היישום אינו מחובר לאינטרנט

עובדי קבלן במגזר הציבורי

עבודה מס' 066585

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפרת זכויות עובדי קבלן המועסקים במגזר הציבורי - יחסה של המדינה לעומת יחסה של החברה האזרחית להפרות המתמשכות.

6,674 מילים ,51 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בתחילת ינואר השנה אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת "חוק אחריות מזמין שירותי קבלן לזכויות העובדים, התשס"ו-2006". כתבות בעיתונים תיארו מהלך זה כ"מהפך" אשר יוביל לשינוי באכיפת זכויות העבודה של עובדי קבלן(1), זאת עוד בטרם קבלת החוק בפועל.
בעבודה זו אסקור את ההפרה הנמשכת והולכת של זכויות עובדי קבלן ואנסה לטעון כי החוק החדש, גם אם יעבור, לא יפתור את ההפרות המתמשכות של זכויות העובדים, כל עוד הפרות אלה מצויות בתוך אווירה חברתית המעניקה להן לגיטימציה, והן זוכות לגיבוי מלא ואף לעידוד אקטיבי מצד המדינה כמעסיקה.
העבודה תסקור את שוק העבודה הישראלי, תוך התמקדות בעובדי קבלן המועסקים בשירות המדינה, מתוך הנחה כי על הממשלה מוטלת חובה לפעול לאכיפת זכויות העבודה, הן בכובעה כרשות מבצעת והן בכובעה כמעבידה או מזמינת שירותים.
העבודה תסקור גם את יחסה של החברה האזרחית לניצולם של עובדי קבלן, ואת יחסי הגומלין בין החברה האזרחית לרשות המחוקקת והמבצעת בנושא זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. התפתחות שוק העבודה הישראלי
2.1. התקופה הראשונה - אידיאולוגיה סוציאליסטית וסולידאריות חברתית
2.2. התקופה השנייה - ליברליזם כלכלי ומינימום התערבות של המדינה
2.3. התקופה השלישית - "האג'נדה החברתית" צוברת תאוצה
3. העסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי
3.1. היקף התופעה
3.2. מאפייני העובדים
3.3. הפרות חוקי העבודה בקרב עובדי קבלן
4. יחסה של המדינה לפגיעה בזכויות העובדים
4.1. הרשות המחוקקת
4.2. הרשות המבצעת
4.3. הרשות השופטת
5. יחסה של החברה האזרחית
5.1. יחסה של החברה האזרחית להפרת חוקי העבודה
5.2. תו תקן חברתי
6. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח א - הצעת חוק אחריות מזמין שירותי קבלן לזכויות העובדים, התשס"ו-2006

קטע מהעבודה:

החברה הישראלית עברה שינוי באידיאולוגיה החברתית-כלכלית. בשנות החמישים שלטה בארץ כמעט הגמוניה אשר הנהיגה אידיאולוגיה ציונית-סוציאליסטית, שהרימה על נס את ערכי הסולידאריות החברתית והקולקטיביזם. אידיאולוגיה זו תפסה את המדינה כמי שנועדה להתערב ולתקן עיוותים אפשריים ביחסי העבודה, אשר נבעו מפערי כוחות בין העובד למעביד (8). הנחת המוצא ליחסי העבודה היתה כי העבודה אינה מצרך, אלא טומנת בחובה מערכות יחסים נוספות בין העובד למעביד, אשר דורשות התייחסות מוסרית שונה מזו המופנה כלפי רכישת מצרכים.(9)

תגים:

כוח · אדם · קבלנות · תעסוקה · מיקור · חוץ · רווחה · הפרטה · יחסי · עבודה · מעביד · זכויות · עובדים · שוויון · חברתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עובדי קבלן במגזר הציבורי", סמינריון אודות "עובדי קבלן במגזר הציבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.