עבודה מס' 070809
מחיר: 249.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינה תיאורטית וניתוח שאלונים.
4,972 מילים ,10 מקורות ,2017
מערכת החינוך בארץ ובעולם עוסקת רבות בתחום ההתפתחות הרגשית של ילדים וכישוריהם החברתיים. מחקרים מודרניים מהשנים האחרונות מעמיקים בנושאים אלה תוך התמקדות בתפיסת כישוריו החברתיים של הילד והשפעותיו מהיבטים שונים כגון הישגים לימודיים, ערך עצמי, מסוגלות עצמית ואף דימוי עצמי. הבחירה שלי כסטודנטית לעסוק ולהעמיק בסוגיית כישוריהם החברתיים של ילדים נובעת מתוך צורך אקדמי מהותי לבחון ולחקור את ההבדלים בין בנים ובנות הן בהיבטים של יכולות חברתיות, זאת כאשר כיום המודעות למרכיב התפתחותי זה בגיל הרך ובגילאים בוגרים יותר אלה בהתפתחות הילד יכולה לשפר תחומים נוספים בהתבגרותו כגון הישגים לימודיים ומסוגלות עצמית.
לאור הדברים הנ"ל, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את ההיבטים השונים של כישוריהם החברתיים של ילדים בכיתות א' ו-ב' והאם קיימים הבדלים בין בנים ובנות בתפיסת הכישורים החברתיים. לפיכך, המחקר בנוי על פי השלבים הבאים: בחלק הראשון מוצגת הסקירה אשר תחילה סוקרת את המשתנה של כישורים חברתיים תוך הצגת הגדרות שונות למשתנה זה וכן הבדלים ביכולת זו בין בנים ובנות.
בחלקה השני של עבודה זו תוצג מתודולוגיית המחקר המציגה את שאלת המחקר, שיטת המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, שיטת איסוף נתוני המחקר וכן אוכלוסיית המחקר אשר נדגמה במחקר זה. בחלק השלישי של המחקר יופיע פרק הממצאים, כאשר פרק זה יציג מספר קטגוריות ניתוח על פי השערות המחקר השונות אשר מקבלות מענה באמצעות ניתוחים סטטיסטיים שונים וביניהם ניתוח סטטיסטיקה תיאורית להצגת ממצאים דמוגרפיים של משתתפי המחקר וכן ניתוח השוואתי לבחינת השערות המחקר השונות העוסקות בהבדלים בין קבוצות שונות במדגם המחקר (בנים ובנות).
בחלק הרביעי יופיע דיון המסכם את ממצאי העבודה תוך שילוב הממצאים האמפיריים תיאורטית עם הממצאים הספרותיים. חלק זה כולל את מגבלותיו של מחקר זה ומציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיה הנבחנת.
כלל השלבים שתיארתי לעיל באים לתת מענה הולם על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם קיימים הבדלים בתפיסת כישורים חברתיים בין בנים ובנות בכיתות א' ו-ב'?
תוכן עניינים:
1. מבוא.
2. סקירת ספרות.
2.1 הגדרות כישורים ומיומנויות חברתיים.
2.2 חשיבות כישורים חברתיים אצל ילדים
2.3 הבדלי כישורים חברתיים בין בנים ובנות.
3. מתודולוגיה
3.1 מערך המחקר.
3.2 מטרת המחקר
3.3 המשתתפים
3.4 הליך המחקר
3.5 אתיקה במהלך הדגימה
3.6 כלי המחקר
4. תוצאות
4.1 משתתפי המדגם
4.2 ניתוח משתנה המחקר
4.3 בחינת השערת המחקר.
5. דיון.
5.1 סיכום הממצאים העיקריים.
5.2 ההיבט האישי.
5.3 שאלות פתוחות מתוך המחקר עצמו והצעה לכיווני מחקר חדשים.
5.4 מגבלות המחקר.
5.5 השלכות יישומיות של המחקר ליישום בשדה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה.
8. נספחים.
מיגדר · מינים · בנים · בנות · נשים · גברים · תפקוד חברתי · מיומנות חברתית · כישורים חברתיים · שאלון · סקר
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי מגדר בכישוריהם החברתיים של תלמידי כיתות א' ו-ב'", סמינריון אודות "הבדלי מגדר בכישוריהם החברתיים של תלמידי כיתות א' ו-ב'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.