש.
סגל, ד. (תשנ"ב). קשיים ברכישת מושג המספר בגיל הגן. הד הגן, חוברת דאייר, תשנ"ב.
קדרון, ר. (1985). קשיים בלמידת החשבון, אפיון, אבחון וטיפול, התפתחות מושג המספר פרק י"ד, עמ' 174-183, ת"א.
שטיינברג, ר. (1989). התפתחות דרכי חשיבה מתמטית של ילדים בגילאים 8-5. החנוך וסביבתו - שנתון מכללת סמינר הקיבוצים.
שי, ר. (תשס"ב). הרצאות ותפסים מעובדים: א. שלבים בהתפתחות החשבונית - עפ"י פיאז'ה. ב. תפיסה וחשיבה. ג. התכלול הבין תפיסתי בחשבון. 2001-2002.
תובל, ח. (1997). מדריך למחנכים ת"ל, "רקע מדעי התפתחותי" לתכנית טיפוח חשיבה חשבונית בגיל הרך, עמ' 11-14.
ת"ל (1997). מדריך למחנכים, טיפוח חשיבה חשבונית בגיל הרך, עמ' 1-20.
סיגליס, ב. הוראת המספר בגיל הרך - אינטרנט - מרכז מורים ארצי למורים למתמטיקה בחינוך היסודי. http://mathcenter-k6.haifa.ac.il/index.htm

תגים:

שפה מתמטית · חשבון · שלב קדם מושגי · ייצוג מופשט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפוח החשיבה המתמטית בגיל הרך", סמינריון אודות "טיפוח החשיבה המתמטית בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.