היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקרונות מס במדינה המודרנית - מיסוי אופציות לעובדים

עבודה מס' 065837

מחיר: 332.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ההטבה "אופציות לעובדים", דיון בשאלה האם הכנסה פירותית או הונית, מיסוי ההטבה, ניתוח הסעיפים הרלבנטים בפקודת מס הכנסה, ניתוח השאלה האם מיסוי אופציות לעובדים עומד בהיבט מטרות המס (פשטות, יעילות והגינות).

7,207 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

סוגיית תגמול עובדים הייתה מאז ומתמיד אחת השאלות החשובות והמכריעות מבחינת המעביד. תחום זה הפך לבעל משמעות במרוצת המאה העשרים, עם התפתחות התעשייה והייצור, ובפרט - לאחר מלחמת העולם השנייה, עם ההתפרצות הטכנולוגית, שהונעה על-ידי כוח אדם איכותי ומובחר - מנהלים, אנשי שיווק, כספים ומו"פ. מטבע הדברים, קובעי המדיניות בחברות ראו לנגד עיניהם את הצורך לתגמל עובדים אלה ולגרום להם להיצמד למקום עבודתם ולהשיא את רווחי המפעל.

נחלק את מכלול התגמול לעובדים לשלושה תחומים:
1) משכורת שוטפת - על המשכורת להתאים לסוג העבודה, לדרגת המיומנות הכללית הנדרשת מהעובד, לוותק, וכיו"ב.
2) בונוס תקופתי - מתקבל, לרוב, אחת לשנה. ברוב המקרים, הבונוס סובייקטיבי ונקבע על ידי המעביד בהתאם להישגים האישיים של העובד. לעיתים הוא מבוסס על נוסחאות ספציפיות שמטרתן להביא לתגמול שמבוסס על מדדים ביצועיים.
3) תכנית תגמול לטווח ארוך - תכניות תגמול אלו עשויות לכלול אופציות למניות, מניות או מנגנונים אחרים. המייחד את תכניות התגמול הוא שהן מיועדות להשיג יעדים בטווח הארוך.

בתוך התחומים הללו מתקיימים ארבעה יסודות עיקריים של התגמול:
1) מזומן - שכר, תמריצים תלויי יעדים, מענקי הצטיינות, פנסיה, הבראה, רכב/תחליף שכר.
2) הטבות אחרות - ביטוחי בריאות, כלי עבודה חדשניים, זמן פנוי, לימוד ואימון, פעילויות חברתיות.
3) ניירות ערך - הענקתם, רכישתם או מתן אופציה לרכישתם.
4) זמן ומקום - חופשה בתשלום/ללא תשלום, מיקום ואווירה נוחים, "ערך" המקום.

בתוך סוגיית תגמול עובדים, נושא החלוקה לעובדים של אופציות למניות החברה המעסיקה הפך למקובל הן בישראל והן בעולם כולו. ראשית דרכן של התכניות המאפשרות לעובדים לרכוש מניות הייתה בארה"ב בתחילת שנות ה-50, אולם הרעיון תפס תאוצה והתפשט ברחבי העולם רק בשני העשורים האחרונים. עד לפני כעשור, מספרם של עובדים המחזיקים מניות של החברות בהן הם מועסקים, היה זעום. התופעה נראתה במספר חברות קטנות, בעיקר כאלה המתמחות באלקטרוניקה.

תוכן עניינים

פרק 1 - מבוא
כללי
היבט המיסוי

פרק 2 - הקצאת אופציות לעובדים טרם הרפורמה
מיסוי עפ"י סעיף 2(2) ו-3(ט)
טיפול במיסוי ההטבה לעובד עפ"י ס' 3(ט)
מיסוי עפ"י ס' 102
טבלת השוואה בין הדין לפי ס' 2(2) ולפי ס' 102

פרק 3 - סוגיות העולות במקרה בו ניירות הערך המוקצים נחשבים ניירות ערך זרים
רישום המניות למסחר
שיעורי מס במכירת ניירות ערך הרשומים למסחר בחו"ל

פרק 4 - הקצאת אופציות לעובדים לאחר הרפורמה
כללי
הקצאה באמצעות נאמן
הקצאה שלא באמצעות נאמן
קביעת עתידיות אפשריות

פרק 5 - מיסוי אופציות לעובדים בהיבט מטרות המס
הגינות
יעילות
פשטות

פרק 6 - סיכום

ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

כפי שכבר הוזכר לעיל, ערך האופציה קשור במישרין למידת הצלחתה של החברה, ולכן, ובפרט - בתקופות צמיחה, העובד עשוי לזכות בריווח משמעותי ביותר, לאחר שיממש את האופציה למניה וימכור אותה בשוק. עניין זה נכון בפרט לגבי העובדים הבכירים. מנכ"לים נכנסים מעדיפים נתח השפעה בחברה יותר מאשר תוספת מזומנים למשכורותיהם. מסיבה זו חלק הארי של שכר הבכירים, ובפרט - בענף סטארט-אף, מורכב מחבילות אופציות.

קבלת אופציות אינה כרוכה בסיכונים כלשהם מבחינת העובד. לכל הפחות, העובד לא יממש את האופציה, אם היא תהיה מחוץ לכסף (תשלום המימוש גבוה מערך המניה בשוק). החסרון הוא בכך, שאופציה ניתנת בד"כ במקום חלק מהמשכורת, ובכך אולי גלום הפסד מסוים במקרה שהאופציה לא תמומש.

תגים:

אופציות · תגמול · רפורמה · הכנסה פירותית · הכנסה הונית · הטבה · תיקון 132 · רפורמת המס · הקצאות.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקרונות מס במדינה המודרנית - מיסוי אופציות לעובדים", סמינריון אודות "עקרונות מס במדינה המודרנית - מיסוי אופציות לעובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.