עבודה מס' 010383
מחיר: 240.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר על האפקטיביות של הצפייה אצל ילדים על גיל 10.
5,240 מילים ,22 מקורות ,1994
הצפייה בטלוויזיה היא אחד מהעיסוקים העיקריים בשעות הפנאי של הילדים כיום. בשנים האחרונות הומצא ערוץ צפייה חדש הפועל בשיטת הכבלים ומגביר עשרות מונים את אחוזי הצפייה בטלוויזיה.
הצפייה בטלוויזיה יכולה להעשיר את עולמו הרוחני של הילד מצד אחד ע"י התבוננות באובייקטים חדשים אותם אין הוא מכיר, אולם מצד שני יכולה להשפיע עליו לרעה בצורות רבות: גזילת זמן, התבוננות בקטעים אותם אין הוא מכיר ולא אמור להכיר וכיו"ב, ובמידה מסוימת אף לשנות את אופיו שאינו מעוצב דיו.
המחקרים על הכרת המדיה אצל הילדים הנם רבים ובכללם הצפייה בטלוויזיה, שהחלה להיות נפוצה לפני כעשרים שנה.
היצע התוכניות הביא בארצות המפותחות לשתי תופעות שנפוצות גם בישראל: ריבוי מכשירים בבתים עצמן, כדי לאפשר לבני הבית השונים לבוא על סיפוקם, כל אחד לפי טעמו ומבוקשו, ואף לפיתוחם של מכשירים ניידים אפילו למכוניות, כדי לאפשר צפייה במשך כל היום ובכל המצבים והמקומות, בדומה למצב הקיים בתחום הרדיו.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את הספרות בכל הנוגע לצפייה בטלוויזיה- תועלותיה וחסרונותיה, לסקור את הרגלי הצפייה אצל ילדים בישראל ולערוך מחקר על האפקטיביות של הצפייה אצל ילדים על גיל 10. המחקר יהיה מחקר סטטיסטי ויכלול שתי קבוצות של ילדים: האחת לה יוצג משדר טלוויזיוני לילדים "בגובה העיניים" העוסק בפוליטיקה ונושאי חברה, והקבוצה השניה היא קבוצה לה יועבר הסבר על המשדר ללא צפייה בו.
ראשי פרקים:
1.מבוא והצגת הנושא.
2. הקדמה
א.תאוריות על שינוי באדם
ב.צפיה בטלויזיה בישראל
3.סקירת המחקרים
4.מחקר אמפירי
א.המטרה
ב.השיטה
ג.הכלים
ד.התוצאות
5. סיכום העבודה
6. ביבליוגרפיה
אדוני חנה וכהן עקיבא, תגובות הילדים לסרטי חדשות ומלחמה בטלוויזיה, לפי דיווחי הילדים ואימהותיהם, מגמות כ"ה, תש"מ.
אדוני חנה, תפקידם של אמצעי תקשורת המוניים בתהליך הסוציאליזציה של הנוער מתבגר, ירושלים, האוניברסיטה העברית, תשל"ו.
אדוני חווה, תגובות ילדים לצפייה בטלוויזיה, ירושלים, 1979.
אלול י., תיאוריית האישיות, עבודה סמינריונית באוניברסיטת בר- אילן, 1965.
בלומבר א., הטלוויזיה- מכשיר נפלא, רשות השידור, 1991.
הערכת פרה פיילוט מסידרת הטלוויזיה "בגובה העיניים", ירושלים, משרד החינוך והתרבות, 1992.
וינשטיין יהושוע, "פילוסופיה לילדים-אמצעי הגיוני לחינוך לערכים בחברה המשתנית", עיונים בחינוך, סיוון תשל"ח.
זיו אבנר, "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים", מגמות, כ"א, חוברת 4.
לוי ש., מוסריות אצל ילדים מחוננים ורגילים משכבות סוציו-כלכליות שונות, אוניברסיטת בר-אילן, 1975.
לוי א., מבחני וזיקתם לחומר הלימודים המצומצם בהיקפו, ירושלים, בית הספר לחינוך, 1989.
מיכאלוביץ רינה, "החינוך לערכים בגיל הרך", בחינוך היסודי, תשכ"ט, חוברת 1.
מסלובטי נאווה, "הקשר בין האווירה הלימודית בשיעורי תנ"ך והיסטוריה ובין תחומי תוכן ורמות חשיבה של ערכים באוכלוסיית מתבגרים, עיונים בחינוך, 1991,55-59 .
מרקוס אליעזר, ילדים וטלויזיה, ירושלים, 1985.
ניב יעקב, "חינוך אידאלי בגיל הרך", הד הגן, תשל"ד, חוברת ב'.
ניר ר. ובן אמיתי י., עיונים בחינוך, כרך 30, מאי 1981.
סקרי האזנה לרדיו וצפיה בטלוויזיה, רשות השידור, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1988.
עימות בין ערכים, משרד החנוך, מהדורה שלישית, 1988.
שנלר רפאל,"הטלויזיה ומיקומה בין עיסוקי שעות הפנאי", עיונים בחינוך, ינואר 1984.
שנלר רפאל, משמעותם החברתית של דפוסי הצפיה בטלויזיה בנוער הישראלי, אוניברסיטת חיפה, 1979.
שנלר רפאל, הדרכת נוער לצפייה ביקורתית ובררנית בטלויזיה, אוניברסיטת חיפה, 1981.
הערכת פרה פילוט מסידרת האקטואליה לילדים "בגובה העיניים", הטלויזיה החינוכית, אפריל 1994.
RALPPH K.SCHWITZGEBEL, CHANGING HUMAN BEHAVIOR, HARVARD 1974.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקטיביות הצפיה בטלויזיה", סמינריון אודות "אפקטיביות הצפיה בטלויזיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.