היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכת היחסים בין ישראל וארה"ב בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב

עבודה מס' 070945

מחיר: 309.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התאפיינה מערכת היחסים בין ישראל וארה"ב בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב?

7,334 מילים ,20 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה לעסוק ביחסים שבין ישראל וארה"ב לאורך השנים תוך התמקדות ביחסים אלה במהלך כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב בין השנים 2009-2017. שאלת המחקר המובילה את עבודה זו היא: כיצד התאפיינה מערכת היחסים בין ישראל וארה"ב בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב?
הפרק הראשון עוסק ביחסים בין ישראל-ארה"ב לאורך ההיסטוריה כאשר הפרק מתאר את התפתחות היחסים בין המדינות ומתאר נקודות ציון היסטוריות ביחסים אלה ומתמקד באירוע של הרכבת האווירית של ציוד צבאי מארה"ב לישראל במהלך מלחמת יום הכיפורים.
הפרק השני עוסק בברק אובמה תוך תיאור העלייה לשלטון, דמותו ותפיסותיו המדיניות. הפרק השלישי עוסק בעיצוב יחסי ישראל ארה"ב בתקופת ברק אובמה כאשר פרק זה מתמקד תחילה בתפיסת ישראל כלפי אובמה עת כהונתו ולאחר מכן בתמורות שחלו ביחסים בין המדינות במהלך תקופת ממשל אובמה. לבסוף, מופיע פרק הסיכום אשר מציג את עיקרי הממצאים שעלו מתוך סקירת הפרקים השונים של המחקר.
בחרתי להעמיק בנושא ה בשל העובדה שעד היום עוסקים רבים ביחסים בין ישראל וארה"ב ובגורמים השונים המשפיעים על יחסים אלה תוך התמקדות בקשרים האישיים שבין מנהיגי המדינות. יחסיה של ישראל עם ארה"ב הם מורכבים ומושפעים מגורמים רבים בהם תפיסת הממשל בארץ ותפיסת מדיניות החוץ של ארה"ב. בעידן טראמפ כיום אנו זוכים ליחס אוהד במיוחד מארה"ב וכעת ניתן לראות באופן ברור יותר כיצד היו היחסים בין המדינות בעידן ברק אובמה ומהם הגורמים לכך.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ישראל-ארה"ב יחסים בין מדינות לאורך ההיסטוריה
2.1 יחסי ישראל- ארה"ב
2.2 נקודות ציון היסטוריות בקשר בין המדינות
2.3 הרכבת האווירית במלחמת יום הכיפורים

3. ברק אובמה- עלייה לשלטון, דמותו ותפיסותיו המדיניות
3.1 תהליך עלייתו של ברק אובמה לשלטון
3.2 דמותו ומאפייניו של ברק אובמה
3.3 תפיסותיו הפוליטיות והכלכליות של ברק אובמה
4. עיצוב יחסי ישראל ארה"ב בתקופת ברק אובמה
4.1 תפיסת ישראל כלפי אובמה עת כהונתו
4.2 תמורות שחלו ביחסים בין המדינות במהלך תקופת ממשל אובמה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היחסים בין מדינת ישראל וארה"ב הם מורכבים לאורך שנותיה של מדינת ישראל והם כוללים בתוכם מרכיבים הסטוריים, תרבותיים ודתיים וכמובן בטחונים בין המדינות. היחסים בין שתי מדינות כה שונות בגודלן ובעוצמתן אינם יכולים להיות הדדיים ותלותה של ישראל בארה"ב הינה רבה מאוד, בעיקר מהיבטים כלכליים ובטחוניים. עם זאת, האינטרסים של ארה"ב הם כלל עולמיים וארה"ב לפיכך מחפשת את האיון שבין יחסים חד צדדיים ובין אינטרסים אזוריים (אטינגר, 2016).
ועדיין, ארצות הברית היא בעלת הברית העיקרית ולפעמים היחידה של ישראל ותמיכתה המדינית והביטחונית חיונית לביטחונה הלאומי. ארצות הברית מעורבת גם בכל הסוגיות המרכזיות שמאתגרות את ישראל : גרעין איראן, התבססות איראן בסוריה, התהליך המדיני מול הפלשתינים, יחסי ישראל והעולם הערבי וסוגיות נוספות (דקל, 2019).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכת היחסים בין ישראל וארה"ב בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב", סמינריון אודות "מערכת היחסים בין ישראל וארה"ב בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.