היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים והטיפול בתסמונת ADHD

עבודה מס' 064270

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני בעיית קשב וריכוז המכונה ADHD, הגורמים ודרכי הטיפול בה.

2,960 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הפרעת קשב עם או בלי היפראקטיביות (ADD/ADHD) היא ההפרעה ההתנהגותית השכיחה ביותר בילדים, ולפי הערכות שונות לוקים בה 3-8 אחוזים מתלמידי בתי הספר היסודיים, אף כי ברור שהיא קיימת גם בילדים צעירים ובוגרים יותר. סימניה העיקריים של התסמונת הם ליקויים ביכולת הקשב והריכוז, אי שקט, מוסחות מוגזמת ואימפולסיביות. ההפרעה התפקודית קיימת בדרך כלל הן בבית והן בבית הספר ומשפיעה במידה בולטת על יחסי החברה של הילד. לטווח ארוך היא משפיעה לרעה על ההישגים הלימודיים, ההצלחה המקצועית וההתפתחות הרגשית-חברתית (וויץ, 1995).
בעבודה זו נבחן בקצרה את מהות התסמונת ואת המרכיבים השונים שלה, וזאת על מנת לבחון את התפתחות המחלה ולתאר גישה טיפולית מועדפת.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. תאור התופעה
2.1 הדרכים בהן מופיעה התסמונת
2.2 שלושת המרכיבים של הפרעה
2.3 מה מאפיין ילדים אלו
2.4 האבחון
3. התפתחות ההפרעה הנפשית
4. גישה טיפולית
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

על פי המחקרים, אין לראות בילד פגוע מוח טיפוס אחיד כי אם ילד בעל קושי מיוחד, שהוא תוצאה של אי נורמליות במוח; זו עשויה להיות שונה אצל כל ילד, עקב סוג הנזק ומיקומו, זמן התרחשותו והקשר שלו למצבו הכללי של המוח. נוסף לתוצאות הישירות של הנזק במוח, נועדת גם לדרך שבה מקיים הילד קשרי גומלין עם הסביבה השפעה על יכולת ההסתגלות הריגושית הכללי שלו (סימפסון, 1985).

מקורות:

בלגור, ר' (1986). הפרעות חמורות בקריאה: הדיסלקציה סיבותיה והטיפול בה. זמורה ביתן, תל אביב
ברקלי, ראסל א' (1998), לשלוט ב- A.D.H.D, תל- אביב: גלילה.
גרין, כ', קיט צ' (1994) להבין ולטפל ב- A.D.H.D, נתניה: הוצאת שמעוני.
ויצמן, א' ויצמן, ד' (2001) לחיות עם הפרעת קשב וריכוז תל אביב: הגות.
סימפסון, ש' (1985), פגיעה מוחית וליקוי למידה, תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב.
רחמני, ל' (1981) מח ולמידה, ת"א: פפירוס.
Biederman J. (1998), Attention Deficit Hyperactivity Disorder: A-Life Span Perspective. J Chin Psychiatry; 59 (Supple); 4-16
Cantwell D. (1996) "Attention Deficit Disorder: A Review Of The Past 10 Years" Journal of Am Acad Child Adolesc. Psychiatry, 35: 8; 978-987
Goldman Ls. Genet M, Seaman Rj, Et Al (1998), Iagnosis And Treatment Of Attention Deficit/Hyperactivity Disorder In Children And Adolescents. London
Greenhill Ll. (1998). Diagnostic Attention - Deficit/Hyperactivity Disorder In Children. J Chin Psychiatry; 59 (Supple); 31-41.
Lerner J (1985), Learning Disabilities, Nortlesstern Illinois Univarsity.
A.D.H.D= Attention Deficit Hyperactivity Disorder
המקור: wwww.familyeducation.com/article/
http://padeh.net/pediatrics/ADHD/ADHD.htm

תגים:

קשב · ריכוז · רטלין · לקויי · לקות · למידה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים והטיפול בתסמונת ADHD", סמינריון אודות "הגורמים והטיפול בתסמונת ADHD" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.