היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמון העובדים בארגון ומאמץ בעבודה אצל עובדי חל"ת ועובדים שנשארו בארגון

עבודה מס' 071008

מחיר: 369.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים במוטיבציה, אמון בארגון, מחויבות לארגון, מאמץ ותפיסת הצדק הארגוני בין עובדים אשר נשארו לעבוד בארגון ובין עובדים אשר הוצאו לחל"ת או פוטרו?

11,011 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד דפוס התנהגות של ארגונים שונים בתקופת הקורונה משפיעה על עובדים, כאשר ההבדלים הנבחנים בין ארגונים הם ארגונים שהוציאו עובדים לחל"ת, ארגונים שפיטרו עובדים וארגונים שהמשיכו כרגיל. הבדלים אלה נבחנו בהשפעתם על מחויבות עובדים לארגון, מוטיבציית עובדים, מאמץ עובדים בעבודה, תפיסת צדק ארגוני של העובדים ואמון העובדים בהנהלת הארגון.
העובדים שכן נשארו במקום העבודה חוו את החלטות אלה על עמיתיהם באופנים רבים. להחלטות ארגוניות אלה ישנן השלכות מהותיות על עובדים קיימים ואלה למעשה נבחנו במחקר זה. לפיכך, שאלת המחקר אשר הובילה את מחקר זה היתה: האם קיימים הבדלים במוטיבציה, אמון בארגון, מחויבות לארגון, מאמץ ותפיסת הצדק הארגוני בין עובדים אשר נשארו לעבוד בארגון ובין עובדים אשר הוצאו לחל"ת או פוטרו? שאלת מחקר זו הובילה לבחינת 5 השערות מחקר שונות. בחינת השערות המחקר נעשתה על ידי חלוקת שאלון למדגם מייצג של 90 נדגמים כאשר המדגם התחלק ל-3 קבוצות: 30 עובדים שארגונם הוציא עובדים לחל"ת, 30 עובדים מארגונים שפיטרו עובדים, ו-30 עובדים מארגונים שהמשיכו להעסיק עובדים כרגיל.
ממצאי המחקר הצביעו על כך כי השערות המחקר אוששו וכי קיימים הבדלים מהותיים ומובהקים בין עובדים מארגונים שפעלו כרגיל ובין ארגונים שפיטרו עובדים וזאת בהיבטים של מחויבות עובדים, אמון עובדים בהנהלה, מוטיבציית עובדים, מאמץ עובדים בעבודה ותפיסת צדק ארגוני בקרב העובדים הנשארים בארגון.
לאור אינטגרציה של כלל הממצאים התיאורטיים והאמפיריים של מחקר זה, ניתן לומר כי מסקנת המחקר הינה כי לפיטורים או הוצאה לחל"ת של עובדים קיימת השפעה שלילית רבה על עובדים הממשיכים לעבוד בארגון וזאת בהקשר למוטיבציה שלהם, מחויבות שלהם, אמון שלהם בארגון, מאמציהם בעבודה ותפיסת הצדק הארגוני שלהם.
מתוך כך ולאור מסקנה זו, המחקר תורם תרומה יישומית רבה לארגונים כאשר יישום ממצאים ומסקנות מחקר זה צריכים ליצור לארגונים הבנה כי פיטורים או הוצאה לחל"ת של עובדים מתוך הארגון לא משפיעה רק על אותם עובדים אלא יש לה השלכות רבות גם על העובדים שנשארים לעבוד בארגון כאשר השפעות אלה שליליות ופוגעות באותם עובדים במובנים רבים. לפיכך, על ארגונים לשאוף ככל שניתן לצמצם גם בתקופות קשות פיטורי עובדים או הוצאה לחל"ת מתוך הבנה שיש לכך השלכות שליליות רבות על כלל הארגון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פיטורים ממקום העבודה
2.2 השפעות פיטורים בארגון על העובדים
2.2.1 אמון עובדים
2.2.2 מאמץ עובדים בארגון
2.2.3 מוטיבציה
2.2.4 צדק ארגוני
2.2.5 מחויבות ארגונית
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 ממצאים תיאוריים של משתתפי המחקר
4.1.1 ארגונים שפיטרו עובדים
4.1.2 ארגונים שהוציאו לחל"ת עובדים
4.1.3 ארגונים שעבדו כרגיל
4.2 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פיטורים הינו התהליך בו אנו נאלצים להיפרד מעובד ולשחרר אותו לשוק העבודה לרוב נגיע לכך מסיבות של חוסר התאמה מצד העובד או מבעיה בתפקודו של העובד אך קיימים מקרים בהם נפטר עובד מתוך סיבה של קיצוצים פיטורים נובעים מירידה בביקוש לעבודה, אשר בתורו נגזר הביקוש לסחורות ושירותים. עם זאת, מעסיק יכול להגיב לירידה בביקוש לעבודה על ידי הפחתת השכר, צמצום מספר העובדים באמצעות פיטורים, או צמצום שעות העבודה לעובד באמצעות שיתוף עבודה (Knight & Latreille, 2000‏).

תגים:

עבודה · תעסוקה · אמון · חופשה ללא תשלום · פיטורים · מוטיבציה · מחויבות · צדק · מאמץ · קורונה · קוביד · covid · מחלה · מגיפה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמון העובדים בארגון ומאמץ בעבודה אצל עובדי חל"ת ועובדים שנשארו בארגון", סמינריון אודות "אמון העובדים בארגון ומאמץ בעבודה אצל עובדי חל"ת ועובדים שנשארו בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.