עבודה מס' 070497
מחיר: 219.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בניית תוכנית עסקית לכניסה לתחום חדש - שמן תעשיות ותחום הקוסמטיקה.
7,649 מילים ,12 מקורות ,2014
מטרת התוכנית הינה בחינת אפשרויות לכניסת החברה לשוק חדש תוך הרחבת קו המוצרים של החברה בתחומים אשר, ראשית, אינם זרים לה, ושנית - יש באפשרותה לפעול בהם ברמת איכות גבוהה מסיבות שונות שיפורטו בגוף התוכנית.
הרעיון העסקי הינו כניסה לשוק הקוסמטיקה, תוך ייצור שמני הזנה לגוף וקרמי ידיים טבעיים המבוססים על שמנים טהורים. ייחודה של הקוסמטיקה תוצרת "שמן" תהא שימוש ב- 100% מוצרים טבעיים וייצור מקומי, תוך השגת מטרה משנית חשובה לא פחות - חיזוק התעשייה המקומית הישראלית.
ננתח רעיון עסקי זה עפ"י מודל abell:
* קהל היעד הינו שוק צרכני הקוסמטיקה העממית בישראל - בעיקר נשים ונערות (15-60) ממעמד הביניים (סוציו-אקונומי ממוצע).
* צרכי קהל היעד הינם מוצרי קוסמטיקה, בעיקרם תחליבים, אשר הינם איכותיים ועם זאת במחירים סבירים, המיוצרים מחו"ג טבעיים.
* סיפוק הצרכים הללו יעשה ע"י שימוש ביכולות הליבה של החברה לייצר שמן איכותי אשר יהווה חו"ג איכותי וטוב למוצרי הקוסמטיקה. מאחר ולחברה מחלקת פיתוח מתקדמת וכן היא מייצרת בעצמה את חו"ג, הרי שתוכל להוות תחרות מוצלחת בתחום האיכות והתמחור.
החזון העסקי ומשימת העל של החברה, כפי שהוגדרו בדוכ"ס לשנת 2011 הינם "... פיתוח תשתיות מתקדמות לצורך יצירת והספקת הביקושים למוצריה". עוד נכתב שם, "היעדים האמורים לעיל הינם צופים פני עתיד. יעדים ואסטרטגיות אלו הם בבחינת חזון ויעד, המבוסס במידה מהותית על ציפיות והערכות לגבי התפתחויות כלכליות (ענפיות וכלליות), טכנולוגיות, חברתיות, מדיניות ואחרות, ועל השתלבותן אלה באלה".
לפיכך, נבחר להניח כי גם בתחום הקוסמטיקה תשאף החברה ליעדים דומים. אולם, מאחר ומדובר בהשקת מוצר חדש וחדירה לשוק חדש, בשלב ראשון החזון יהא למצב עצמה כשחקנית חזקה בתחום הקוסמטיקה העממית המבוססת על חומרי גלם טבעיים.
תמצית תיאור הענף והשוק - החברה מתעתדת להיכנס לתחום תחליבי ושמני הגוף בענף הקוסמטיקה בישראל. מרבית השחקנים בשוק הקוסמטיקה בישראל הינם מותגים מיובאים הנמכרים בעיקר בפרפומריות, בחנויות מקצועיות ובדיוטי פרי. הייצור המקומי מתרכז בכ-10 מפעלים גדולים.
הערכת היקף הכנסות ענף הקוסמטיקה בישראל עולה בהתמדה לאורך השנים ונאמדה בכ- 1.8 מיליארד ש"ח בשנת 2009.
ענף הקוסמטיקה הוא ענף צנוע יחסית - היקפי היצור נאמדים במעט פחות ממיליארד דולר בשנה, מתוכם כ-17% מיועדים ליצוא. בנוסף ליצור המקומי, יש יבוא של כ- 260 מיליון דולר מוצרים מוגמרים.
הענף מצליח לייצא - בעיקר מוצרים המזוהים עם ישראל ובעיקר עם "ים המלח" - המותג הקוסמטי הישראלי המזוהה ביותר בחו"ל.
