עבודה מס' 021509
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת התפתחות הוראת המדעים בארץ,(מתמטיקה,מחשבים,כמיה), הבעיות,השיטות ויישומן הרקע התיאורטי ופרוט סיגנונות למידה.
5,539 מילים ,16 מקורות ,1991
תוכנית לימודים הינה תוכנית של העברת אינפורמציה מאחד למשנהו והינה למעשה מעשה של שינוי עמדה והעברת אינפורמציה. קבלת מידע נוסף או מידע חדש שהינה מידע ראשוני לגבי נושא יכולה להביא לידי שינוי עמדתו של מקבל המידע לגבי הנושא. כל זאת, כאשר המידע בהיר, מובן, עקבי, משמעותי ותוקף את הנושא על כל היבטיו, וכן תקף ורלוונטי לאדם שאותו רוצים לשנות או להעביר לו אינפורמציה ((KELLVIN 1969. העברת אינפורמציה אינה תלויה בתכונות המידע עצמו בלבד אלא בגורמים רבים אחרים: מקור המידע, מהימנות המקור, אישיות האדם המציע את האינפורמציה, הדרך בא מועבר המידע , נסיבות מסירת המידע ותכונות האדם החשוף למידע. מסירת המידע- מגמתה לשנות את המרכיב הקוגניטיבי ובאמצעותו את האפקטיבי, דהיינו: רגשות היחיד לגבי הנושא ומה שבכוונתו לעשות בקשר לכך. אם אנו יודעים כיצד אדם חושב ומרגיש לגבי נושא מסוים ומה בכוונתו לבצע בקשר אליו, אנו רוצים להאמין כי הוא ידע כיצד להתנהג. אך איננו יכולים לומר בביטחון שעמדה תמיד מנבאת התנהגות מאחר ולפעמים מביאים גורמי הפרעה לחומר קשר בין עמדה להתנהגות.
תוכניות הלימודים החלו להתפתח בעולם עוד בימי הביניים, לקראת תחילת התקופה החדשה. עד אז היתה למורה יד חופשית בכל הקשור לתכנון תוכנית הלימודים, ולכן היתה לו חופשיות רבה גם בנושא המלומד. כיום כל נושא תוכניות הינו מעוגן בהוראות של משרד החינוך ולכן מקצוע בעצמו יש מרכיבים שונים ולעיתים גם הוראות המפרטות את כל מערכי השיעור, כמובן, לכל מקצוע את מערכי השיעור הייחודיים לו.
תוכניות הלימודים כיום הינן תוכניות המתבססות פחות על העברת אינפורמציה גרידא אלא מכוונות על מנת לתת לתלמי את האפשרות לפתח דרכי חשיבה בעצמו, וכך להתגבר גם על נושאים אחרים. השיטה הפשוטה ביותר היא לימוד דטרמיניסטי: לימוד בו נותנים לתלמיד אפשרות אחת להגיע מהשאלה לפיתרון, על פי דרך שנלמדה מראש. שיטות אחרות הן הגעה ,על פי אותה דרך, אל מספר אפשרויות פיתרון, כאשר שיטה זו מיועדת לתלמידים מתקדמים יותר. בכל מיקרה הדבר צריך להוביל בסופו אל חשיבה עצמאית.
ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה: הוראת המדעים- ההתפתחות בארץ
3. רקע תיאורטי להוראת מדעים
א. מתמטיקה
ב. מחשבים
ג. כימיה
4. סגנונות קוגניטיביים ללמידה
5. תיאוריות ההתפתחות ומשמעותן
6. השפעת התיאוריות על ת"ל במדעים
7. סיכום
8. רשימה ביבליוגרפית
אדן ש. תוכניות הלימודים החדשות-עקרונות ותהליכים, מעלות, 1971.
אמיר א.מ., תמיר פ., הוראת המדעים בישראל, מקורותיה והתפתחותה, ירושלים, תשמ"ו.
בן פרץ מ. מקומו של המורה בתהליך פיתוח תוכניות , גישה אלטרנטיבית לתיכנון לימודים ,הלכה ומעשה בתיכנון לימודים, עמוד 57-70, משרד החינוך והתרבות, ירושלים, 1978.
וייס שושנה תוכנית לימודים מודולרית , אוניברסיטת חיפה 1981, עמודים 2-3.
זילברברג ג. ניתוח שגיאותיהם של תלמידי בית ספר מיוחד במבחן הישגים בחשבון אוניברסיטת ת"א, תש"מ.
לביא ד. מבוא לפסיכולוגיה של פיאזה, ירושלים, 1981.
פיאזה בכיתה, ספרית הפועלים, 1985.
מליץ ע.המטרות החינוכיות של הוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי קרית מלאכי תשל"ד.
משרד החינוך והתרבות, תוכניות לימודים בביולוגיה, פיזיקה, כימיה, מט"ל ומב"ט, ירושלים, תשמ"ט.
עמית מירי ומובשוביץ הדר הבדלים בין בנים לבנות ביחוס סיבות להצלחה ולכשלון בלימודי המתמטיקה. מגמות 1989 עמודים 361-373.
פלדמן א. פלדמן,הכנת תוכנית לימודים, תיאוריה ומעשה הקיבוץ המאוחד, 1990, עמוד 3.
פלק ב. השוואת יכולתם של ילדים המתקשים ושאינם מתקשים בחשבון במטלות קוגניטיביות התפתחותיות בר אילן 1983.
רייזמן פ.ק מדריך להוראה מאבחנת בחשבון המכון לאמצעי הוראה 1976.
רפאל נ. הבנת הנקרא-התהליך והתוצר עיונים בחינוך 30 עמודים 97-113.
שטיגלר גיימס, תפקידי התרבות בלימוד המתמטיקה. חדשות חינוך, אוניברסיטת שיקאגו 1987.
INHELDER AND PIAGET, THE GROWTH OF LOGICAL THINKING, PP. 272-334.
מדעים · מחשבים · מתמטיקה · מדעה · כימיה · למידה · הוראה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית לימודים במדעים", סמינריון אודות "תוכנית לימודים במדעים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.