עבודה מס' 021351
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת התהליכים המוצעים בעת הפרטת בית הספר, תוצאות ההפרטה, השינויים הדרושים (שיווק, גיוס עובדים, הערכתם וניהול).
7,076 מילים ,28 מקורות ,1996
צורות ההתאגדות המוכרות לנו כיום בארץ הן: התאגדות ממשלתית, חברה ממשלתית, רשות ממשלתית, חברה, עמותה (לצורך דיני המס קיימים עוד כמה התאגדויות).
מטרת עבודה זו היא לסקור את התהליכים המוצעים בעת הפרטת בית הספר ואת התוצאות של ההפרטה על המשתתפים במערכת החינוך, על פי תוצאות של פעולות שנעשו בעבר.
העבודה תתמקד בשינויים המהותיים האפשריים התואמים ארגון כלכלי רגיל: שיווק, גיוס עובדים, הערכתם, ניהול ביחד עם צוות העובדים וכד'. אין ספק כי שינוי מבעלות ממשלתית לניהול פרטי ישנה רבות.
ראשי פרקים:
1.מטרת העבודה
2.הקדמה- מהי הפרטה
3.מעורבות המורים בניהול בית הספר
4.שינויים בתפקיד המנהל וסמכותו
5.הערכת הביצוע
6.שיווק
7.מבנה ארגוני
8.ניהול ביה"ס לפי שיטת ה- T.Q.M
9.שיתוף הורים בניהול בית הספר
10.ביבליוגרפיה
אקשטיין שלמה, בן ציון זילברפרב, "תהליך ההפרטה של חברות ממשלתיות בישראל- סקירה והערכות לעתיד", רבעון לכלכלה, 1, 1993.
כץ יצחק, "25 שנות הפרטה בישראל", ניהול, 86, 1993.
"מערכת הבנקים: הפרטה בעלות ושליטה", רבעון לבנקאות, ע"ח, 1990.
טרנר מ., "שיתוף הציבור בתהליך התכנון, בתוך פרדסי י., תכנון חברתי ועבודה הקהילתית, 1980.
מקס ד., בית הספר בעיני ההורים, האוניברסיטה העיברית, 1976.
נוי ב., שיתוף הורים בעבודה החינוכית בבית הספר, ירושלים, משרד החנוך והתרבות, תשמ"ד.
ניר יניב נחמה, "עשור לקדמ"ה", מינהל החינוך, 1983.
סמואל יצחק, אירגונים, מאפיינים, מבנים ותהליכים, הוצאת אוניברסיטת חיפה, 1990.
סמילנסקי י., ובאומגרטן ד., "אידיאולוגיה ומציאות בקשרי מורים עם הורי התלמידים" ,עיונים בחינוך,45, 1985.
פולט מ., המנהל הדינמי, ירושלים, נציבות שירות המדינה, 1975.
אלדר נ.,"האם פילוסופית ה T.Q.M- מתאימה לבתי ספר", "T.Q.M ניהול איכות כוללת, ינואר 1993.
אלבוים דרור, "הרהורים על הכשרת מנהלים למוסדות החינוך", מינהל החינוך, י', 1980.
בידוול צ'ארלס, "מסגרות חינוך: בית הספר כאירגון פורמאלי", בתוך: מסגרות חינוכיות במערכות חברתיות, שפירא ופלג (עורכים), 1985.
גניס ומאן, תהליך קבלת החלטות, משרד הביטחון, 1980.
זיגמונד פרויד, תרבות בלא נחת, הוצאת כתר, 1988.
סמואל יצחק, ארגונים- מאפיינים מבנים ותהליכים, אוניברסיטת חיפה, 1990.
עינבר דן," ניהול בית הספר ומנהיגות חינוכית", בית ספר וחינוך, הוצאת מגנס, ירושלים 1985.
פלדמן אביבה, "T.Q.M הוא סיפור ההצלחה שההנהלה שי מספרת לעצמה", T.Q.M, יולי 1993.
.פרידמן אביבה אלקיים, T.Q.E כחול לבן, ניהול התהליכים לתוצאות טובות במערכת החינוך בישראל, משרד החינוך, ת"א, 1994.
שירום א., "-T.Q.M לקראת ניהול איכות כוללת בישראל", נציבות שירות המדינה, 1991.
שמואלי אליעזר, "המאבק בין השלטון המקומי למרכזי על סמכויות במערכת החינוך, מינהל החינוך, יז', 1987.
שפירא ר., יחודיות חינוכית- חברתית, בתי ספר יחודיים, תכנון מדיניות החינוך, ירושלים, 1987.
KILMAN RALPH, GAINING CONTROL OF CORPORATE CULTURE, SAN FRANCISCO, 1985.
MEYERSON DERBA , "CULTURAL CHANGE: AN INTEGRATION OF THREE DIFFERENT VIEWS, J. OF MENAGMENT STUDIES, 11, 1987.
HARGREAVESA. A.,CHANGING TEACHERS, CHANGING TIMES, CASSEL, 1994.
CALDWELL B.J., SPINKS J.M., LEADING THE SELF MANAGING SCHOOL, PALMER PRESS, 1994.
HAMMER M. STANTON S., THE REENGINEERING REVOLUTION, HARPER COLLINS, 1995.
BEARE H., SLAUGHTER R., EDUCATIN FOR THE TWENTY FIRST CENTURY, ROUTLEDGE, 1993.
ירום א., "-T.Q.M לקראת ניהול איכות כוללת בישראל", ת"א, 1992, עמודים 18-36.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרטת בית ספר", סמינריון אודות "הפרטת בית ספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.