עבודה מס' 071165
מחיר: 229.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון בתפקידה של התקשורת במלחמה וכיצד נתפסה התקשורת במהלך מלחמת לבנון השניה?
5,540 מילים ,21 מקורות ,2017
ניתן להגדיר את התקשורת תוך כדי שימוש במושגים כגון: שפה משותפת, אינטראקציה חברתית, ערוצי התקשורת ובקליטה, פענוח והבנה של מסרים. התקשורת בחברה המודרנית היא אחד מעמוד התווך של החברה האזרחית. התקשורת ירשה את תפקידיה הרבים מן המפלגות הפוליטיות, מהשלטון, מהקהילה ואפילו מהמשפחה וממערכת החינוך. כוללותה מעניק לה כוח רב שיש לו השלכות על חייו הפוליטיים, התרבותיים והפרטיים של האזרח. (מוני מרדכי, 1999).
התהליך המשמעותי ביותר בשלהי המאה העשרים ובתחילת המאה העשרים ואחת הוא הגלובליזציה. היא שינתה את הזירה הבינלאומית והשפיעה עמוקות הן על הדיפלומטיה הציבורית והן על תופעת המלחמה. כלי הדיפלומטיה הציבורית החדשה, דוגמת האינטרנט, הרשתות החברתיות, רשתות התקשורת והשידור הבינלאומי, השתכללו בעידן זה והטביעו את חותמם על שני תחומים אלה. הגלובליזציה, על התפתחויותיה הכלכליות, הפוליטיות, החברתיות והתרבותיות, מתרחשת כתוצאה מחידושים טכנולוגיים שניזונים ממנה ונעזרים בה. עידן הגלובליזציה קשור קשר הדוק לתקשורת. ההתייחסות לעולם כאל יחידה אחת מבחינה כלכלית ופוליטית הגדילה את עוצמת התקשורת, בפרט בכל הנוגע להשפעתה על תהליכים מדיניים. קשה לתאר היום אירועים בינלאומיים ללא נוכחות התקשורת וכך גם בהקשר של מלחמות (שי, 2013). מחקר זה מתמקד בתפקידה של התקשורת בעת מלחמה ובמהלך מלחמת לבנון השניה בפרט.
מלחמת לבנון השניה היתה מלחמה שפרצה לה בקיץ 2006 לאחר חטיפת שלושה חיילי צה"ל בגבול לבנון. סיקור מלחמה זו הביא לידי תגובות רבות בקרב הציבור הישראלי בקרב הממשל כלפי תפקידה של התקשורת בעת מלחמה ומציאת הקו הדק בין הרצון לסקר כל אירוע ואירוע ובין הצורך לשמור על בטחון המדינה ולאפשר דעת קהל חיובית כלפי הכוחות הלוחמים בשטח.
רקע זה מוביל אותי לבחון בעבודה זו את שאלת החקר הבאה: מהו תפקידה של התקשורת במלחמה וכיצד נתפסה התקשורת במהלך מלחמת לבנון השניה?
שאלות משנה עליהן ארחיב הינם:
א. מהי תקשורת ומהי תקשורת המונים?
ב. כיצד פעלה התקשורת במהלך מלחמת לבנון השניה?
ג. מהן העמדות כלפי תפקודה של התקשורת במהלך מלחמת לבנון השניה?
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תפקידה של התקשורת במדינה דמוקרטית
2.2 תקשורת ההמונים
2.3 מלחמת לבנון השניה
2.4 התקשורת במהלך מלחמת לבנון השניה
3. דיון א'
4. דיון ב'
5. ביבליוגרפיה
תקשורת · ישראל · מלחמה · לבנון · העברת מידע · דיווח · סקירה · רייטינג · רווח · חשיפה · הנגה · אובייקטיביות · צפייה · בטחון · ביטחון · תפקיד · ידיעה · תועלת · ציבור · מורל
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת בעת מלחמה - מלחמת לבנון השניה", סמינריון אודות "תקשורת בעת מלחמה - מלחמת לבנון השניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.