עבודה מס' 021083
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת תוכנית לימודים אלטרנטיבית המשלבת חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית, בניגוד לשיטה הפרונטלית מסורתית+תצפית על ילדים שלמדו לפי שיטה זו
4,071 מילים ,19 מקורות
תפקידו של החינוך לדעת סוקרטס הוא לעורר באדם את הרצון לשאול שאלות ולחקור את תופעות העולם. חינוך האדם אינו יצירה של יש מאין אלא מימוש הפוטנציאל הקיים באדם. כלומר האדם אינו לוח חלק שהמורה יכול להטביע בו את חותמו כאבת נפשו; תפקיד המורה הוא להביא לידי מימוש את הפוטנציאל הקיים בילד. סוקרטס מדמה את המורה למיילדת. אומנם למיילדת אין חלק בילד- היא רק עוזרת לו לצאת לאוויר העולם, אך ללא עזרה אולי היה קורה אסון. המיילדת מממשת את ההולדה כפי שהמורה מממש את ההוראה. אפלטון תיאר זאת במשל המערה כהפניית העניים אל האור ולא הכנסת ראיה לעניינים עיוורות (סימון, 1985).
מטרת עבודה היא לסקור תוכנית לימודים אלטרנטיבית המשלבת חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית, בניגוד לשיטה הפרונטלית המסורתית. תכלית העבודה היא לערוך תצפיות על קבוצת ילדים שלמדו על פי שיטות אלו, ולראות את מידת התפתחותם.
ראשי פרקים:
1.מבוא
2.לימוד לחשיבה עצמית
3.הקשר בין שיטות הוראה להישגים לימודיים
4.יתרונות וחסרונות בשיטות הוראה אלטרנטיביות
5.מחקר אמפירי
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה
אורנן, א. (1988) שיטות הוראה שיתופיות והישגים לימודיים של תלמידים בכיתות הטרוגניות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
אקרמן, ז. (1979) הישגים לימודיים אצל ילדים, עבודת מ.א. אוניברסיטת תל-אביב.
ארליך, ר. (1977) שיטת ההוראה בקבוצות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
באשי יוסף (תשמ"א), ההישגים הלימודיים, ירושלים, עמ' 43-54.
זיו, מ. (1952) ז'אן ז'אק רוסו ושיטתו החינוכית, ירושלים, 1978.
לוי, א', (1978) היבטים והישגים במערכת החינוך בישראל, רמות, אוניברסיטת תל-אביב.
לב שרית ושלו אברהם, (1994), "תרפיה באמצעות חיות מחמד", כתב נפש, 4.
לוי יוסף, (תשל"ט) הישגים לימודיים הערכה ומדידה, א' עמ' 7-24.
שפטיה, ל. (1989), שיטות הוראה אלטרנטיביות, משרד החינוך והתרבות ומכון סאלד, ירושלים.
סטיינבק ויליאם וסוזן (1990) להצליח בלימודים כיצד לעזור לילדים, ת"א.
"שיטת הוראה" ו-"הישגי תלמידים",משמעותם במחקר החינוכי". מגמות, ט"ו, (1967), עמודים 5-25.
שפיגל נ., סוקרטס חייו ומשנתו, הוצאת מגנס, תש"מ.
1.COULTER, J.C. (1966) "THE EFFECTIVENESS OF INDUCTIVE LABARATORY, INDACTIVE DEMORSTRATION, AND DETUCTIVE LABORATORY", JOURNAL OF RESEARCH, IN IENCE TEACHING, 4, PG 6-185.
SLAVIN, R.E (1983/1987) COOPERATIVE LEARNING REPORT NO. 267, THE JOHNS HOPKINS UNIV. PG. 1-30.
JOHNSON, D. JOHNSON,M R. (1975) LEARNING TOGETHER AND ALONE, ENGLEWOOD CLIFFS. NEW JERSEY, PRENTICE HALL. PG. 39-57, 95-119.
BISHOP, L.K. (1971) INDIVIDULIZING EDUCATIONAL SYSTEMS. HARPER ROW PUBLISHERS, NEW-YORK, PG 171-221, 225-247.
GREENFIELD LOIS BRODER, "THEACHING THINKING THROUGH PROBLEM SOLVING", NEW DIRECTIONS FOR THECHING AND LEARNING, 30, 1987.
CAROLYN HEADLY, JOHN HOUTZ, COGNITION, CURRICULUM AND LITERACY, FORDHAM UNIVERSITY, 1990.
BRUNER, JEROME,S., JOLLY, ALISON, SYLVA, KATHY, EDS. PLAY - ITS ROLE IN DEVELOPMENT AND EVOLUTION, MIDDLESEX, 1973.
חינוך · דיאלקט · חשיבה · לימוד · הישג
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית לימודים", סמינריון אודות "תוכנית לימודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.