היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיות נבחרות בתולדות השואה

עבודה מס' 050486

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו עוסקת בייחודה של האנטישמיות הנאצית ובמאפייניה.

3,739 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כמעט כל מדע ממכלול מדעי החברה וחלק ממדעי הרוח מנסה להסביר בדרכו שלו מהם מאפיניה וייחודה של האנטישמיות הנאצית לעומת תופעות של אנטישמיות מסורתית. סוציולוגים כגון שלום בארון, ניסו להסביר את היחוד של היחסים החברתיים בין רוב למיעוט, בין היהודים ללא יהודים, מתוך הנחה, כי בתוך קבוצת בני אדם יש מידה לא מבוטלת של אגרסיות המכוונת בד"כ כלפי זרים, תוך חשיפת גילוייה בתקופות שונות ובתרבויות שונות (אטינגר עמ' 12). הפסיכולוגים ינסו לקשור בקשר סיבתי את האנטישמיות עם אנשים בעלי מבנה נפשי מסוים, בעלי טראומות נפשיות או בעלי הלך רוח אנטי חברתי, ולחפש בהם שורש התיחסות שלילי ליהודים (א' עמ' 15). היום נוטים לשלב בין הדעות השונות של החוקרים מתחומים שונים.
המאמרים שקראתי נכתבו ע"י היסטוריונים, שמנסים באמצעות הרציפות ההיסטורית להסביר את הייחוד של האנטישמיות הנאצית לעומת תופעות קודמות.

מקורות:

שמואל אטינגר, "שנאת ישראל ברציפות היסטורית", בתוך: שמואל אלמוג (עורך), שנאת ישראל לדורותיה, ירושלים, מרכז שזר, תש"ם, עמ' 11-23.
ישראל גוטמן, "לאופיה של שנאת יהודים בנוסח נאצי", בתוך: אלמוג (עורך), שם, עמ' 353-389.
לני יחיל, השואה, גורל יהודי אירופה 1932-1945, תל-אביב, שוקן ויד ושם, 1987, עמ' 86-104.
שאול פרידלנדר, גרמניה הנאצית והיהודים, שנות הרדיפות 1933-1939, תל-אביב, עם עובד, עמ' 93-136.

תגים:

מלחמת · העולם · נאציזם · השניה · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיות נבחרות בתולדות השואה", סמינריון אודות "סוגיות נבחרות בתולדות השואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.