עבודה מס' 020959
מחיר: 276.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בדיקת השפעת השאלה על התשובה תוך עריכת מחקר אמפירי ובדיקת השפעת מין והתנהגות המראיין על תשובות הנחקר.
8,424 מילים ,17 מקורות
השונות בין מראיינים בנושאים רגישים-
אלימות כלפי ילדים
ראשי פרקים hy0959 -
1.מבוא
2.מחקרים בנושא רפרסיביות-סנסטיביות
3.הכאות ילדים
4.המחקר האמפירי
5.סיכום העבודה
6.ביבליוגרפיה
מבוא
מטרת העבודה
מטרת העבודה היא לסקור את בעית הילדים המוכים בישראל וכיצד ההורים
רואים אותה.
תכלית העבודה היא להעריך האם כאשר לשואל את השאלות הללו יש השפעה על
התשובה: גברים, לעומת נשים ורפרסיבים, לעומת סנסטיביים.
הצגת נושא התוכן
תופעת האלימות בחברה בכלל וכלפי ילדים בפרט, מחייבת תשומת-לב, עירנות
והתייחסות מירבית ושוטפת מצידנו, כמו מצד גורמי רווחה אחרים, גורמי חוק,
וגורמים המופקדים על הסדר הציבורי.
ההתמודדות עם בעית האלימות כלפי ילדים במשפחה הינה קשה ומורכבת מבחינה
מקצועית אך עלינו לפעול ולעשות, יחד עם גופים ואנשי מקצוע נוספים, למציאת
גישות, שיטות וכלי התערבות טיפולים טובים ויעילים למשפחה.
חריפות והיקף בעית המשפחות בהן דפוסי אלימות, והערך המרכזי של הבטחת
שלומם הפיסי, הרגשי והנפשי של ילדים בהן, מחייבת חצבת אוכלוסיה זו בסדר
עדיפות גבוה בלשכות לשירותים חברתיים. הן במישור הייעוץ והטיפול והן במישור
התיווך ומתן סיוע בשירותים תומכים.
בעית הילדים המוכים בישראל הולכת ונחשפת, מסך השתיקה הולך ונקרע. עד כה
נחשפו בישראל למעלה מ24000,- ילדים מוכים, רבים מהם תינוקות.
וזה לא הכל- על כל ילד מוכה מדווח ישנם רבים אחרים שאין יודעים עליהם דבר.
הקושי הרב באיתור הילדים המוכים נובע מכך שהילד עצמו קטן מידי או מפוחד
מידי מכדי לדווח.
ההורה נרתע מבקשת עזרה המחייבת את חשיפתו, והחברה בכלל, מפנה מבטה
הצידה. האלימות מעסיקה את כולנו וגורמת לדאגה רבה. עדיין אין תשובות עבור
כל סוג של אלימות ואף לא השערות כיצד להתמודד איתה כך זה בארץ אך גם
בעולם. אין חברה בימינו שבה אין תופעות של התאכזרות אל ילדים. עדיין לא יצרו
מודל חברתי שיש בו מענה לתופעת האלימות. מצב זה מדאיג במיוחד כי הוא טומן
בחובו את זרע האלימות שבין אדם לאדם.
ילדים מוכים הם ילדים שפגעו בהם באופן פיזי- הכאה, כוויה, שברים, שטפי-דם.
ילדים אשר השפילו אותם, איימו עליהם, או דחו אותם מבחינה רגשית...
10
24
כאשר השואל הוא נקבה
16.3
16.3
34.7
18.4
14.3
מתאם -0.204כלומר אין הבדל בין מין המראיין.
מענה על תשובה מספר 17:
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה מועטה
מעט מאוד
כאשר השואל הוא זכר
4
12
24
36
24
כאשר השואל הוא נקבה
0
23.9
13
30.4
32.6
מתאם 0.188.כלומר אין הבדל מובהק בין מין המראיין.
מענה על תשובה מספר 18:
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה מועטה
מעט מאוד
כאשר השואל הוא זכר
10
10
14
34
32
כאשר השואל הוא נקבה
7
11.6
9.3
32.6
39.5
מתאם 0.891, כלומר אין הבדל בתשובות כאשר מין המראיין משתנה.
העולה מהתנונים לעיל הוא כי אין הבדל בין מראיין למראיינת ואין הבדל בצורת ההתנהגות.
להערכתי, נשים כיום לא מצטיירות כעם פגיע. תפיסה זו מבוססת על ההנחות של התיאוריה הפונקציונליסטית, בה לכל אחד יש תפקיד מוגדר במשפחה. לדעת הפונקציונליסטים נשים נוטות לבחור בתפקידים אנלוגים לתפקיד האישה בתוך המשפחה. בחברה המודרנית התערערה החלוקה המסורתית, וכיום נשים רבות תופסות מקומות ניהול וכד'
((AVNI,1991.
