היישום אינו מחובר לאינטרנט

PTSD אצל ילדים שעברו פיגוע והישגים לימודיים

עבודה מס' 065351

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד החרדה הפוסט טראומטיות משפיעות על הישגים לימודיים.

6,938 מילים ,36 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהשפעת תסמונת פוסט טראומטית על הילד תוך התמקדות בהשפעה על הישגים לימודים. ההישג הלימודי של התלמיד מראה על הצלחתו או כישלונו במימוש מטרות הלימוד. המשוב היחידי שהתלמיד מקבל לגבי שאלת רמתו הלימודית האישית הינה: הישגיו הלימודיים ומכאן שאחת הדרכים להערכה אישית הינה הישגים. ילדים נוטים להימשך אל דברים שמעניקים להם הכרה, וליהנות מהם. אחת הדרכים הטובות ביותר לדרבן ילד להכין ש"ב וללמוד היא לתת פרס על הישגיו בלימודים. ההישגים הלימודיים בהם עוסקת העבודה הם ההישגים המהווים תוצאה של הוראה בבית הספר אולם גם של מאפיינים אישיותיים אחרים כגון אירועי חדה אותם חווה הילד.
ההנחה הבסיסית של העבודה היא חרדות בעקבות התסמונת הדחק הפוסט טראומטית (PTSD) גורמת לירידה בהישגים הלימודיים, ורומזת על קשר לכאורה בין תופעה נפשית זו לבין תורת הדחק, תורה אשר במרכזה נמצא המודל ההומיאוסטטי של תגובת הדחק ושל תגובת ההסתגלות הכללית.
הסימפטומים העיקריים של תסמונת הדחק הזו-החודרות וההימנעות מקורם דווקא בסידרה של תצפיות וניסוחים פסיכואנליטיים. למעשה מהוה התסמונת הפוסט טראומטית חריג קיצוני למודל המאזן את עצמו של תורת הדחק. תסמונת זו מהווה חריגה מתמשכת עד אינסוף משיווי משקל נפשי, המחזקת את עצמה יום- יום בהיעדר מקור דחק חיצוני ואינה נוטה לחזור לקו האיזון, כאילו זה האחרון איבד את תפקידו כמארגן.
בהגדרתה הפנומנולוגית הנוכחית מורכבת ההפרעה הפוסט טראומטית משלושה סוגים של סימנים:
1. סימני חודרנות והתנסות מחדש בטראומה ובהם חלומות בלהה, זיכרונות חודרנים במשך היום או רגעים בהם האדם, לפתע, חש ופועל כאילו הוא בתוך סיטואציה הטראומתית.
2. סימני הימנעות- שהם בעיקרם, הימנעות מחזרה לגירויים הקשורים לאירוע הטראומטי. בכלל זה נמצאים הימנעות מסיטואציות או גירויים המאזכרים את הטראומה, אבל גם הימנעות ממחשבות וזיכרונות של האירוע הטראומטי.
3. עוררות יתר, מתח, עצבנות, התפרצויות ותגובות מוגזמות לרעשי פתע.

מאורעות אלו גורמים לידיה במספר אלמנטים החשובים להישגים הלימודיים: דימוי עצמי נמוך , יכולת הריכוז, יכולת הקשבה, משמעת בלימודים, איחורים וחיסורים וכד'.
המחקר נערך על 30 תלמידים מגוש קטיף, חלקם סובלים מתסמונת פוסט- טראומטית וחלקם האחר לא.

המחקר נערך בגישה הכמותית באמצעות שאלונים סגורים, ומהניתוח עולה כי למעט יכולת הקשבה, הילדים שלקו בחרדות פוסט-טראומטיות סבלו יותר מתופעות המקשות על הלימודים.

תוכן העניינים
1. תקציר
2. פתח דבר
3. מבוא
4. מהות התסמונת הפוסט-טראומתית ומאפייניה כגורם דחק.
4.1 האבחנה
4.2 מאפיינים וסימפטומים
4.3 הערכה ואבחון של PTSD
4.4 המודלים המסבירים את התסמונת
4.5 ההשפעה על כשרים פיזיולוגים
4.6 ההשפעה על הדמיון
השערות המחקר
5. שיטת המחקר
5.1 מערך המחקר
5.2 כלי המחקר
5.3 אוכלוסיית המחקר
6. תוצאות
6.1 תוצאות המשתנים
6.2 בדיקת ההשערות
7. דיון
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההסבר ההתנהגותי הבסיסי לתסמונת הפוסט טראומטית הוא כי תסמונת זו נוצרת ע"י התניה קלאסית. אנשים אשר מגיבים לאירוע בתגובת דחק למשל- של פחד, אימה, גועל וכד' ימשיכו להגיב לגירויים שהופיעו בזמן האירוע, שיהפכו לגירויים מותנים בתגובה דומה לזו בה הגיבו בשעת האירוע. ממצאים של תגובת עוררות פיסילוגית לחשיפה לקולות ולתמונות מלחמה אצל חולי התסמונת הפוסט-טראומטית מהווים בסיס ניסויי להשערה זו.
בשנים האחרונות רבים מתושבי ישראל נחשפים לאלימות הטרור. מקרים אלו יכולים לגרום לילד, כמו למבוגר, חרדות מתמשכות הפוגעות ביכולת לימודיו, כפי שיובהר בעבודה.

תגים:

התנהגות · טראומה · פיגוע · הלם · השפעות · חרדה · אלימות · טרור · תסמונת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "PTSD אצל ילדים שעברו פיגוע והישגים לימודיים", סמינריון אודות "PTSD אצל ילדים שעברו פיגוע והישגים לימודיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.