היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיקור מבצע "חומת מגן" בתקשורת הישראלית ובתקשורת הזרה

עבודה מס' 066835

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן איכותני של מאמרים וציטוטים מעיתונים בעת המבצע, בשילוב עם חומר תיאורטי.

7,446 מילים ,24 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

ישראל שנת 2003 עדין סוחבת עימה את הסכסוך הפלשתיני שממאן להסתיים כבר דורות.
אותן סוגיות מאז האינתפיאדה הראשונה שהחלה ב-1987, עדיין מונחות על שולחנות הדיונים שנערכים מידי פעם ואיש עדיין לא מצא להן פתרון.
זכות השיבה, השטחים הכבושים, המתנחלים, הסגרים, ההשפלה המצוקה ועוד. הם רק חלק מהבעיות שעימם מתמודדים המדינאים משני הצדדים בבואם לשבת על מנת להגיע להסדר מדיני.
אי פתרון של בעיות אלו הביא על ישראל שלאחר אוסלו, גל של התקוממות פלשתינית נוסף שהחל באוקטובר 2000.
כשהתקוממות זו, סיפחה גם הפעם לטובתה את התקשורת הפלשתינית והזרה. אסור לשכוח, שלאמצעי התקשורת תפקיד מרכזי בעיצוב עמדות, תפיסות, וגיבוש דיעות.

ההנחה המרכזית בעבודתי היא שכל צד תקשורתי מנסה להציג את הצדק לטובתו, כשלצד הישראלי יש סתירה והתנגשות בין עמדתו הלאומית כחלק מעמו- לבין המבט האוניברסלי הרואה את צידקת הפלשתינים.
יש הטוענים, בינהם הכתב הצרפתי שארל אנדרלין, שבעתיות משבר וחירום נוצרת תלות הדדית בין התקשורת הישראלית למערכת הפוליטית. במילים אחרות, התקשורת מתגייסת במצבי חרום למען בטחון המדינה גם אם זה כרוך בלהעלים עין ממחדלי הפוליטיקאים.

התקשורת הזרה המערבית מוכנה להצדיק את פניית הפלשתינים לאלימות גם בעת משא ומתן מדיני וזאת בגלל הסטטוס שמציגים הפלשתינים - עם נכבש חלש ומדוכא.
בעבודה זו, אדון באופן סיקור מבצע חומת מגן ששיאו התרחש בין התאריכים (21.04.02 -29.03.02), אתמקד בעיקר בשלושת השבועות הראשונים למבצע, בהם סוקרה בשיא פעילות צה"ל בשטחים .
איעזר בקטעי עיתונות הישראלית, אעמוד על ההבדלים הסמנטים בקטעי העיתונות מעיתוני הערב הנפוצים. ואנסה לתת תשובות לשאלות כמו האם באמת מוצדק לחשוד בתקשורת הישראלית כמגוייסת, האם נכון לומר ש ההתלוות של כתבים ישראלים לכוחות צה"ל גורמת להם לסקר עבורנו תמונה חד צדדית. וכיצד סוקר אותו ארוע עצמו בידי כתבים זרים.
אתמקד בעיקר במה שהתפרסם בעמודי החדשות של עיתוני הערב הנפוצים בישראל, כמו כן במאמרים פובליציסטים של מדורי סוף השבוע.

שיטת המחקר הינה ניתוח תוכן איכותני של המאמרים וציטוטים מעיתונים בשיטה אינטגרטיבית עם מאמרי הקורס. בחרתי בשיטה זו מכיוון שהיא המתאימה ביותר לנושא הנדון.
הניתוח נעשה מכמה פרספקטיבות תוך שימוש במושגים של החוקרים והתאמתם לסיטואציות שונות. כאשר כל אחד מהמאמרים לקטי העיתונות והחוקרים מוסיף נדבך נוסף הדן במצב הרגיש והבלתי פתיר בין הפלשתינים והישראלים.

ראשי פרקים:
מבוא
מבצע חומת מגן-רקע
מתודולוגיה וסקירה ספרותית
השפעת התרבות והתקשורת על הפרט והחברה בזמן מבצע חומת- מגן
עמדת התקשורת הישראלית לעומת עמדות התקשורת הפלשתינית והזרה
מבצע חומת מגן, מבצע צבאי או מלחמה הסברתית?
המאבק על תדמית ה"קורבן" במהלך המהומות וחומת מגן
השפעת גורמים חוץ תקשורתים בעת מבצע "חומת מגן"
מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שאדסון (1989), בחן את השפעות התרבות והתקשורת על הפרט והחברה. לפיו, נשא תרבות- הוא סמל, טקס, חפץ או טקסט שנצרך בתוך הקשר תרבותי חברתי מסוים וטמון בו פוטנציאל השפעה מסוימת.
הס (בתוך ברנע, 2000) מדברת על המאבק הפלשתיני כסמל בדומה למאבק שהיה בדרום אפריקה. היהודים הם הלבנים, המשטר הוא אפרטהייד, הערבים הם השחורים, והיא ככתבת לבנה באה לטובתם. יש בהקבלה זו, סמליות הרואית שמשתקפת היטב בכל תמונה או צילום של חייל ישראלי או שוטר שמכה או מניף אלה על ההמונים והם תמיד נראים מסכנים וכאלה שנסים על נפשם בדיוק כמו בימי האפרטהייד באפריקה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיקור מבצע "חומת מגן" בתקשורת הישראלית ובתקשורת הזרה", סמינריון אודות "סיקור מבצע "חומת מגן" בתקשורת הישראלית ובתקשורת הזרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.