היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוציולוגיה של האמנות

עבודה מס' 069975

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העברת מסר היופי.

7,600 מילים ,12 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

באופן מסורתי, האמנות נתפסת כמדיום המעביר מסר של יופי. התלמיד בבית הספר אמור לצייר וליצור לפי סטנדרטים המוכתבים, במטרה ללמדו לייצג את העולם באופן פיגורטיבי: קרקע למטה, שמיים מעל, פרופורציות ופרספקטיבה, צבעוניות וכיוצא באלה. כאשר אותו תלמיד גדל ומגיע לתיכון, למגמת אמנות או למכללה, הוא נדרש לפעול לפי סטנדרטים שונים: עתה הוא נדרש ליצור באופן מעניין, לחדש, להיות מקורי. המסורת בה עליו להשתלב אינה עוד הפיגורטיבי אלא המופשט. עם זאת, ההשכלה הראשונית משפיעה על כולם.
אמנות עוסקת, כחלק מתחום הדיון שלה, ביפה. במקביל, קובעת החברה מיהו יפה. מסרים חברתיים לגבי יופי מוקנים כחלק מתהליך הסוציאליזציה, מהינקות: הטוב הוא יפה והיפה- טוב. הרע- מכוער תמיד. מיהו הרע? השחור, הערבי, היהודי, הבורגני או הקומוניסט- בהתאם לקביעה החברתית. יש כאן סתירה: מצד אחד יש קריטריונים ליופי. מצד שני: היופי תלוי, יחסי, סובייקטיבי או תלוי חברה, או תלוי תרבות. איך ייתכן שאותו דבר יהיה אובייקטיבי וסובייקטיבי בו זמנית? איך מזוהה הטוב עם היפה- מעבר לכל החברות והתרבויות? איך יכול היופי להיות שונה בין חברות ובכל זאת שיהיו לו קריטריונים קבועים? איך קובעת החברה מהו ערך היופי שלה וכיצד היא מבצעת את הסוציאליזציה אליו?
עבודה זאת מנסה להשיב על שאלות אלו או לפחות, להראות חלק מהתשובות האפשריות. עם זאת, נתמקד בשאלות העיקריות: כיצד משמשת האמנות בחברות שונות להעברת מסר היופי וכיצד מסר זה משתנה בהתאם לשינויים חברתיים ומדיניים בתקופות שונות.

תוכן:
מבוא
האם קיים יופי אוניברסאלי?
* הדיון ביופי בפילוסופיה המערבית: האם היופי אובייקטיבי או סובייקטיבי?
* קהילות ויופי: הדיון ביופי בסוציולוגיה
האם יש תפקיד ליופי באמנות?
* מסרים של יופי: האמנות כמבשרת היופי בשירות מהפכות
* ניאו-קלסיציזם, תעמולה ועריצות אסתטית
* המהפכה הצרפתית
* הנאצים
ממהפכה פוליטית למהפכת אמנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סטארוול (Starwell, 2012) טוען שאם היופי סובייקטיבי לגמרי, אם שום דבר ממה שמישהו חושב שהוא יפה, או תופס כיפה, אינו יפה, אז אין למילה "יופי" משמעות; או שכשאנו אומרים שמשהו יפה, אנחנו מביעים בכך רק הערכה אישית לגביו. בנוסף, יש הסכמה מעבר לשיפוט האישי, כאשר שיפוטים של אנשים מתכנסים. אם מישהו יכחיש שוורד מושלם או שקיעה דרמטית הם יפים, זה ייראה מוזר או חריג.

תגים:

אסתטיקה · ניאו-קלסיציזם · נושא החנית · תעמולה · דושאן · בוטיצ'לי · ונוס · כיעור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוציולוגיה של האמנות", סמינריון אודות "סוציולוגיה של האמנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.