היישום אינו מחובר לאינטרנט

באג אלפיים-ההיבט הביטוחי והאחריות המשפטית

עבודה מס' 041668

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, תביעות בנושא באג אלפיים, אחריות נושאי משרה, מקצועות בעלי סיכון גבוה לתביעות וסוגיות בביטוח.

4,544 מילים ,20 מקורות

תקציר העבודה:

מאמר זה יעסוק בנושא באג אלפיים משני היבטים מרכזיים, ההיבט הביטוחי והאחריות המשפטית הנגזרת ממנו.
באג שנת 2000, ובקיצור באג 2000 (או כשל המילניום, Y2K ועוד), נגרם בשל מערכות מחשב (תוכנה וחומרה כאחת) המשתמשות בשתי ספרות כדי לייצג את השנה בתאריכון הפנימי שלהן - קרי "98" במקום "1998". כך למשל, בלילה שבין ה-31 בדצמבר 1999 ל-1 בינואר 2000, תקבענה המערכות האמורות כי השנה היא שנת 1900 או 2100 ולעתים אף 1980 - הכל על בסיס שתי הספרות "00". עם זאת, כיום כבר מובן, שבעיות באג 2000 עלולות להתגלות כבר במהלך שנת 1999 ואף לאחר תחילת שנת 2000, בין אם בשל הזדקקות מערכות שונות לתאריכים עתידיים ובין אם בשל תקלות אחרות (ואין זה המקום להרחיב בהיבט הטכני של הדברים). כן ידוע, שבעיית כשל המילניום עלולה להתגלות גם במערכות משובצות שבבי מחשב (כגון מכשירי חשמל, פסי ייצור, מכוניות, וכו'). מובן, כי היקף פגיעתו של הבאג עלול להיות אדיר ולמעשה חסר תקדים.
במקרה הטוב, תפסקנה מערכות המחשבים לעבוד, ותשתקנה כל ארגון המסתמך על פעולתן. מדוע במקרה הטוב? משום שזהו נזק טוטאלי ומשום כך - היקפו ברור וכך גם, טכנית, ניתן להיערך לקראתו. במקרה הרע, תפקנה המערכות שאינן תואמות 2000 נתונים בתבנית זהה ממש לזו שהן נוהגות להפיק בימים כתיקונם, אלא שנתונים אלה יהיו שגויים, כולם או חלקם, וספק אם תמצא הדרך לקבוע אילו נתונים עוותו כתוצאה מבאג .2000
כיום מובן, כי לכשל המילניום השלכות משפטיות בתחומים רבים; כשלים שמקורם באי תאימות לשנת 2000 עלולים לשתק מערכות או לפגוע ביכולתן לתפקד וכך ברור הוא, שתיגרמנה הפרות חוזים ופגיעה בפעילות העסקית. הנזקים שיגרמו מעלים, בהכרח, שאלות הנוגעות לאחריות מבטחים ולהיבטים שונים שמקורם בדיני נזיקין. ההשלכות רחבות ההיקף של סוגיית כשל המילניום מעלות שאלות של חובת גילוי, חובת פעולה בשקידה נאותה ע"י מנהלים ונושאי משרה, תביעות בעלי מניות ומשקיעים וכיו"ב סוגיות משפטיות. כן מובן הוא, שלתקלות הנובעות מבאג 2000 ולניסיונות לתקנן היבטים של דיני הקניין הרוחני (זכויות יוצרים, תנאי רשיונות תכנה וכד').

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תביעות בנושא באג אלפיים
הגבלות חוקיות:
תביעות נגד נושאי המשרה:
גורם ספציפי להפסד
3. אחריות נושאי משרה
4. מקצועות בעלי סיכון גבוהה לתביעות
5. סוגיות בביטוח
פוליסות חדשות
חובת גילוי
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

תגים:

המילניום · כשל · תביעה · מחשב · k2y · 0002

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "באג אלפיים-ההיבט הביטוחי והאחריות המשפטית", סמינריון אודות "באג אלפיים-ההיבט הביטוחי והאחריות המשפטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.