היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרטת המשק בהונגריה

עבודה מס' 010257

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נסיונות הפרטה בהונגריה, שיטות ותוצאות. תנאים להפרטה והסבר על הפרטת הבנקים.

5,959 מילים ,8 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא.
2. הקדמה- מהי הפרטה.
3. תנאים להפרטה.
4. ביצוע ההפרטה בפועל.
5. הפרטת הבנקים.
6. סיכום.
7. ביבליוגרפיה.

העולם תמיד התעניין בצמיחתן הכלכלית של הארצות הסוציאליסטיות.
מאז חוסל ההרס שנגרם על ידי מלחמת העולם השניה ועד אמצע שנות השבעים, היה להתפתחות המשק של הארצות הסוציאליסטיות האירופאיות אופי אקסטנסיבי ביסודו. קצב ההתפתחות גדל במידה ניכרת אולם לא פרץ קדימה. מאז השיחרור הפכה הונגריה למדינה תעשיתית אולם קומוניסטית, אשר אמצעי היצור כולם בבעלות הממשלה. מאז הקמת מועצה לעזרה הדדית כלכלית (מלכ"ה) ההכנסה הלאומית של הארצות הסוציאליסטיות גדלה במשך שלושת העשורים האחרונים כמעט פי שלוש.
בשנות השבעים התגבשה המחשבה כי אולי רצוי להפוך את המשק ליותר פתוח, ולהביא יזמים מבחוץ. אי לכך החלה ממשלה למכור חברות בבעלותה ליזמים פרטיים.
התפתחותם הכלכלית של הארצות אלו הפכה בשנים האחרונות מורכבת יותר; השתנו יחסי הגומלין בין גורמי הצמיחה ואופי התהליכים הכלכליים. הצמיחה מתאפשרת כתוצאה מפעולת גורמים רבים ועל כן אין זה קל לאפיינם, אולם ניתן לציין את הגורמים החשובים ביותר הקובעים את קצב הצמיחה הכלכלית: גודל כח העבודה האזרחי, מבנהו של כח זה והתפתחותו הטכנית, אמצעי היצור, הבעלות עליהם, ההשקעות ומידת יעילותם.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את ניסיונות ההפרטה בהונגריה, את שיטותיהן, ואת תוצאות ההפרטה. השיטה תוצג להלן, תוך פרוט לגבי מהותה ותוצאותיה.

מקורות:

הואוש יאנוש, "צמיחה כלכלית וניהול המשק הסוציאליסטי", ערכים, 1981.
מנסיאן דוד, "קפיטליזם בנוסח הגולאש", מקראות במינהל, 1988.
קנולר יהודית, "חבלי ההפרטה בהונגריה", ניהול, 1992.
MCGEE JOAN S., INDUSTRIAL ORGANIZATION, N.Y. 1977.
SCHNIZER ADI, RATIONAL COMMUNIST SPONTANEOUS PRIVATIZATION AND THE TRANSITION FROM SOCIALIZATION, BAR-ILAN UNIVERSITY, 1993.
"PRIVATIZATION IN HUNGARY", PRIVINFO, JANUARY, 1994.
"PRIVATIZATION MONITOR", S.P.A, APRIL 1994.
WLODZIMIERZ BRUS AND KAZIMIERZ LASKI, FROM MARX TO THE MARKET, OXFORD, 1991.
Robert Mundell, 1993. "EMU and the International Monetary System, A Transatlantic Perspective," Working Papers 13, Oesterreichische Nationalbank (Austrian Central Bank).

תגים:

הפרטה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרטת המשק בהונגריה", סמינריון אודות "הפרטת המשק בהונגריה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.