היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת אי ביטחון תעסוקתי על ביצועי העובד

עבודה מס' 071059

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין הביטחון התעסוקתי של העובד ובין ביצועיו של העובד בארגון?

5,294 מילים ,16 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

אי ביטחון תעסוקתי הינו סיטואציה ייחודית השונה מן התנסות בפיטורין בפועל או מן האבטלה (Baron & Greenberg, 1997) ונחשבת לשלב מעבר בין ביטחון תעסוקתי לאבטלה. אי ביטחון תעסוקתי יכול להיות שלב בתהליך שבסופו סיום העסקה. החוויה נובעת בעיקרה מחוסר התאמה הולכת וגדלה בין הפרמטרים המבניים של העסקה, שנותרו ללא שינוי ולא נפגעו, לבין פירושיו של העובד את האירועים, המגמות והשינויים המתרחשים (Wanberg & Banas, 2000).
במהלך מחקר זה נתבונן בשני משתנים עיקריים: בטחון תעסוקתי וביצועי העובד.
כאשר שאלת המחקר המנחה הינה האם קיים קשר בין ביטחון התעסוקתי של העובד, לתפיסת הביצועים שלו?
בחלק הראשון של המחקר אציג סקירת ספרות אשר סוקרת ומגדירה את מרכיב הביטחון התעסוקתי בארגון, וכן את ביצועיו של העובד בארגון.
בנוסף ארחיב בחלק זה על הארגון עצמו, בו התבצע המחקר על מנת לתת רקע לתהליכים שמתרחשים בו מבחינה ארגונית ומשפיעים על הביטחון התעסוקתי ועל ביצועי העובדים בארגון זה.
בחלק השני של המחקר אציג את פרק המחקר של עבודה זו, אשר תגדיר את שאלת המחקר, אוכלוסיית המחקר, כלי המחקר ואופן שיטת איסוף הנתונים. חלק זה יפרט למעשה את השיטה בה נעשה שימוש במחקר ואת דרך ביצועו החל מהגדרת המשתנים השונים ועד השיטות הסטטיסטיות אשר נעשה בהם שימוש למתן מענה על שאלת המחקר והשערותיה.
בחלק השלישי של המחקר אציג את ממצאי המחקר אשר עלו מתוך ניתוח השאלונים שחולקו למשתתפי מחקר זה. בחלק זה אציג את מאפייניו השונים של המדגם, את תוצאות מבחני הקשר השונים ואת תוצאות מבחני ההבדלים בין קבוצות שונות במדגם.
לבסוף, בחלקו הרביעי של המחקר אציג דיון בנושא תוך בחינת מגבלות המחקר הנוכחי ואציע מספר הצעות למחקר המשך שיכולים לתרום לתחום התרבות הארגונית בהיבט שימור העובד בארגון תוך הקפדה על רמת ביטחון תעסוקתי גבוהה וכתוצאה מכך רמת ביצועים גבוהה.

לנושא זה חשיבות רבה בעיני בשל העובדה כי ארגונים רבים כיום, בפרט בעידן ההיי-טק, אינם מצליחים להבטיח ביטחון תעסוקתי לאורך זמן. למחקר הנוכחי יכולת לרתום ארגונים רבים להבנה כי בטחון תעסוקתי הינו אחד הגורמים החשובים בצרכיו של העובד וכי שמירה על מרכיב זה יכולה להעצים את ביצועיו של העובד בטווח הזמן המיידי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ביטחון תעסוקתי
2.2 ביצועי עובדים
2.3 בחינת הקשר בין בטחון תעסוקתי וביצועי העובד בארגון
2.4 הצגת הארגון בו התבצע המחקר
3. פרק השיטה
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערת המחקר
3.3 משתני המחקר
3.3.1 משתנה תלוי
3.3.2 משתנה בלתי תלוי
3.4 מדגם המחקר
3.5 שיטת המחקר
3.6 כלי המדידה
3.7 הליך המחקר
3.8 שיטות סטטיסטיות

4. ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתני המחקר החדשים
4.4 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 מגבלות המחקר הנוכחי
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

השינוי הבולט בעולם העבודה כחלק מהמהפכה התעשייתית הוא המעבר מסביבה עסקית יציבה, בה הדרישות שהציבה הסביבה היו יחסית קבועות, אל סביבה עסקית סוערת ומשתנה, התלויה לא רק בארץ הספציפית בה פועלת החברה או סניפה, אלא גם בשינויים בינלאומיים . שינויים אלה מאלצים ארגונים רבים להסתגל לסביבה הסוערת באמצעות שינויים במבנה הארגוני שלהם ובמערכת היחסים שבין העובד לארגון. במצב זה ארגונים רבים אינם יכולים להציע לעובדיהם חוזי העסקה לטווח ארוך, כי אם אך ורק לציידם בכישורים אשר יעזרו להם בעיסוקיהם בעתיד (Wanberg & Banas, 2000).

תגים:

תעסוקה · עבודה · ארגון · ביצועים · עובד · מגדר · בטחון · כלכלה · מנהל עסקים · העסקה · אבטלה · גברים · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת אי ביטחון תעסוקתי על ביצועי העובד", סמינריון אודות "השפעת אי ביטחון תעסוקתי על ביצועי העובד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.