היישום אינו מחובר לאינטרנט

בריונות ברשת

עבודה מס' 070912

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו מקומם של ההורים בהגנה על ילדיהם מפני הסכנות באינטרנט?

5,636 מילים ,18 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את מודעות ההורים למגמות ודפוסי התנהגות של בריונות כלפי ילדים ברשת האינטרנט בהתבסס על בחינת מחקרים דומים שנעשו בארץ ובחו"ל, וכן עריכת שאלון למדגם מאוכלוסיית המחקר לבחינת דעתם ומאפייני פועלם בנושא זה.
המחקר בא לבדוק מהם מהו מקומם של ההורים בהגנה על ילדיהם מפני הסכנות הגלויות והסמויות הקיימות ברשת האינטרנט, כיצד תהליך זה בא לידי ביטוי בדפוסי הפעולה של ההורים וילדיהם בהליכי ההתגוננות השונים מפני סכנות אלו, ההשלכות של הסכנות הנ"ל על ההורים וילדיהם בישראל.
שאלת המחקר מטרתה לבחון מהו מקומם של ההורים בהגנה על ילדיהם מפני הסכנות באינטרנט? לאור השאלה הנ"ל, המחקר הנוכחי התבסס על 3 תתי שאלות:
* כיצד ההורים פועלים להתמודדות עם הסכנות הקיימות ברשת?
* כיצד הילדים מתמודדים עם הסכנות הקיימות ברשת?
* האם קיים שיתוף פעולה בין ילדים והורים בהתמודדותם עם הסכנות ברשת?

נבחן תחילה את מהות תופעת הבריונות המקוונת בקרב בני נוער, נסקור מספר מאפיינים של תופעה זו וכן השלכותיה בקרב הקרבנות ומשפחתם. בנוסף, נבחן דרכי התמודדות עם תופעה זו בקרב ההורים והמוסדות השונים. בחלק השני של המחקר נבחן את התופעה ע"י חלוקת שאלון ל-100 הורים וילדיהם בנוגע לתופעת הבריונות המקוונת וכיצד זו באה לידי ביטוי בתא המשפחתי ומהן השלכותיה על כל אחד מהפרטים במשפחה. מתוך כך, בחרתי להעמיק ולעסוק במחקר הנוכחי במתן מענה לשאלת המחקר והיא: מהו מקומם של ההורים בהגנה על ילדיהם מפני הסכנות באינטרנט.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 רשת האינטרנט- שימושים בקרב בני נוער
3.2 בריונות מקוונת
3.3 התמודדות עם התופעה בקרב הורים לילדים ובני נוער
3.4 מאפיינים דמוגראפיים
4. פרק המחקר
4.1 שאלת המחקר
4.2 השערות המחקר
4.3 אוכלוסיית המחקר
4.4 שיטת המחקר
4.5 כלי המחקר
4.6 שיטות סטטיסטיות
4.7 תיאור ופירוט השאלונים
4.8 הליך המחקר

5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתנים דמוגראפיים
5.2 אפיון הנשאלים- נתונים אישיים
5.3 יצירת משתנים חדשים
5.4 בחינת קשרים- כיוונם ועצמתם
5.5 סיכום עיקרי הממצאים
6. דיון ומסקנות
6.1 מגבלות המחקר
6.2 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים- שאלונים

קטע מהעבודה:

על פי גולדשמידט (2011), פגיעה, הטרדה, הצקה, בריונות ((bullying הם מושגים המייצגים תופעה מוכרת בשגרת בית הספר בעיקר. מדובר על פגיעה באדם אחר, הקורבן, באמצעות התנהגות אגרסיבית - פיסית או רגשית, מכוונת וחוזרת לאורך זמן. ממדי התופעה והשלכותיה, כחלק מבעיית האלימות במערכת החינוך, גדולים ומדאיגים בעולם כולו ובישראל בפרט. "פגיעה מקוונת" (Cyberbullying) מתייחסת לביטוייה של תופעה זו באמצעות הטכנולוגיות ובמרחב המקוון. מדובר "בפגיעה מכוונת וחוזרת, הנגרמת באמצעות מחשב, טלפון סלולרי, מצלמה וחפצים דיגיטאליים אחרים". פגיעה מקוונת מתייחסת להצקה להפחדה ולהטרדה באמצעות הרשת והטלפוניה: דוא"ל , מסרים מידיים ברשת, קבוצת דיון, צ'אט, יומני רשת (בלוג) אתרים אישיים, רשת חברתית, טלפונים ניידים, משחקי רשת מקוונים וכד' (גולדשמידט, 2011).

תגים:

בריונות · אינטרנט · רשת · קטינים · נוער · חינוך · הורים · סכנות · הטרדה · איומים · חשיפה · זרים · מחשב · טכנולוגיה · השפלה · פגיעה · קורבן · חרם · הטרדות · אלימות · וירטואלית · הורות · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בריונות ברשת", סמינריון אודות "בריונות ברשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.