עבודה מס' 068859
מחיר: 302.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: השוואה בין שתי תוכניות לימודים בהוראת המדעים.
6,100 מילים ,10 מקורות ,2006
בעבודה זו בחנו שתי תוכניות לימודים העוסקות בלימודי המדעים ומיועדות לבתי הספר היסודיים בארץ. אחת מאתנו היא מורה למדעים ומלמדת את התחום זו השנה השתים עשרה.
החלטנו בעבודה זו להתמקד בהשוואה בין תוכנית הלימודים בהוראת המדעים:
1. תוכנית להוראת מדעי הטבע לבית הספר היסודי (מב"ט) משנת 1988.
2. תוכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי משנת 1999.
ניסינו לבדוק את מהות השינויים בין שתי התוכניות ואת משמעותם בתפיסת הוראת המקצוע את הלומד, את המורה ואת החברה - כפי שמציג הדגם של טיילור.
את הנתונים אספנו מחקירה של תוכנית הלימודים: קראנו את שתי התוכניות בהעמקה, עמדנו על ניסוח המטרות בשתי התוכניות, על הנחות היסוד שהנחו את כותבי התוכנית, על מכלול שיקולי הדעת ועל ארגון התכנים והנושאים הנלמדים הלכה למעשה בכל שכבת גיל. מצאנו שתוכנית הלימודים החדשה נשענת על תוכנית מב"ט, מאמצת גם היא את גישת ה- STS ורואה חשיבות רבה בשילוב תכנים מדעיים בהקשר החברתי-טכנולוגי.
תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
1. רקע תיאורטי
1.1. הוראת המדעים בעולם
1.2 תפיסות ומגמות בהוראת לימודי המדעים בישראל (ארבע התקופות)
1.3 השפעתם של השינויים בעולם על תוכניות הלימודים בארץ
2. שיטה
3. ממצאים
3.1 ניתוח הממצאים
4. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכת תוכניות לימודים", סמינריון אודות "הערכת תוכניות לימודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.