היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש של סטודנטים ברשת החברתית "פייסבוק"

עבודה מס' 069890

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים לשימוש של סטודנטים בישראל ברשת החברתית פייסבוק.

10,765 מילים ,47 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

למרות שנכון לסוף שנת 2012 היו בישראל כ-3.8 מיליון משתמשי פייסבוק (Internet World Stats, 2012), כמעט ולא נערכו מחקרים בנוגע לסיבות שבגללן סטודנטים ישראלים משתמשים בפייסבוק. המחקר של Amichai-Hamburger & Vinitzki (2010), למרות שעסק בסטודנטים בישראל, לא בחן את הסיבות לשימוש ברשת החברתית אלא את מאפייני האישיות של המשתמשים בה. המחקרים של כהן ועייני (2012) ושל דרור וגרשון (2012) אמנם בחנו סיבות לשימוש בפייסבוק, אך לא של סטודנטים אלא של תלמידי תיכון ושל כלל אוכלוסיית הישראלים. שתי האוכלוסיות הללו שונות מאוד מאוכלוסיית הסטודנטים, הן מבחינת המשימות היומיומיות המוטלות עליהם והן מבחינת הבגרות והמודעות שלהם לסביבה (לפחות בכל הנוגע לתלמידי תיכון). מכאן שלא ניתן להבין את אוכלוסיית הסטודנטים מתוך מחקרים אלו. כלומר, על מנת להבין את הסיבות המובילות סטודנטים בישראל לעשות שימוש בפייסבוק, יש לחקור אותם ספציפית. הצורך במחקר כזה עולה גם מתוך מחקרם של כהן ועייני, שקראו "להמשיך ולחקור את תופעת הרשתות החברתיות כשבראשן עמודת פייסבוק, על מנת להעמיק את ההבנה של 'דור הרשת' בישראל" (שם, עמ' 157).
שאלת והשערות המחקר
מטרת המחקר הנוכחי הינה, אם כן, לחקור את השימוש של סטודנטים ברשת החברתית "פייסבוק". שאלת המחקר הינה - מהן הסיבות המובילות סטודנטים בישראל לעשות שימוש בפייסבוק, והאם קיים הבדל בסיבות אלו על פי חתכי אוכלוסיה שונים? בהתאם לסקירת הספרות שהוצגה עד כה, השערת המחקר הראשונה הינה כי יימצא שסטודנטים ישראלים עושים שימוש בפייסבוק מסיבות של צבירת הון חברתי. השערת המחקר השניה היא כי יימצא שסטודנטים ישראלים עושים שימוש בפייסבוק מסיבות של פנאי והנאה (כלומר, גם אם ייווצר הון חברתי במהלך השימוש בפייסבוק מסיבות אלו, לא זו הייתה הסיבה לשימוש מלכתחילה). כמו כן, בהתאם למחקרם של Ellison et al. (2010), השערת המחקר השלישית היא שיימצא קשר שלילי בין גיל ובין שימוש בפייסבוק, כך שככל שאדם מבוגר יותר כך הוא משתמש פחות בפייסבוק. לבסוף, שוב בהתאם למחקרם של Ellison et al., השערת המחקר הרביעית היא שיימצא קשר חיובי בין זמן שימוש בפייסבוק ובין שימוש בפייסבוק לצרכי הון חברתי, כך שככל שאדם משתמש פייסבוק לאורך יותר זמן במהלך היום כך הוא נוטה יותר להשתמש בפייסבוק מטעמים של יצירת או שימור הון חברתי.

המשתתפים במחקר נדגמו בדגימת נוחות על ידי פניה למכרים סטודנטים, דרך רשת הפייסבוק, בבקשה שימלאו את שאלון המחקר. אוכלוסיית המחקר כללה 40 סטודנטים, בגילאי 21-27.
במחקר הנוכחי נעשה שימוש במספר שאלונים:
1. שאלון מידת השימוש בפייסבוק - שאלון זה תורגם ממחקרם של Ellison et al. (2007).
2.שאלון אופן השימוש בפייסבוק
3. שאלון פרטים דמוגרפיים

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
1. הון חברתי
1.1 מהו הון חברתי
1.2 גישות תיאורטיות להון חברתי
1.3 חשיבתו של ההון החברתי
2. בילוי ופנאי
2.1 הגדרת בילוי ופנאי
2.2 משחקי מחשב כצורת בילוי
2.3 היכרויות ומפגשים עם בני זוג כצורת בילוי
3. רשתות חברתיות
3.1 הגדרה, היסטוריה והתפתחות הרשתות החברתיות
3.2 מאפייני המשתמשים בפייסבוק
3.3 הסיבות לשימוש בפייסבוק
בעיית המחקר
שאלת והשערות המחקר
שיטה
1. מדגם ודגימה
2. כלי המחקר
3. הליך המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

המונח "הון חברתי" זכה לעניין רב בספרות המחקרית (ראו למשל Kanazawa, 2009; McGraw, 1992) וחיפוש, במאגר המידע PsycNET אחר מחקרים הכוללים את המונח כאחת ממילות המפתח שלהם העלה לא פחות מ-3000 תוצאות. החשיבות הרבה של המונח מתעצמת אף יותר כאשר למדים שלמרות שקשרים חברתיים תוארו ונחקרו כבר לפני למעלה ממאה שנה, על ידי חוקרים ידועי שם כמו דורקהיים וטוניס, המונח "הון חברתי" כפי שהוא מובן היום הינו מושג חדש יחסית, וזכה למחקר מעמיק רק בעשרות השנים האחרונות (Rostila, 2010). הראשון שעשה בו שימוש כפי שהוא מובן היום היה הסוציולוג פייר בורדייה, שב-1986 הגדיר אותו כ:

תגים:

פייסבוק · רשתות חברתיות · רשת חברתית · הון חברתי · סטודנטים · השכלה גבוהה · העידן הדיגיטלי · חינוך · אינטרנט · מחשבים · הישגים · לימודים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש של סטודנטים ברשת החברתית "פייסבוק"", סמינריון אודות "השימוש של סטודנטים ברשת החברתית "פייסבוק"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.