היישום אינו מחובר לאינטרנט

בית ספר אפקטיבי- האם בבית ספר אפקטיבי שחיקת המורה קטנה.

עבודה מס' 021412

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגורמים לאפקטיביות בית הספר ועל שחיקת מורים ובדיקת הקשר בינהם.

7,630 מילים ,28 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבדוק את מאפייני בית הספר האפקטיבי ואת שחיקת המורים בישראל. תכלית העבודה היא להעריך האם בית ספר אפקטיבי יכול למנוע שחיקת המורה, או במילים אחרות: האם ככל שבית הספר יותר אפקטיבי, כך המורה נשחק פחות לעומת בית ספר שאינו אפקטיבי.
ראשית אערוך סקירה על בתי-ספר אפקטיביים, סקירה כללית שתלווה בשני מוטיבים אותם אנו חושבים למרכזיים בגרימת בית ספר על מנת שיהיה אפקטיבי: התערבות פעילה של הניהול, ופעילות לאחר שעות הלימודים.
שנית אערוך סקירה על שחיקת מורים בישראל- התאוריה והמחקרים אודותיה.

ראשי פרקים:
1.מבוא
2.שחיקת מורה
א.גורמים
ב.תוצאות
3.פתרונות להקטנת השחיקה
4.בתי ספר אפקטיביים- מאמרים ומחקרים
5.השפעת בית הספר על המורה
6.מקומו של המורה בבית הספר האפקטיבי והשפעתו על השחיקה
7.סיכום העבודה
8.ביבליוגרפיה

מקורות:

ארז מ. וגולדשטיין י. (1987),לחץ אירגוני בתפקידו של מנהל בית ספר יסודי,ת"א.
אהרון אלי (תשנ"ג), "בית הספר האפקטיבי ויישומו בישראל", מים מדליו, 17.
אנטמן י.,שירום אריה,(1988), שחיקת מורים, פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך, שנתון תשמ"ז, עמודים 45-65.
באשי ד., שש ז. (1989), יעול בתי הספר- בין תאוריה למעשה, דפוס ההתערבות ותוצאותיו, עמודים 18-54.
גזיאל ח. (תשמ"ז), יסודות בניהול צבורי, דקל, ת"א.
גלנטה עירית (1985), שחיקת מורים במערכת העל יסודית והשפעת האקלים הארגוני עליהם, באר שבע: אוניברסיטת בן גוריון, המחלקה לחינוך.
דיאמנט אסתר (1981), הקשר בין אפיוני בית הספר ותק, שחיקה בעבודה לבין סגנונות מנהיגות של מורים במערכת החינוך הטכנולוגי, אוניברסיטת תל אביב.
דיאמנט אסתר, רן לחמן (1982), גורמי דחיפה ובלימה בנטייתם של מורים לעזוב הוראה, אוניברסיטת תל אביב, המכון למחקר עסקים.
דרור ר. (תשכ"ט),מינהל החינוך בישראל,בי"ס לחינוך של אונ~ י-ם, ירושלים.
דרור י. (1966), קביעת מדיניות, הוצאת המידרשה למינהל, ת"א.
וייסברג יעקב (1978), נטיה לנידות עובדים בקרב שכירים בישראל, ירושלים, הגוינט.
זק איתי והורוביץ תמר (1985), בית הספר הוא גם עולמו של המורה, אוניברסיטת תל-אביב.
כספי מ. (1972), "החשיבה הביצועית בבי"ס", החינוך, יולי, עמ~ 438.
משרד החנוך והתרבות (תשמ"ח), אתגרים,לקט יוזמות חינוכיות, ת"א.
עינבר ד. (1985), "ניהול בית הספר ומנהיגות חינוכית", בתוך: בית ספר וחינוך, בהוצאת מגנס, ירושלים.
פרידמן יצחק (1989), "על אפקטיביות ואקאונטביליות באירגון", עיונים במנהל החינוך, חוברת מספר 16.
פרידמן יצחק (1991), "התנהגות תלמידים המשרה לחץ: היבט פסיכולוגי חברתי על שחיקת המורה", עיונים במנהל ובארגון החינוך, 17, עמודים 155-174.
פרידמן יצחק, לוטן אילה, לחץ ושחיקה בהוראה- גורמים ודרכי מניעה, מוכן הנרייטה סולד, ירושלים, 1993.
פרידמן יצחק, "השחיקה בהוראה: המושג ורכיביו היחודיים", מגמות, ל"ד(2), 1992.
פרידמן יצחק לוטן אילה, השחיקה הנפשית של המורה בישראל (בחינוך היסודי), ירושלים: מכון הנרייטה סאלד, 1985.
פרידמן יצחק ואחרים,אפקטיביות, תרבות ואקלים של בתי ספר, מכון הנרייטה סולד, ירושלים, 1985.
פסטרנק רחל ואלן גולדרינג (1991), "האם סיגנון ניהול המכוון לטיפוח יחסי אנוש פוגע באפקטיביות בית הספר", עיונים במנהל ובאירגון החינוך, חוברת 19.
שי א.,(עורך) ביחד- עיונים בשתוף עובדים, ספריית הפועלים, תל-אביב, 1975.
BLOCH A., "THE BATTERED TEACHER", IN TODAY'S EDUCATION, 1977.
JENCKS C.S. ET AL, INEQUALITY: A PRESSESSMENT OF THE
EFFECT OF FAMILY AND SHOOLING IN AMERICA, NEY-YORK, 1972.

תגים:

מורה הוראה · שחיקה · שחיקת מורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בית ספר אפקטיבי- האם בבית ספר אפקטיבי שחיקת המורה קטנה.", סמינריון אודות "בית ספר אפקטיבי- האם בבית ספר אפקטיבי שחיקת המורה קטנה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.