ההזדמנות העסקית גלומה, למעשה, במגמת ה"חזרה לטבע" המאפיינת את הצרכנים בשנים האחרונות. מגמה זו לא פסחה על ענף הקוסמטיקה ואף הגדילה להעצים סגולותיהם של חומרים טבעיים בתחום הלחות והזנת העור (שמן, אלוורה וכיוב').
לפיכך, חברת "שמן" יכולה לנצל יכולותיה בתחום ייצור חו"ג הטבעי בו היא מתמחה - שמן, ולהשתמש בו כרכיב מרכזי במוצרי הקוסמטיקה מתוצרתה.
תיאור המוצר - בכוונתנו לייצר שמני הזנה לגוף וקרמי ידיים המבוססים על שמנים טהורים בלבד. חו"ג שישמשו בתהליך הייצור יהיו זהים לחומרי הגלם המשמשים בייצור שמני מאכל ולהם יוספו חו"ג משלימים האופייניים לתעשיות הקוסמטיקה (תמציות ריח, מינרלים וכו').
האסטרטגיה השיווקית והעסקית הינה שימוש בבידול ממוקד תוך פיתוח / שכלול מוצרים קיימים בשוק בתחום חו"ג המרכיבים אותם.
במטרה לחדור לשוק, תנקוט החברה, לפחות בשלב ראשון, באסטרטגיית המחרה תחרותית - השתוות למחירי המתחרים, בכדי לבצע דריסת רגל מאסיבית בשוק.
התוכנית הפיננסית, כפי שבוצעה עפ"י המדדים שחזינו מצביעה על כדאיות גבוהה בכניסה לענף החדש, בעיקר בשל אחוזי הרווח הגולמי עליהם הקפדנו לשמור בתהליך כך שיתאימו לאחוזים המקובלים בענף (50%). כמו כן, בשל העובדה שמדובר בהשקעה ראשונית גבוהה (שיווק ופרסום, הדרכה) אשר תניב הכנסות גבוהות על פני הזמן, בד בבד עם הפחתת ההוצאות הקבועות הדרושות למינוף ההשקעה.
תוכן עניינים:
התוכן
פרק 1 - תמצית מנהלים
פרק 2 - הרעיון העסקי, החזון העסקי ומשימת העל
תיאור כללי והגדרת העסק
הסטוריה ופעילות עד היום
תהליכי תפעול ומבנה בעלות
ניתוח מצב פיננסי
ניתוח SWOT ענף קיים - ענף השמן
פרק 3 - ניתוח ענף / שוק חדשים
מודל DPEST
מודל מחזור חיי הענף
מאפיינים ומגמות בענף
מודל KSF
שרשרת ערך ענפית
פילוח שוק והגדרת שווקי יעד
מאפייני לקוחות
מתחרים ותחרות
ניתוח אטרקטיביות הענף
פרק 4 - המוצרים שבכוונתנו לייצר
פרק 5 - אסטרטגיה עסקית / שיווקית
ניתוח SWOT ענף הקוסמטיקה
מטרות ויעדים אסטרטגיים
אסטרטגיה תחרותית
תכנון עסקי
מודל עסקי
מיצוב ובידול
תמהיל שיווק - P's4
תוכנית המכירות
פרק 6 - תוכנית תפעול וכ"א
פרק 7 - תוכנית המימון וההשקעות
דו"ח מקורות ושימושים
פרק 8 - התוכנית הפיננסית
הנחות יסוד לתוכנית הפיננסית
ניתוח תוכנית כלכלית
עיקרי משמעויות
מדדי כדאיות כלכלית
שינויים במדדים פיננסיים
מקורות מידע
פורטר · אסטרטגיה · תוכנית עסקית · ענף חדש · טיפוח · קוסמטיקה · תמרוקים · פארם
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית עסקית לכניסה לתחום חדש - שמן תעשיות", סמינריון אודות "תוכנית עסקית לכניסה לתחום חדש - שמן תעשיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.