היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיקור ההערכות למלחמה בעיראק בעיתונות הפופולרית בישראל

עבודה מס' 062454

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואת הסיקור בידיעות אחרונות ומעריב לסיקור העיתון הארץ.

11,318 מילים ,16 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
1. מבוא
2. רקע מתודולוגי
3. שאלת מחקר, שיטות מחקר, השערת מחקר
4. חלק תאורטי
1.1 הבניית מציאות מהי?
1.2 עיתונות פופולרית
1.3 "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" - רקע והיסטוריה
1.4 עיתונות בזמן מלחמה - מגוייסת\מתגייסת
1.5 רקע למלחמה
5. חלק מעשי
5.1 ניתוח סיקור ההערכות למלחמה בעיראק בעיתונים הפופולריים
5.2 דיון בדוגמאות נבחרות
5.3 השוואת הסיקור בעיתונות הפופולרית לסיקור ב"עיתון איכות"
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

מבוא
בתקופה טרם פרוץ המלחמה בעיראק, ועקב היותנו קוראי עיתון "הארץ" בלבד, הופתענו לגלות כי חברינו ומשפחותינו, שאינם נמנים על קהל קוראי העיתון, לחוצים, מבוהלים ומפוחדים מפני העומד להתרחש.
כשפנינו לברר מדוע אין אנו חשים את הפאניקה והבהלה השוררים בציבור, גילינו כי הדבר טמון בסיקור ההערכות למלחמה כפי שמובא בעיתון "הארץ" לעומת הסיקור המובא בעיתונים הפופולריים דוגמת "מעריב" ו"ידיעות אחרונות".
בבואנו לבדוק את סיקור ההערכות למלחמה בעיתונים הפופולריים, גילינו כי "המציאות" הנשקפת מהם שונה לחלוטין מן "המציאות" הנשקפת מן העיתונות האיכותית - עיתון "הארץ", ולכן החלטנו לבחון את הנושא.
מטרתה של עבודה זו היא לבדוק מדוע חיינו במציאות שונה מזו של הסובבים אותנו, ומדוע המציאות הנשקפת מן העיתונים הפופולריים הייתה שונה ומפחידה יותר מזו שנשתקפה מעיתון "הארץ".
חשוב היה לנו לבדוק את הנושא על מנת להראות כי מציאות אחת יכולה להשתקף, בעיתונים שונים, בצורה שונה לחלוטין. העיתונים "יוצרים" מציאות מסויימת, וכל אחד מקבל "מציאות" אחרת בהתאם לעיתון אותו הוא קורא. ברצוננו לבדוק מדוע משתקפת מציאות שונה מן העיתונים הפופולריים - מציאות כה מפחידה ומלחיצה, כיצד מבצעים זאת העיתונים הלכה למעשה, באילו כלים הם משתמשים על מנת לתאר את המציאות ולשם מה הם נוקטים בדרך זו.

העבודה כוללת שני חלקים - חלק תיאורטי וחלק מעשי. החלק התיאורטי מורכב מחמישה תת - פרקים בהם אנו סוקרים מושגים שונים ומרכזיים, שישמשו אותנו בהמשך עבודתנו, ולצורך הבנה טובה יותר של החלק המעשי. בפרקים אלו נסביר מהי "הבניית מציאות", מהי עיתונות פופולרית, ניתן רקע כללי על העיתונים הפופולריים "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", נדון בעיתונות בזמן מלחמה ונספק רקע כללי על המלחמה המדוברת בעיראק.
חלקה השני של העבודה הוא חלק מעשי בו ננתח מספר גיליונות נבחרים של העיתונים הפופולריים, נדון בדוגמאות נבחרות מתאריכים בולטים, ואף נשווה חלק מהן לעיתון "הארץ".

הערת מערכת: קטעי עיתונות אינם מצורפים לעבודה. ניתן להוציא את קטעי העיתונות בקלות בספריית "בית אריאלה" בתל אביב או בספריית מכללת עמק יזרעאל שבעפולה.

מקורות:

אברהם, א. (2001) ישראל הסמויה מעיני התקשורת. אקדמון, ירושלים.
אייל, א. (1997) עיתונאות - המדריך השלם לעיתונאות הכתובה. הוצאת לומדון, כפר-סבא.
בן-אליעזר, י. (1990) הממלכה השביעית - סוגיות בתקשורת המונים. המכללה למנהל, תל-אביב.
ברזילי, ג. (1998) "מדינה, חברה וביטחון לאומי: תקשורת המונים ומלחמות", אמצעי תקשורת המונים בישראל - מקראה. (עורכים: כספי, ד. ולימור, י.), האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, עמודים 645-662.
גורן, ד. (1993) תקשורת ומציאות - מושגי יסוד בתקשורת המונים. הוצאת כתר, ירושלים.
גיא, כ. (2003) "המוזות שותקות", העין השביעית, גיליון 43, עמודים 10-11.
כספי, ד. ולימור, י. (1997) המתווכים - אמצעי התקשורת בישראל 1948-1990. הוצאת עם עובד, תל-אביב.
כ"ץ, א. (1998) "קץ העיתונות? הערות על צפייה במלחמה", אמצעי תקשורת המונים בישראל - מקראה. (עורכים: כספי, ד. ולימור, י.), האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, עמודים 679-686.
לחמן-מסר, ד. (1998) "מפת התקשורת החדשה - מבנה ובעלות, אתגרים וסיכונים", אמצעי תקשורת המונים בישראל - מקראה. (עורכים: כספי, ד. ולימור, י.), האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, עמודים 183-191.
לימור, י. ומן, ר. (1997) עיתונאות - איסוף מידע, כתיבה ועריכה. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
ניר, ר. ורועה, י. (1998) " סיקור האינתיפאדה בעיתונות הישראלית: עיתונים פופולריים ואיכותיים נוקטים רטוריקה של קונפורמיות", אמצעי תקשורת המונים בישראל - מקראה. (עורכים: כספי, ד. ולימור, י.), האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, עמודים 705-718.
רועה, י. (1994) אחרת על תקשורת - שבע פתיחות לעיון בתקשורת ובעיתונות. רכס הוצאה לאור, תל-אביב.
רועה, י. ופלדמן, ש. (1998) "הרטוריקה של מספרים בעמוד הראשון של העיתון: כיצד תורם השימוש במספרים למלודרמה בעיתונות הפופולרית", אמצעי תקשורת המונים בישראל - מקראה. (עורכים: כספי, ד. ולימור, י.), האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, עמודים 440-454.
שחורי, ד. (2003) "יש הסבורים שהויכוח באזרחי בישראל משותק ויש הסבורים שהוא מת מזמן", הארץ, 23 לפברואר.

תגים:

המונים · ידיעות · מלחמה · מעריב · עיראק · עיתונות · פולולרית · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיקור ההערכות למלחמה בעיראק בעיתונות הפופולרית בישראל", סמינריון אודות "סיקור ההערכות למלחמה בעיראק בעיתונות הפופולרית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.