סיכום
עבודה זו עסקה באחת הצורות הקשות של ביטוי אלימות בתוך המשפחה. בעיה הקשה של אלימות במשפחה, תופעת האלימות בחברה בכלל וכלפי ילדים בפרט, מחייבת תשומת-לב, עירונות והתייחסות מירבית ושוטפת מצידנו, כמו מצד גורמי רווחה אחרים, גורמי חוק, וגורמים המופקדים על הסדר הציבורי.
בעבודה זו ניסיתי לאפיין את הילד המוכה והוריו וכן את הקריטריונים השונים בעזרתם ניתן לקבל תמונה כללית על מצבו של הילד.
ישנם מאפיינים רבים להכאות. המאפיינים משתנים בין קבוצה לקבוצה ואינם תמיד הכרחיים. המתאמים שנמצאו אינם גבוהים במיוחד אולם הם נותנים אינדיקציות טובות ל"מיקום" המכים בשאר האוכלוסיה. ההתמודדות עם בעית האלימות כלפי ילדים במשפחה הינה קשה ומורכבת מבחינה מקצועית אך עלינו לפעול ולעשות, יחד עם גופים ואנשי
מקצוע נוספים, למציאת גישות, שיטות וכלי התערבות טיפולים טובים ויעילים למשפחה.
תכלית העבודה היתה לבדוק האם מראיינים סנסטיביים שונים ממראיינים רפרסיבים. נמצא כי ההבדלים אינם רבים בינהם, למרות שהשערות המחקר, שנתמכו ע"י הרקע התאורטי, הראו כי אכן עשויים להיות הבדלים רבים. כלומר מטרת הבדיקה בתחום המתודולוגי היתה לראות האם ישנו קשר בין ראיון רפרסיבי או סנסטיבי. ההבדל יכל להיות בכך
שהורים שנשאלו ע"י מראיין סנסטיבי יכלו "להפתח" יותר ולענות בצורה שונה על השאלות ה"קשות" יותר מאשר אלו שנשאלו עי מראיין סנסטיבי.
גם ההבדלים בין נשים לגברים לא היו מובהקים, בניגוד לציפיות.
שאר הסיבות לאי אישוש ההשערות יכולות להיות:
ראשית רמת מובהקות של 95% הינה רמה גבוהה למספר תצפיות שאינו גבוה. כפי שנראה, ברמת מובהקות נמוכה יותר יכלו להיות תצפיות נוספות מובהקות.
סיבה נוספת, שלא הועלתה במהלך העבודה היא כי אדם העסוק רוב שעות היום אינו מתפנה להרהורים, ללחצים ולדיכאונות הנובעים מחיי היום יום, ולכן אינו שם ליבו לנושאים כמו חינוך הילדים, וגם אם הוא מכה אותם לעיתים או צועק עליהם אין הוא זוכר זאת.
ביבליוגרפיה
הכאות ילדים
*.אלכסנדרוביץ מלכה, "תרומת התינוק להתעללות הוריו בו", חברה ורווחה, 1986 (ז').
*.בירן דורית, המשתנים המשפטים על מידת הפעלת סמכויותיו של פקיד הסעד על סמך חוק הנוער, חיבור לשם קבלת תואר מוסמך, ת"א, 1986.
*.ליבנד רות, "תפיסת מתבגרים את מחירי המעבר לחלוקת תפקידים שיויונית", חיבור לשם קבלת תואר מוסמך,אוניברסיטת ת"א,1989.
*.ליכטנשטיין טובה, "תהליך קבלת החלטות להוצאת ילד מהבית,השפעות סמויות וגלויות" ",חברה ורווחה, יא', שבט תשנ"א.
*.פרוש עדי, הכרעות משפטיות ושיקולים מוסריים, תל-אביב, 1986.
*.צימרין חניתה, "החקיה כשיטת טיפול באמהות הפוגעות בילדיהן", חברה ורווחה, 1983 (ה').
*.צימרין ח., התערבות מכוונת למניעת פגיעה בילדים ע"י אימהותיהם, חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה, האוניברסיטה העיברית, 1987.
רפרסיביות וסנסטיביות
1. בראונשטיין רחל, תגובה גלויה וסמויה לחרדה והסתגלות לדרישות המציאות, בר אילן, 1970.
2. ברוך מאיר, הדחקה הסתגלות וקבלה עצמית, בר אילן, 1971.
3. לוי אוסין, מיכל, ההשפעה של מיקום בסולם המדחיקים/רגישנים על אופן סריקת חלופות במצב של לחץ, אוניברסיטת תל-אביב, החוג לפסיכולוגיה, 1991.
4. חננאל, יוסי, הסחת-דעת למדחיקנים ומתן מידע לרגישניים כעזרה בהתמודדות עם מצב-דחק הכרוך בכאב, תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, המחלקה לפסיכולוגיה, 1991.
2.AVNI NOGA, "BATTERED WIVES: THE HOME AS A TOTAL INSTITUTION", VIOLENNE AND VICTIM, 6(2), 1991, PP.137-149.
2.DAVIS JUDY MESSLER, (1996), "DISASOCIATION, REPRESSION AND REALITY, TESTING IN THE COUNTERTRANSFERENCE", PSYCHOANALYTIC DIALOGUES, VOL 6(2), PP.189-219.
