היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח תוצאות הבחירות לכנסת ה-17

עבודה מס' 064470

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח גיאוגרפי-תרבותי-חברתי של תוצאות בחירות 2006 לכנסת ישראל

4,624 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תוצאות הבחירות לכנסת ה-17, אשר נערכו במרץ 2006, יצרו מפה פוליטית חדשה במדינה. מעבר להיעלמותו הטראגית של רה"מ הקודם, אריאל שרון, מהמפה הפוליטית ולעלייתה של מפלגת שלטון חדשה ("המפץ הגדול"), תוצאות הבחירות שיקפו את שקיעתם של כוחות פוליטיים מסורתיים, מול עלייתם של כוחות חדשים. מעבר לכך, ניכר כי סדר היום הפוליטי הפך במידה מסוימת ממדיני-ביטחוני לכלכלי-חברתי, אולי לראשונה מאז בחירות 1977. בעבודה זו ננסה לאפיין ולנתח את תוצאות הבחירות לכנסת ה-17, נחפש את המקורות והסיבות לכך וננסה לתאר את זהות הבוחר הישראלי, על כל הקבוצות להן הוא שייך.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. זהות הישראלי 2006
3. מה עמד על הפרק?
4. הגיאוגרפיה של הפוליטיקה
5. מרוסים לישראלים?
6. החרדים וש"ס
7. המגזר הערבי מתבדל
8. הצבעה ואי-הצבעה מחאתית
9. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבואנו לנתח את תוצאות הבחירות, ראוי תחילה לבדוק האם חל שינוי מהותי כלשהו בזהותו ובדעותיו של הבוחר הישראלי בשנים האחרונות. האם השינוי במפה הפוליטית חל בעקבות פופולאריות זמנית של מפלגות כלשהן, או שהוא מצביע על תמורות ותהליכים שעברו על החברה הישראלית? הגדרתו של הפרט את זהותו מבוססת על האופן שבו הוא ממקם את עצמו ביחס לקווי החלוקה והשיסוע המחלקים את החברה שהוא שייך לה. שסע, פילוג או מחלוקת בחברה מגדירים בעבור הפרט את קו הגבול בינו לבין קבוצות אחרות, והוא בוחר לשייך את עצמו לצד זה או אחר של המתרס. לפיכך, קיומה של מחלוקת מעורר דילמה של זהות ומביא את הפרט להגדיר ולמקם את עצמו בנקודה זו או אחרת ביחס לקו השיסוע או סלע המחלוקת (וייס, 2005 ).

מקורות:

אריאן, א' .(2004). הבחירות בישראל. המכון הישראלי לדמוקרטיה, ירושלים.
בן-נון, פ' .(2005). מדד הדמוקרטיה הישראלית 2005. המכון הישראלי לדמוקרטיה, ירושלים.
וייס, ש' .(2005). בחרתיך ומאסתיך. לוגוס, תל-אביבץ
טסלר, ר' .(2003). בשם השם- ש"ס והמהפכה הדתית.כתר, ירושלים.
פדהצור, ע' .(2004). הדמוקרטיה המתגוננת בישראל. כרמל, ירושלים.

תגים:

זהות · חברה ישראלית · מפלגות · דמוקרטיה · פוליטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח תוצאות הבחירות לכנסת ה-17", סמינריון אודות "ניתוח תוצאות הבחירות לכנסת ה-17" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.