היישום אינו מחובר לאינטרנט

משמעות הכתב באמנות ישראלית אצל שלושת האמנים-רפי לביא,משה גרשוני ונורית דוד

עבודה מס' 040382

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפה המילה מול המראה, מימד צורני,איקונוגרפי והיגד אישי.

5,164 מילים ,23 מקורות

תקציר העבודה:

מילים זוכרות מילים. הן פועלות מתוך רבדי אסוציאציה וסוגסטיה הקשורים עימן היסטורית ותרבותית. מרבדים אלה יוצאים נשכרים הדימויים הויזואליים שבצידן ומכך יצאה נשכרת יצירת האמנות כולה.
מילים, בכוחן האגרסיבי, יכולות לעצבן, לגרות, אך תמיד לעורר, וכך להשפיע על ההתבוננות הפסיבית של הצופה בתמונה. ויותר - אם נסחף הצופה והשתתף ביצירה, זהו הישגה של האמנות המודרנית.

השיתוף נעשה ע"י קריאת הכתוב, הנסיון וההצלחה (או אי ההצלחה) לפענח את תוכנו ויצירת גשר מילולי אל הדימויים החזותיים.

עבודה זו מנסה לנתח את התגלגלות הופעת הכתב ביצירות אמנים בינלאומיים וישראלים, מתחילת המאה העשרים ועד ימינו, תוך שימת דגש מיוחד על עבודותיהם של שלושה אמנים ישראלים בולטים: רפי לביא, משה גרשוני ונורית דוד.
שני ציירים וציירת, ולכל אחד איקונוגרפיה פרטית, עם השפעות תרבותיות כלל אנושיות ויחד עם זאת מאד ישראליות, ואף יהודיות.

לכל אחד אמירה משלו, הניזונה ממוטיבים באמנות המערבית, ממסורת יהודית, מפילוסופיות של המאה העשרים, משאריות תפישות מושגיות ומסגנון פוסט מודרניסטי עכשווי.
רפי לביא כותב 'גרניום' באותיות דפוס, משה גרשוני קורא בכתב עגול וילדותי 'חיל נהדר!' ונורית דוד מסמנת מפות-שבילים של דיאלוג אבוד בחלל ובזמן בין הבת לאביה. כל אמן משתמש בכתב לצרכיו, ועובד איתו באספקט שונה, אך כולם יוצרים גשר נוסף אל הצופה, קריא ומובן - לפחות לקריאה, אם לא לפענוח עד שורש דעתו של היוצר. ובכך השיגו את מבוקשם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. כתב-דימוי: השפה המילולית מול הדימוי הויזואלי
משמעויות איקונוגרפיות באמנות הבין-לאומית
השימוש בכתב באמנות הישראלית, השפעת המסורת היהודית
3. הופעת הכתב אצל שלושת האמנים: מימד צורני, איקונוגרפי והיגד אישי

מקורות:

1. גדעון אפרת, לגעת - אמנות ישראל בשלהי שנות ה- 80, הוצאת "אמנות ישראל", ירושלים, 1988, עמ' 28.
2. רעיה זומר, "כתבדימוי: המרכיב המילולי באמנות ישראל לקראת שנות ה- 90", קטלוג תערוכה במוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד, 1991.
3. 'תערוכת נורית דוד בגלריה גבעון', "ארבע על חמש", מס. 54, מאי 1994, עמ' 17.
4. נורית דוד, 'כשבויס היה בהריון', קטלוג "הנוכחות הנשית - אמניות ישראליות בשנות השבעים והשמונים", אוצרת אלן גינתון, מוזיאון ת"א לאמנות, 1990, עמ' 47.
5. נורית דוד, 'הכיתה היא בסירה נטושה - על העבודות הסיניות', חוברת "קו" 4/5, נובמבר 1982, עמ' 74.
6. איתמר לוי, 'האפשרות הפואטית - על תערוכתה של נורית דוד בגלריה גבעון', חוברת "סטודיו", מס. 55, אוגוסט 1994, עמ' 29.
7. שרית שפירא, 'מצבות של בית- האב', קטלוג תערוכת נורית דוד בגלריה גבעון, מאי 1991, עמ' 1.
8. רות שטיין, 'עבודת האדמה, עבודת הציור, עבודת הנפש: נורית דוד - "הרוקח", קטלוג תערוכת נורית דוד בגלריה גבעון, מאי 1991, עמ' 4.
9. שרית שפירא, "מסלולי נדודים - הגירה, מסעות ומעברים באמנות ישראלית עכשווית", קטלוג תערוכה במוזיאון ישראל, ירושלים, 1991, עמ' 126-132.
10. מאיר אהרונסון, "רפי לביא", קטלוג תערוכה במוזיאון לאמנות ישראלית רמת-גן, 1988, 1. עמ' 1.
11. חיים לוסקי,'מודלים של אין-ברירה או יד ענוגה?, רפי לביא קרטוגראף, תערוכה בגלריה בוגרשוב', חוברת "סטודיו" מס. 52, אפריל 1994, עמ' 59.
12. אדם גרשוני, 'הפעולה הציורית היא המחשבה - רפי לביא "ראשים וכדים" בגלריה גבעון', חוברת "סטודיו" מס. 24, 1991, עמ' 62.
13. "אמנות ישראלית ביחס לזהותה - שיחה עם לביא', חוברת "קו" 4/5, נובמבר 1982, עמ' 12.
14. גדעון אפרת, 'איך נפלו גיבורים', חוברת "משקפיים" מס.22, אוקטובר 1994.
15. שרה ברייטברג-סמל, 'משה גרשוני - חיילים בקברט', חוברת "קו" מס. 3, דצמבר 1981, עמ' 17.
16. "אני חייל" משה גרשוני, תערוכה בגלריה גבעון, חוברת "ארבע על חמש" מס. 52, מרץ 1994, עמ' 18.
17. טלי תמיר, "אני חייל" משה גרשוני ציורים 1980-1982, תערוכה בגלריה גבעון, חוברת "סטודיו" מס. 52, 1994.
18. דוד גינתון, "רפי: הציורים המוקדמים 1957-1961", קטלוג תערוכה במוזיאון ת"א לאמנות, 1989.
19. אריק קילמניק, משה גרשוני - הדפסים 1992-93, ת"א, 1993.
20. דן מירון, משה גרשוני: י"ג תחריטים לשירי ח.נ. ביאליק, 1988.
21. יגאל צלמונה, "משה גרשוני 1980-1986", סטטוס מוזיאון ישראל, ירושלים.
22. שרה ברייטברג-סמל, "רפי לביא", קטלוג תערוכה במוזיאון ת"א, 1979, עמ' 7.
23. Itamar Levi,'The Artistic Experience - A Dialogue between Parts of Self'," Moshe Gershuni 1987-1990", Tel Aviv Mueseum of Art, 1990

תגים:

לשון · מילים · איקונוגרפיה · דאדא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משמעות הכתב באמנות ישראלית אצל שלושת האמנים-רפי לביא,משה גרשוני ונורית דוד", סמינריון אודות "משמעות הכתב באמנות ישראלית אצל שלושת האמנים-רפי לביא,משה גרשוני ונורית דוד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.