עבודה מס' 070579
מחיר: 179.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: עבודה זו תבחן את הסיבה לכך שמתבגרים מאומצים עשויים לפתח זהות שלילית ותחושת מסוגלות עצמית נמוכה יותר ממתבגרים הגדלים בביתם. מטרת העבודה לספק הסבר שיסייע ליועצים לחזק תפיסות עצמיות חיוביות בקרב תלמידים מרקע זה.
8,069 מילים ,40 מקורות ,2018
קבלת ההחלטה להוציא ילד מהבית קשורה לשירותי הרווחה במדינת ישראל, אולם ההתמודדות במערכת החינוכית עם תלמידים השוהים במסגרות חוץ-ביתיות היא זירת התמודדות נוספת של יועצים חינוכיים. ההכרה בתפקידם המורכב של היועצים ובתרומתם לאספקטים פסיכולוגיים, כוללת את האתגר הניצב לפתחם של יועצים האחראים על תלמיד או קבוצת תלמידים השוהים במוסדות חינוכיים, במשפחות אימוץ. כאשר מדובר בתלמידים מתבגרים ניתן להניח שאחת הסוגיות המרכזיות לגיל ההתבגרות - גיבוש הזהות - מורכבת יותר כאשר מדובר בתלמידים ממסגרות חוץ-ביתיות.
עבודה זו תבחן את הסיבה לכך שמתבגרים מאומצים עשויים לפתח זהות שלילית ותחושת מסוגלות עצמית נמוכה יותר ממתבגרים הגדלים בביתם. מטרת העבודה לספק הסבר שיסייע ליועצים לחזק תפיסות עצמיות חיוביות בקרב תלמידים מרקע זה.
שאלת המחקר של העבודה היא, מהו תפקידו של היועץ החינוכי בהבניית הזהות העצמית של מתבגרים מאומצים?
הפרק הראשון ידון באופן כללי במסגרות חוץ-ביתיות שאליהם מופנים ילדים בישראל. הפרק יפתח בתיאור כללי של מסגרות חוץ-ביתיות והשפעתן תוך פירוט נקודות מרכזיות המאפיינות אומנה ואימוץ. כמו כן בפרק זה תתואר המדיניות בישראל באשר להוצאת ילדים מבתיהם, ייבחנו השיקולים המעורבים בהחלטה להוציא ילד בסיכון מביתו, ויוצגו בקצרה ההשלכות של החלטה זו.
הפרק השני ידון בזהות העצמית של מתבגרים מאומצים. הפרק יבוסס על הקשר שבין דפוס ההתקשרות לבין הבניית אספקטים של ה"עצמי". לשם כך תוצג תחילה תיאוריית ההתקשרות ויבחנו דפוסי התקשרות של מתבגרים שהוצאו מבתיהם. בהמשך תתואר ההשפעה של סגנון התקשרות לא בטוח על התפתחות הזהות ותחושת המסוגלות העצמית. כמו כן הודות לכך שטיב המסגרת החוץ-ביתית משפיעה על דפוס ההתקשרות יפורטו מאפיינים ייחודיים לאימוץ המשפיעים על ההתקשרות וממילא גם על גיבוש הזהות.
בפרק השלישי יוצג תפקידו של היועץ החינוכי בהבניית הזהות העצמית של מתבגרים מאומצים. תפקיד זה כולל הדרכה וליווי לצוות המורים, להורים המאמצים ולתלמיד עצמו. בפרק תוצג תרומתו האפשרית של היועץ להקניית ביטחון נרכש באמצעות סיפוק חוויית התקשרות בטוחה. כמו כן הדיאלוג בין היועץ לתלמיד יוצג ככזה המאפשר לטפח זהות עצמית חיוביות ותחושת מסוגלות עצמית גבוהה.
העבודה תישען על מגוון רחב של ספרים מתחומי החינוך, הפסיכולוגיה והרווחה. תכנים רבים יישאבו מכתבי עת מקצועיים בתחום כמו "חברה ורווחה", "מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית" ו"שבילי מחקר".
תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
פרק ראשון: מסגרות חוץ-ביתיות בישראל
1. סידור חוץ ביתי
1.1 אומנה
1.2 אימוץ
1.3 פנימייה
2. המדיניות בישראל לגבי הוצאת ילדים מהבית
3. שיקולים בהוצאת ילד לסידור חוץ-ביתי
4. השלכות של הוצאת ילדים למסגרת חוץ-ביתית
פרק שני: הזהות העצמית של מתבגרים מאומצים
1. תיאוריית ההתקשרות והשפעותיה על הזהות העצמית
1.1 דפוסי התקשרות בגיל ההתבגרות
1.2 השפעת סגנון התקשרות לא בטוח על הזהות העצמית
2. זהות עצמית בקרב מאומצים
פרק שלישי: תפקיד היועץ בהבניית הזהות העצמית בקרב מתבגרים מאומצים
1. יעוץ והדרכה לצוות המורים
1.1 הכשרה והדרכה כללית בסדנאות
1.2 ליווי מקרי אימוץ באופן פרטני
2. עזרה ויעוץ להורים
3. עזרה ויעוץ למתבגר המאומץ
3.1 תפקיד היועץ בהבניית זהות אישית
3.2 דיאלוג יועץ-תלמיד ככלי לטיפוח זהות עצמית
סיכום
ביבליוגרפיה
ייעוץ חינוכי · אימוץ · זהות עצמית · מתבגרים · אימוץ · מצוקה · מצבי משבר · אומנה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקיד היועץ החינוכי בהבניית זהות עצמית בקרב תלמידים מתבגרים מאומצים", סמינריון אודות "תפקיד היועץ החינוכי בהבניית זהות עצמית בקרב תלמידים מתבגרים מאומצים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.