3.GREER JOANNE, "RETURN TO THE REPRESSED IN THE ANALYSIS OF AN ADULT INCENT SURVIVOR", PSYCHOANALYTIC-PSYCHOLOGY, 1994, VOL 11(4) PP.545-561.
4.HOLTGRAVES THOMAS (1995), "REPRESSORS: WHAT DO THEY REPRESS AND HOW DO THEY REPRESS IT?", J.O. RESEARCH IN PERSONALITY, VOL 29(3) PP.306-317.
5.KUNZEEDORF ROBERT, "REPRESSION: ACTIVE CENSORSHIP OF STRESSFUL MEMORIES", IMAGINATION, COGNITION AND PERSONALITY, VOL 13(4), PP.291-302.
6.KREITLER SHULAMITH,(1990) "REPRESSION AND THE ANXIETY DEFENSIVENESS FACTOR", PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 11((6), PP.559-570.
שאלון
במסגרת האוניברסיטה הפתוחה נערך מחקר לגבי התנהגות אלימה כלפי ילדים.
לידיעתך, השאלון אנונימי ולא ישמש אף גוף אחר מלבד המחקר האוניברסיטאי, ותשמר סודיות לגבי התשובות.
אודה לך על שיתוף הפעולה.
בתודה
הקף בעיגול את התשובה הנכונה:
1. באיזה מידה יש לך סיפוק בחי המשפחה:
1. במידה רבה מאוד
2. במידה רבה
3. במידה בינונית
4. במידה מעטה
5. במידה מעטה מאוד
2. מה מספר שעות כל יום שאתה מקדיש למשפחתך:
1. עד 2 שעות
2. 3-5 שעות
3. יותר מ5- שעות
באיזו מידה אתה מרוצה מכל אחד מהנושאים הבאים:
במידה במידה במידה במידה במידה מעטה
רבה מאוד רבה בינונית מועטה מאוד
3. מחיי המשפחה . 1 2 3 4 5
4. מקשריך עם בן\בת הזוג 1 2 3 4 5
5. מקשריך עם השכנים 1 2 3 4 5
6. מקשריך עם עמיתים לעבודה 1 2 3 4 5
באיזו מידה קורים במשפחתך המקרים הבאים
במידה במידה במידה במידה מעט
רבה מאוד רבה בינונית מועטה מאוד
7. צעקות ואלימות מילולית 1 2 3 4 5
8. צורת דיבור פוגעת 1 2 3 4 5
9. את\ה ובן זוגך רבים 1 2 3 4 5
10.הילדים במשפחה נראים מבוהלים 1 2 3 4 5
כאשר הם עושים משהו שלא כשורה
לאחר שאני מתרגז על הילדים ניכר בהם:
11. קושי בריכוז 1 2 3 4 5
12. רגזנות ועצבנות 1 2 3 4 5
13. חרדה 1 2 3 4 5
14. תשישות 1 2 3 4 5
15. חוסר רוגע 1 2 3 4 5
16. חוסר רצון להמצא בקרבתי 1 2 3 4 5
במשך החודש האחרון באיזו מידה קרו התופעות הבאות:
יותר מפעמיים לפחות פעם 2-3 פעמים פעם כלל
בשבוע בשבוע בשבוע אחת לא
17.הכאתי את ילדי 1 2 3 4 5
18.צעקתי על ילדי 1 2 3 4 5
פרטי רקע נחוצים לנו לצורך עיבודים סטטיסטיים
19.מין
1. זכר
2. נקבה
20.גיל
1. עד 30
2. 31-40
3. 41-50
4. 51 ומעלה.
ושוב תודה על שיתוף הפעולה!
============================================================
לשימוש משרדי:
21: רפרסיבי סנסטיבי
22: זכר נקבה
.בראונשטיין רחל, תגובה גלויה וסמויה לחרדה והסתגלות לדרישות המציאות, עמודים 3-5.
בראונשטיין, שם, עמוד 4.
ברוך מאיר, הדחקה הסתגלות וקבלה עצמית, עמוד 18.
רומי שלמה, הקשר בין מוקד שליטה ותוקפנות בילדים מבוססים וילדים טעוני טיפול, עמודים 23-26.
צידון עטרה, השפעת המוצא האתני של התוקפן ושל הקורבן על עוצמת התוקפנות באתני שוויון ובתנאי יתרון, פרק התקציר.
צימרין חניתה, ילדים מוכים, 1985 עמוד 35-6.
הירש מלכה, עצמאות אצל בנים ובנות ממעמדות חברתיים כלכליים שונים כפונקציה של מספר גישות והורים, עמוד 9.
צימרין "תפקיד השעיר לעזאזל במשפחה וקבוצות מיעוט בארגונים חברתיים", עמוד 94.
שם, עמוד 97.
סימון א., "בעיות אבות ובנים אצל ילדי עולים מארצות האסלאם", עמודים 450-465.
1
אלימות · מראין · ראיון · ילדים · כלפי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השונות בין מראיינים בנושאים רגישים", סמינריון אודות "השונות בין מראיינים בנושאים רגישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.