היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוציולוגיה של האינטרנט- הצגת העצמי ואמון

עבודה מס' 068132

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת ההבדלים באופני הצגת העצמי בתקשורת מקוונת ובתקשורת פנים מול פנים על הבניית אמון בקשרים בין אישיים.

4,905 מילים ,15 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מחקרים אחרונים בנושא מעריכים כי למעלה מ- 800 מיליון איש ברחבי העולם גולשים באינטרנט ועושים בו שימוש לצרכים שונים (Chan, Cheng, Darius, Tong, 2006).
האינטרנט, על יישומיו הרבים, כבר מזמן נהפך למקום מפגש אטרקטיבי לקיום אינטראקציה חברתית באמצעות דואר אלקטרוני, קבוצות דיון, מסרים מיידיים, חדרי שיחה ועוד שלל יישומים נוספים המאפשרים תקשורת בין אנשים (Gleason, Green, McKenna. 2002)
לאור היקפן הרחב של חברויות תלויות רשת, אשר קיומן מונצח בין דפי הרשת, סוגיית החברויות ברשת נידונה לבחינה מחודשת וקיימת חשיבות בבדיקה האם הגורמים אשר בגינם אנו מעניקים אמוננו באנשים, יכולים לשמש גם לבדיקת סוגיית הבניית האמון ברשת.
בעבודה זו אבחן את נושא האמון ואבדוק את השפעת ההבדלים בהצגת העצמי בתקשורת המקוונת ובתקשורת פנים מול פנים על הבניית האמון בקשרים בין אישיים. בעבודה זו תיבחן רק אינטראקציה מקוונת מבוססת טקסט ובאמצעותה אתייחס לאופני הצגת העצמי.
באמצעות סקירת ספרות נבחרת בנושא, תחילה אשפוך אור על הצגת העצמי בתקשורת פנים מול פנים ובתקשורת המקוונת. לאחר הגדרתם של משתנים אלה ועמידה על ההבדלים שבהצגה העצמית, אפנה לדיון בנושא הבניית אמון בקשרים בין אישיים מקוונים ופנים מול פנים.
לאחר הדיון בכל רכיבי שאלת המחקר, הצגת העצמי והבניית אמון, אנסה לתת מענה לשאלה שהצגתי ולקשור את כל ההיבטים על ידי דיון בהשפעת ההבדלים שנמצאו על הבניית אמון בקשרים בין אישיים.

תוכן עניינים:
פרק 1- הצגה כללית של הנושא ונושא המשנה
פרק 2- הצגת העצמי בתקשורת פנים מול פנים
פרק 3- הצגת העצמי בתקשורת המקוונת
פרק 4- הבניית אמון
-קשרים פנים מול פנים
-תקשורת מקוונת
פרק 5- דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת לעמוד על השפעת ההבדלים בהצגת העצמי על הבנית האמון בקשרים בין אישיים, עלינו לערוך בראש ובראשונה סקירה של אופני הצגת העצמי בתקשורת בלתי אמצעית ובתקשורת המקוונת. תחילה, אפנה לסקירת הצגת העצמי בתקשורת בלתי אמצעית, פנים מול פנים ובאמצעות כך אצור קווי דמיון ושוני לשם השוואה מוצלחת ומקיפה, בה אדון בהמשך.
תיאוריות הצגה עצמית מבוססות על ההנחה כי במצבים חברתיים שונים פרטים מנסים לשלוט בתפיסות הסובבים אותם לגביהם, באמצעות ניהול הצגתם העצמית.
(Durkin, Nguyen, Stritzke, 2004).

מקורות:

Bargh, J. A, Fitzsimons, G. M, McKenna, K. Y. (2002). Can You See the Real Me? Activation and Expression of the "True Self" on the Internet. Journal of Social Issues. Vol. 58, No. 1 pp. 33-48
Bargh, J. A, McKenna, K. Y. (2004). The Internet and Social Life. Annu. Rev. Psychol. 55:573-90
Beaudoin, C. E. (2008). Explaining the Relationship between Internet Use and Interpersonal Trust: Taking into Account Motivation and Information Overload. Journal of Computer-Mediated Communication. 13, 550-568
Chan, D. K. Cheng, G. H. Darius, K. S. Tong, P. Y. (2006). Qualities of Online Friendships with Different Gender Compositions and Duration. CyberPsychology & Behavior. Volume 9, Number 1
Durkin, K. Nguyen, A. Stritzke, W. G. (2004). Shyness and Computer- Mediated Communication: A Self- Presentational Theory Perspective. Media Psychology. 6, 1-22
Feng, J. Lazar, J. Preece, J. (2004). Empathy and online interpersonal trust: A fragile relationship. Behaviour & Information Technology. Vol. 23, No. 2, 97-106
Gillett, D. L. Samp, J. A. Wittenberg, E. M. (2003). Presenting and Monitoring a Gender-Defined Self on the Internet. Communication Research Reports. Vol, 20, Number 1, pages 1-12
Gleason, M. E. Green, A. S. McKenna, K. Y. (2002). Relationship Formation on the Internet: What's the Big Attraction? Journal of Social Issues. Vol 58, No. 1, pp. 9-31 15
Keshelashvili, A. Trammell, K. D. (2005). Examining the New Influencers: A Self- Presentation Study of A-List Blogs. Journalism & Mass Communication Quarterly. Vol. 82, No. 4, 968- 982)
Lee, H. (2006). Privacy, Publicity, and Accountability of Self- Presentation in an On-Line Discussion Group. Sociological Inquiry, Vol. 76, No. 1, 1-22
McLennan, J. Omodei, M. (2000). Conceptualizing and Measuring Global Interpersonal Mistrust-Trust. The Journal of Social Psychology . 140(3), 279-294
Teske, J. A. (2002). CYBERPSYCHOLOGY, HUMAN RELATIONSHIPS, AND OUR VIRTUAL INTERIORS. Joint Publication Board of Zygon, Vol. 37, no. 3
Tseng, F. C. Young, M. L. (2007). Interplay between Physical and Virtual Settings for Online Interpersonal Trust Formation in Knowledge-Sharing Practice. CyberPsychology & Behavior. Volume 11, Number 1
Uslaner, E. M. (2000). Social Capital and the Net. Communication of the ACM. Vol. 43, No. 12
Yin, P. L. Schoder, D. (2000). Building firm trust online. Communication of the ACM. Vol. 43, No. 12

תגים:

הבנית אמון · קשרים מקוונים · קשרים בינאישיים · תקשורת מתווכת · הצגת עצמי · תכונות המדיום · אינטרנט · צ'טים · פורומים · אלמוניות ברשת · רשתות חברתיות · זהות וירטואלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוציולוגיה של האינטרנט- הצגת העצמי ואמון", סמינריון אודות "סוציולוגיה של האינטרנט- הצגת העצמי ואמון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.