עבודה מס' 070560
מחיר: 604.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: כיצד קהילה הורית נעשית לכוח משתף בתהליכי רפורמה בבית הספר?
7,520 מילים ,29 מקורות ,2017
העבודה הנוכחית עוסקת בנושא "קהילה הורית בתהליכי הרפורמה במסגרת הבית ספרית". שאלת המחקר הינה: "כיצד קהילה הורית נעשית לכוח משתף בתהליכי רפורמה בבית הספר?".
המושג "קהילה" הנו בעל שני מובנים: האחד - כלל הורי התלמידים של בית הספר הנתפסים בעיני הצוות כקבוצה של שותפים ובעלי אינטרס לשפר את המערכת שבה מתחנכים ילדיהם. והשני - כלל אוכלוסיית היישוב או האזור (נוי, 2014). ואילו, מערכת החינוך - מתוקף מעמדה כסוכן חברות - מחויבת להיות שחקן מרכזי בכל תהליכי העיצוב והשינוי בקהילה (שדמי-וורטמן, 2015). פישר ופרידמן (2009) ציינו, כי עד תחילת שנות התשעים היה מקובל להמשיג את תחומי המעורבות של ההורים על פי דפוס מעורבותם בעבודת בית הספר. ואילו, מתחילת שנות התשעים נעשה ניסיון לקשור בין מעורבות ההורים לסיבות המביאות למעורבות זו. כשלטענת פרידמן (2010), באמצע שנות התשעים ניתן היה לשמוע לראשונה את המושג "שיתוף הורים". המחקר כולל בתוכו מספר גישות המתמקדות בתהליכי השוני הפוקדים את מערכת היחסים בין בית ספר וקהילה. כששתי אסכולות מרכזיות קשורות בכך: האחת, הרואה בחברה האזרחית מרחב פעילות נפרד מהמדינה; והשנייה, המזהה את החברה האזרחית כמרחב פעולה עצמאי המשמש משקל נגד למדינה ולמוסדותיה (גופר, 2002). במקביל, ניתן לזהות שלוש נקודות השקפה מרכזיות הקשורות בהתערבות הורית במסגרת הבית ספרית: האחת, "הדלת הסגורה", מעורבות והתערבות הקהילה בתהליך החינוך של הילד היא חיצונית ופוגעת; השנייה "הדלת הפתוחה", מרבית התהליכים החינוכיים הבסיסיים מתרחשים מחוץ לכותלי בית הספר; השלישית, "תאוריית האיזון", קיום יחסים אינטימיים בין בית הספר ובין הקהילה צריכים להיות מאוזנים בדרגות שונות ובמצבים שונים (פרידמן, 2010). למעשה, ניתן לזהות שני סוגים של מנועים המניעים את היווצרותן של רפורמות: מנועים שגויים, המקובלים והנחשבים, ומנועים נכונים, המבטיחים שינויים אמתיים וקידום הוראה ולמידה (פולן, 2010). למשל: מחקרו של אריאזה שהתמקד ברפורמות בחינוך בכלל ובהתערבות של הורים בחינוך בפרט (Arriaza, 2004). על פי המחקר, למרות העובדה שעד היום חלק מהאנשים השותפים לרפורמה אינם יכולים להסביר במדויק את הצלחת השינוי, הרי שרובם מודעים ליכולתה של המערכת החברתית ככוח ליצירת שינויים ולעמידה מול אתגרים בהצלחה.
העבודה הנוכחית הינה עבודה עיונית והיא תכלול מספר פרקים: האחד, רקע, שבו אתמקד בקווים כלליים במערכת היחסים הקיימת בין קהילה לבית הספר. השני, קהילתיות בחינוך, שבו אתמקד בתופעת הקהילתיות. השלישי, גישות לשינוי תהליכים חינוכיים, שבו אתמקד במספר גישות מרכזיות הקיימות במחקר. הרביעי, מעורבות הורית, בדגש על: סוגי מעורבות בהתאם לפרופיל ההורים; החמישי, הכנסת חידושים בחינוך, בדגש על: הגורמים, התהליכים והתוצאות; והשישי, דיון וסיכום, שבהם אעסוק בהרחבה בשאלת המחקר.
תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 :קהילתיות בחינוך
פרק 2: גישות לשינויי תהליכים
פרק 3: מעורבות הורית
פרק 4: הכנסת חידושים בחינוך - גורמים, תהליכים ותוצאה
פרק 5: דיון ומסקנות
רשימת מקורות
שינוי · מערכת החינוך · קהילה · קהילת בית הספר · הורים · מורים · רפורמה · רפורמות · שיתוף
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות הורית ככוח לשינוי בבית הספר", סמינריון אודות "מעורבות הורית ככוח לשינוי בבית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.