היישום אינו מחובר לאינטרנט

היסטוריה כמותית

עבודה מס' 061562

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי היסטוריה כמותית, האם וכיצד היא תורמת לחקר ההיסטוריה.

2,436 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

היסטוריה כמותית עוסקת בניתוח ועיבוד אינפורמציה סטטיסטית, המשתקפת ממסמכים היסטוריים אלה או אחרים, העוזרים להיסטוריון בעצם לבנות תמונה היסטורית מלאה יותר בכל הקשור לתקופה שבה הוא מתמחה.
היסטוריה כמותית כדסציפלינה נולדה בארצות הברית, שבה נוסד בסוף המאה ה- 19 ארגון הנקרא "חקר המדע הבין-לאומי" AHA. הודות לארגון זה הרחיבה ההיסטוריה הכמותית את אופקיה ופורסמו עבודות שונות המתייחסות לתקופות שונות שמשתרעות מימי הביניים עד למאה ה-20 והמחקרים המעמיקים הללו מבוססים על מידע כמותי. כתוצאה מהרחבת אופקים שכזו הרבה היסטוריונים כלכליים פרסמו עבודות הנוגעות להיבטים שונים של החברה האנושית של המאה ה-19 ולכל ההיבטים הללו ישנו מכנה משותף אחד והוא מידע כמותי, שדרכו נשפך האור על כל מיני נושאים שהיו, אולי, בגדר ערפול אלמלא אינפורמציה כמותית.
ב-1963 בתוך ה-AHA, תחת הנהגתו של Loe Wilson מאוניברסיטת פנסלבניה, הוקם במיוחד תת-ארגון, שתפקידו היה לעבד את המידע הכמותי ולפרסם מאמרים בדבר המסקנות שאליהן הגיע הארגון הודות למידע זה. במקור, המטרה הבלעדית של הארגון הזה היתה לעזור לפרוייקט הנקרא data collection, שיעדו היה להביא לידי הקוראים, בעזרת היסטוריה כמותית, מחקרים מרתקים הקשורים לא רק להיסטוריה של ארצות הברית, אלא להיסטוריה של כל מיני מקומות ברחבי העולם, מכיוון שעד אז כמעט כל עבודה היסטורית בשירות היסטוריה כמותית עסקה בהיסטוריה האמריקאית. יותר ממחצית ההיסטוריונים שהיו פעילים בארגון התמחו בהיסטוריה של ארצות הברית, לכן היה צריך לנתב את הזרם החדש של ההיסטוריונים הצעירים לחקור לעומק את היסטוריה של ארצות אחרות, על סמך אינפורמציה כמותית.
במקרים מסוימים הניתוח הכמותי בכל הקשור להיסטוריה במובן הרחב של המילה הניב פירות והביא להישג נאה בתחום ההיסטורי.

תוכן העניינים
מבוא
פרק א' - האם היסטוריה כמותית תורמת לחקר ההסטוריה?
פרק ב' - ימי הביניים וכימות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Aydelotte O.W. "Quantification in history", Addison Wesley publishing company, London 1971.
Carragmah, S.S. "A Guide to Historical method". Creenwod press publishers, Connecticut 1973.
Harley, D. "Quantification and the middle Ages", in Lorwin. Val. R. and Price Jacobm (editors), The dimensions of the past New Haven and London, Yale University press 1972.
Nugent, W.T.K. "creative History". S.B.Loppincott company, Philadelphia, New-York, Toronto 1973.
Landes, S.D. "Statistics as A Source for the history of economy development in Western Europe", Yale University press, London 1972, pp. 61.
Landes, S.D. "Statistics as A Source for the history of economy development in Western Europe", Yale University press, London 1972, pp. 61.
Aydelotte O.W. "Quantification in history", Addison Wesley publishing company, London 1971, pp. 42.

תגים:

ימי · הביניים · היסטוריה · כמותית · היסטוריוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היסטוריה כמותית", סמינריון אודות "היסטוריה כמותית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.