היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם האינתיפאדה סייעה למפלגת העבודה לחזור לשלטון ב-1992

עבודה מס' 050181

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי, האינתיפאדה והשלכותיה והתהליך הרעיוני במפלגת העבודה.

4,190 מילים ,20 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

'ביום א' בתמוז התשנ"ב, 2 ביולי 1992, הטיל עלי נשיא המדינה להרכיב ממשלה בישראל.
ביום שישי, ט' בתמוז, ביולי , הודעתי לו כי אכן צלחה המלאכה. בממשלה המבקשת היום את אמון הכנסת ישתתפו מפלגות העבודה, מרצ - ישראל הדמוקרטית-ר"צ, מפ"ם, שינוי - וש"ס - התאחדות הספרדים שומרי התורה. בצד חילוקי הדיעות האפשריים בין מרכיבי הקואליציה, היותם מגוני הקשת הפוליטית, מאחדת הממשלה החדשה תחושה הנטועה בימים אלה בעם, שזוהי שעת רצון, שעה של אפשרויות והזדמנויות גדולות, אשר נעשה הכול כדי שלא להחמיץ אותן.' (1)
ב-1992 חוזרת מפלגת העבודה לשלטון לאחר שהות של 15 שנים באופוזיציה. מאז 'המהפך' ב1977- נוצר בישראל מצב חדש כאשר אין מפלגה דומיננטית אחת שברור שתמיד תזכה בבחירות ותשלוט, אלא ישנן שתי מפלגות גדולות ולשתיהן סיכויים זהים להיבחר ולקבל את הלגיטימציה מהעם. כאשר תוצאות הבחירות תלויות בתיפקודה של הממשלה בתקופת כהונתה.
עבודה זו תתמקד בשאלה מה הוביל למהפך שלטוני ב-1992, ובמיוחד בשאלה מה הוביל לחזרתה של מפלגת העבודה לשלטון. ההנחה היא שהלכי הרוח בקרב הציבור בעקבות האינתיפאדה והתוכנית המדינית שהציעה מפלגת העבודה הביאו להשפעה ולחילופי השלטון. לפיכך בעבודה זו אנסה לענות על השאלה האם האינתיפאדה סייעה למפלגת העבודה לחזור לשלטון ב-1992?
ההשערה שאנסה לאושש היא כי האינתיפאדה היתה גורם שהכריע לטובת מפלגת העבודה בבחירות שנערכו ב-1992.
המתודולוגיה של העבודה: אבדוק איך האינתיפאדה סייעה למפלגת העבודה לחזור לשלטון, זאת על-ידי כך שאראה איך האינתיפאדה השפיעה על מדיניות מפלגת העבודה. כן אציג את דעת הקהל לפני האינתיפאדה ואחריה. אם אוכל להוכיח כי במצע מפלגת העבודה חל שינויי בעקבות האינתיפאדה וכי דעת הקהל השתנתה, דהיינו הציבור תמך ביוזמה אותה הציעה מפלגת העבודה כי אז ניתן יהיה לומר שהאינתיפאדה אכן היתה גורם שסייע למפלגת העבודה לחזור לשלטון.
-------------------------------------------------------
1. רבין יצחק. רודף שלום. ת"א: זמורה-ביתן : תשנ"ו 1995. עמ' .16

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
3. האינתיפאדה והשלכותיה
4. התהליך הרעיוני במפלגת העבודה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

תגים:

כנסת · שלטון · פוליטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם האינתיפאדה סייעה למפלגת העבודה לחזור לשלטון ב-1992", סמינריון אודות "האם האינתיפאדה סייעה למפלגת העבודה לחזור לשלטון ב-1992" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.