היישום אינו מחובר לאינטרנט

לימוד בבית הספר לפי שיטת החקר

עבודה מס' 050554

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו סוקרת את התיאוריות העקריות הנושא זה (דיואי, לוין, שרן) וכן בשיטת הג'יקסו.

4,824 מילים ,7 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

לימוד בבית הספר לפי שיטת החקר
תוכן עניינים: hg0554
מבוא
מודלים וגישות פדגוגיות ללמידת חקר
המודל השש-שלבי של שרן
למידת חקר באמצעות שיטת הג'קסו
שיטת קבוצות מחקר משולבות
פעילות אינטלקטואלית משותפת
תפקידו המשתנה של המורה
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה


מבוא

(מדברי איינשטיין(
"בעצם רק בדרך נס לא החניקו שיטות ההוראה המודרניות
את הסקרנות הצרופה לחקור ולדרוש.
כי מלבד עידוד, זקוק צמח עדין זה בראש ובראשונה לחופש,
בלעדיו הוא נידון לקמילה וכליון". (איינשטיין(

מהו לימוד בשיטת החקר? והאם לימוד בשיטה זו מתאים לכל התלמידים? ניסיתי
לבחון את המודלים והגישות הפדגוגיות השונות ללמידת חקר, ע"פ חוקרים
מרכזיים שונים בתקופות שונות.

הלימוד בשיטת החקר מתבסס על מטרות נרחבות וחשובות.
*החקר מגביר את הנעתם של תלמידים ללמידה. תלמידים מונעים על ידי הנושא
המעניין אותם, הם מעלים שאלות המשקפות התעניינות אמיתית, הילד הוא סקרן
והוא רוצה למצות את החקר בנושא מסויים ולהשלים את הידע שלו או של
קבוצתו.
*רכישת ידע זה תהליך - הצורך החינוכי להבין את עצם התהליך הזה ולפעול על
פיו, חיוני לא פחות מהצורך להבין את תוצאות התהליך, הבנת התהליך של רכישת
ידע בהקשר חברתי הוא "ממהותם של חיי אנוש".

ההשערה לגבי מידת ההתאמה של השיטה לתלמידים ברמות השונות הוא:
שיטה זו מתאימה לכל תלמיד ברמתו, והשפעותיה הם: בשיתוף הפעולה בין המורה
והתלמיד ובמידת העצמאות בלמידה.
ביבליוגרפיה
1. גלבוע, אליעזר. (1992) "אישיות יוצרת מודלים של למידה", הוצאת אחיאב.
2. הרץ, לזרוביץ רחל. (1987) "למידה שיתופית בכתה", הוצאת אח.
3. הרץ, לזרוביץ רחל. (1988) "מורים ותלמידים בתהליך שינוי: חקר הלמידה
השיתופית בקבוצות קטנות", הוצאת רמות, אוניברסיטת ת"א.
4. פיאז'ה, התפתחותן של שיטות הוראה, גישות פילוסופיות ופסיכולוגיות
(מאמר).
5. פוקס, אינה. (1988) "מרכזי למידה בכיתה" הוצאת אח.
6. שפטיה, לאה. (1989) "שיטות הוראה אלטרנטיביות", ירושלים, מכון הנרייטה
סאלד משרד החינוך והתרבות.
7. שרן שלמה, שרן יעל. (1977) "הוראה בקבוצות קטנות", הוצאת שוקן.

מקורות:

גלבוע, אליעזר. (1992) "אישיות יוצרת מודלים של למידה", הוצאת אחיאב.
הרץ, לזרוביץ רחל. (1987) "למידה שיתופית בכתה", הוצאת אח.
הרץ, לזרוביץ רחל. (1988) "מורים ותלמידים בתהליך שינוי: חקר הלמידה השיתופית בקבוצות קטנות", הוצאת רמות, אוניברסיטת ת"א.
פיאז'ה, התפתחותן של שיטות הוראה, גישות פילוסופיות ופסיכולוגיות
פוקס, אינה. (1988) "מרכזי למידה בכיתה" הוצאת אח.
שפטיה, לאה. (1989) "שיטות הוראה אלטרנטיביות", ירושלים, מכון הנרייטה סאלד משרד החינוך והתרבות.
שרן שלמה, שרן יעל. (1977) "הוראה בקבוצות קטנות", הוצאת שוקן.

תגים:

השש · המודל · שלבי · למידה · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לימוד בבית הספר לפי שיטת החקר", סמינריון אודות "לימוד בבית הספר לפי שיטת החקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.