היישום אינו מחובר לאינטרנט

יעילותן של הסנקציות הכלכליות במקרה של לוב

עבודה מס' 066280

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הטלת סנקציות כלכליות בלוב, ומידת השפעתן על הכלכלה והפוליטיקה במדינה זו.

5,102 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המשפט הבינלאומי בעיקרו עוסק באותם כללים המסדירים התנהגות של גופים בעלי אישיות משפטית בינלאומית בינם לבין עצמם, כמו למשל ביחסים בין מדינות. מדינה שנפגעה מהפרת הכללים רשאית לנקוט באמצעי תגובה, לרבות הטלת סנקציה, נגד המדינה המפרה. ישנה גם אפשרות להטלת סנקציות בינלאומיות נגד מדינה המפרה את המשפט הבינלאומי. המנגנון הבינלאומי הממוסד העיקרי להטלת סנקציות על מדינה סורחת הוא מועצת הביטחון של האו"ם אשר מוסמכת להטיל סנקציות נגד מדינה תוקפנית או נגד מדינה המסכנת את השלום והביטחון הבינלאומיים. הסנקציות יכולות להיות חרם כלכלי חלקי או שלם ואף היתר לשימוש בכוח מזוין נגד מדינה שכזו. מועצת הביטחון הפעילה סנקציות כלכליות על לוב בין השנים 1992-1999 כתגובה רשמית לתמיכת מנהיגה, מועמר אלקד'אפי, במדיניות חבלה וטרור(1).
עבודה סמינריונית זו תדון ביעילותן של הסנקציות הכלכליות במקרה של לוב. העבודה תסקור תחילה את הרקע ההיסטורי-פוליטי שהביא להטלת הסנקציות ולהסרתן. לאחר מכן יידון תפקיד הנפט בכלכלה הלובית ולבסוף תוברר מידת השפעת הסנקציות על הכלכלה והפוליטיקה של לוב בהסתמך על טבלאות ונתונים מספריים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: הרקע ההיסטורי-פוליטי
פרק שני: לוב והנפט
פרק שלישי: השפעת הסנקציות על הכלכלה
פרק רביעי: סנקציות והכרעות פוליטיות
סיכום
הערות סיום ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ביום 21 בדצמבר 1988 בסביבות השעה שבע בערב טיסה 103 של חברת פאן אמריקאן עשתה את דרכה מנמל התעופה הית'רו שבלונדון אל זה על שם קנדי בניו יורק. מטוס הג'מבו מסוג בואינג 747 טס בגובה של שלושים אלף רגל מעל פני אדמת סקוטלנד ועל סיפונו 243 נוסעים. הקברניט, ג'יימס מקווארי וטייס המשנה, ריימונד וגנר עברו זה עתה למצב שיוט אוטומטי, אל מה שנראה כעוד טיסת לילה שגרתית, כשלפתע נשמע פיצוץ עז. מטען נפץ בינוני התפוצץ בתא המטען ויצר חור שממנו החלו נפלטות מזוודות ושברי מטוס לאטמוספרה. הפצצה פגעה גם באספקת הזרם החשמלי של המטוס ומנעה את שידורו של אות המצוקה(2).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יעילותן של הסנקציות הכלכליות במקרה של לוב", סמינריון אודות "יעילותן של הסנקציות הכלכליות במקרה של לוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.