היישום אינו מחובר לאינטרנט

גורמים יציבות ואי היציבות בערב הסעודית

עבודה מס' 032574

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא תוך עמידה על הגורמים במערכת הפנימית העלולים להביא לשינויים במשטר ובסדר החברתי.

7,258 מילים ,18 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

ערב הסעודית נחשבת כמדינת יצואנית הנפט הגדולה בעולם, ובשטחה עתודות הנפט הגדולות ביותר. בשל סיבות אילו מהווה ערב הסעודית עבור העולם המערבי גורם רב-חשיבות המשפיע על הכלכלה, מערכת היחסים הבינ"ל ומאזן הכוחות במזרח-התיכון.

מזה דור עוברת החברה הסעודית תהליך של שינוי חברתי כלכלי בעקבות גידולן העצום של הכנסות הנפט ומדיניות פיתוח ממלכתית יזומה. תהליך המתרחש תחת שלטונו של משטר מלוכני אבסולוטי. במרכז התהליך מתרחש מעבר מחברה מסורתית נוודית לחברת יושבי קבע, עירונית וכפרית המושתתת על מערכת כלכלית מודרנית. תהליך זה מלווה במאבק ובמתיחות בין קבוצות אוכלוסיה שהתנתקו מהמערך הכלכלי חברתי השבטי והצליחו להסתגל למערכת החדשה, לבין מי שלא הצליחו או שלא רצו להשתלב בה. מתיחות זו שבלטה מראשית שנות ה-60 קיבלה גם פן פוליטי עת החלו קבוצות משכילים לדרוש הפניית ריווחי הנפט לפיתוח החברתי-כלכלי ולהתאים את מערכת השלטון לשינויים.
מנגד לתהליך זה מתרחשת במרחב המזרח התיכון תופעת ההתעוררות אסלאמית כתנועה דתית ופוליטית רבת עוצמה. תופעה זו גרמה לתמיכות וזעזועים פוליטיים במספר מדינות במזה"ת והשאלה היא מהם סיכויי אפשרות התפרצות אסלאמית בערב הסעודית ומה השפעתה על המבנה הפוליטי חברתי וכלכלי של המדינה.
מטרתה של עבודה זו היא לפרט את גורמי היציבות ואי היציבות במשטר הסעודי. נעמוד על הגורמים במערכת הפנימית העלולים להביא לשינויים במשטר ובסדר החברתי ונבדוק את דרכי התמודדות המשטר עם גורמים אלו.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. רקע היסטורי
ג. גורמי אי היציבות במערכת הפנימית
א. אופוזיציה דתית.
ב. המערכת הצבאית.
ג. בית המלוכה.
ד. תהליך הפיתוח והעיור המואץ.
ה. המעמד הבנוני והמשכילים.
ו. הזרים.
ז. המיעוט השיעי.
ד. גורמי היציבות במשטר הסעודי
ה. סיכום
ו. ביבליוגרפיה

תגים:

מזרחנות · התיכון · המזרח · סעודיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גורמים יציבות ואי היציבות בערב הסעודית", סמינריון אודות "גורמים יציבות ואי היציבות בערב הסעודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.